Κατερίνα Κοσκινά: «Για μένα πιο σημαντικό από όλα είναι το μουσείο»
Με αφορμή τη δημόσια προκήρυξη για τη θέση καλλιτεχνικού διευθυντή στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) στην οποία προχώρησε το υπουργείο Πολιτισμού καθώς η θητεία της νυν καλλιτεχνικής διευθύντριας λήγει στις 4 Δεκεμβρίου 2018, ζητήσαμε από την κυρία Κατερίνα Κοσκινά να μας κάνει μια δήλωση σχετικά με την επικείμενη αλλαγή.
«Δεν επιθυμώ να κάνω καμία δήλωση αν δεν δω την προκήρυξη. Σέβομαι την απόφαση του υπουργείου.
Ακολουθήστε μας στο Facebook Τελευταία Έξοδος
Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι εντυπωσιάζομαι, γιατί αντί να γίνεται συζήτηση για την αλλαγή διαδικασίας επιλογής από το Υπουργείο των Διευθυντών των εποπτευόμενων του οργανισμών ή για το πότε θα ανοίξει το ΕΜΣΤ, οι περισσότεροι ασχολούνται με το ποιος φεύγει και προδικάζουν αποτελέσματα μιας διαδικασίας που δεν ξεκίνησε καν.
Για μένα πιο σημαντικό από όλα είναι το Μουσείο. Θεωρώ ότι όλη αυτή η παραφιλολογία και οι εικασίες σχετικά με το ποιος θα είναι ο επόμενος διευθυντής του μουσείου, βλάπτουν το ίδιο το μουσείο, σε μια στιγμή που όλες μας οι δυνάμεις και η προσοχή έπρεπε να ήταν στραμμένες αποκλειστικά στην πλήρη λειτουργία του, το συντομότερο» ,μας είπε η κυρία Κοσκινά.
Το Δεκέμβρη η Κατερίνα Κοσκινά συμπληρώνει 4 χρόνια θητείας στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Στη διάρκεια της μετ’ εμποδίων πορείας της, κατάφερε να πετύχει πολύ σημαντικές συνεργασίες με φορείς του εξωτερικού.
Ένα από τα επιτεύγματα της είναι η πολυσυζητημένη Documenta 14. Η καλλιτεχνική διευθύντρια του ΕΜΣΤ , έδωσε μεγάλη μάχη και εργάστηκε σκληρά για να αρθούν τα εμπόδια που κρατούσαν το μουσείο κλειστό.
Θυμίζουμε ότι η Κατερίνα Κοσκινά έχει ήδη ενημερωθεί από την υπουργό Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά και η σχετική διοικητική διαδικασία θα προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς, όπως μας ενημέρωσε σε ανακοίνωση του το ΥΠΠΟ.
Συγκεκριμένα τονίζεται ότι «η Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για τη θέση διευθυντή στο ΕΜΣΤ πρόκειται να δημοσιευθεί εντός των ημερών και η προθεσμία για την υποβολή των αιτήσεων και των απαραίτητων δικαιολογητικών ορίζεται αποκλειστικά στις 30 ημέρες.
Την αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων θα αναλάβει ειδική πενταμελής επιτροπή, η οποία θα συγκροτηθεί άμεσα με «προσωπικότητες εγνωσμένου κύρους στον χώρο του πολιτισμού και των καλών τεχνών, μέλη ΔΕΠ/ΑΕΙ, διευθυντές μουσείων ή μεγάλων πολιτισμικών οργανισμών της ημεδαπής που εποπτεύονται από το ΥΠΠΟΑ».
«Σημαντικό ζητούμενο, που δείχνει και το πνεύμα της προκήρυξης» επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση «είναι η υποχρέωση των υποψηφίων να υποβάλουν πρόταση-υπόμνημα όπου θα συνοψίζουν το όραμά τους αλλά και το πλαίσιο πραγματοποίησής του για τον συγκεκριμένο φορέα, καθώς και τις προτάσεις τους για τη βέλτιστη επίτευξη των σκοπών του έργου τους, όπως αυτοί επαναπροσδιορίζονται από τη σχετική Πρόσκληση, σύμφωνα με τον ιδρυτικό Νόμο του ΕΜΣΤ και τον εσωτερικό Κανονισμό λειτουργίας του.
Η πρόθεση της νέας ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ να προχωρήσει στην πλήρωση θέσεων ευθύνης στους εποπτευόμενους φορείς του είτε με ανανέωση της πρώτης θητείας όπου η αρμονική και επιτυχής λειτουργία έχει πραγματοποιηθεί, είτε με δημόσιες προκηρύξεις και όχι με τη μέθοδο του διορισμού, ανοίγει μια καινούργια σελίδα στην πολιτισμική διακυβέρνηση. Αποτελεί μια προσπάθεια για εκδημοκρατισμό και εξορθολογισμό στη λειτουργία των (40 συνολικά) εποπτευόμενων φορέων του ΥΠΠΟΑ.
Κρίσιμη είναι επίσης η συνεργασία του/της διευθυντή/ντριας με το Διοικητικό Συμβούλιο, καθώς όπως αναφέρεται στην προκήρυξη «είναι υπεύθυνος/η για τον στρατηγικό σχεδιασμό του οράματος, της φυσιογνωμίας και της βιωσιμότητας του Μουσείου σε συνεργασία με το Διοικητικό Συμβούλιο, την κατάρτιση, διαχείριση και εμπλουτισμό των συλλογών, τον σχεδιασμό των εκθέσεων, των εκπαιδευτικών, ερευνητικών και λοιπών προγραμμάτων και δράσεων, καθώς και για την περαιτέρω ανάπτυξη του ιδρύματος και την προσέλκυση πόρων από δημόσιες και ιδιωτικές πηγές».
Η θητεία του/της διευθυντή/ντριας του ΕΜΣΤ ορίζεται στην προκήρυξη τετραετής με δυνατότητα ανανέωσης για μία μόνο φορά, κάτι επίσης νέο για τα ελληνικά δεδομένα καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια: