K-Wagen: Το πρώτο γερμανικό υπέρ-άρμα μάχης!120 τόνοι…



 Γράφει ο Παντελής Καρύκας

Το Großkampfwagen ή K-Wagen ήταν το πρώτο γερμανικό υπέρ-βαρύ άρμα μάχης που αν προλάβαινε να τεθεί σε υπηρεσία ίσως άλλαζε την πορεία του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Τον Ιούνιο του 1917, πριν καν την ολοκλήρωση του πρώτου γερμανικού άρματος μάχης, του A7V, ο γερμανικός στρατός ζήτησε την κατασκευή ενός υπέρ-άρματος εφόδου, ικανού να συντρίψει τις γραμμές άμυνας Βρετανών και Γάλλων.

Το σχέδιο ανέλαβε ο απόστρατος Γερμανός λοχαγός Γιόζεπ Φόλμερ, ο οποίος παρουσίασε ταχύτατα το σχέδιό του, στις 28 Ιουνίου, στο υπουργείο Πολέμου. Το σχέδιο εγκρίθηκε και δόθηκε εντολή για την άμεση κατασκευή 10 υποδειγμάτων, από δύο εταιρείες, του άρματος με την ονομασία K-Wagen.

Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε ένα άρμα βάρους 165 τόνων, αλλά τελικά οι Γερμανοί κατέληξαν σε ένα άρμα 120 τόνων. Για σιδηροδρομική μεταφορά το άρμα θα αποσυναρμολογείτο. Τελικά άρχισαν να κατασκευάζονται δύο πρωτότυπα, τα οποία όμως δεν ολοκληρώθηκαν πριν τη λήξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Το άρμα αποτελείτο από έξι τμήματα που ενώνονταν μεταξύ τους. Ήταν το διαμέρισμα ελέγχου, το διαμέρισμα μάχης, το μηχανοστάσιο, το διαμέρισμα του μηχανισμού μετάδοσης της κίνησης και δύο διαμερίσματα οπλισμού. Το άρμα διέθετε σύστημα μετάδοσης εντολών και ελέγχου πυρός ενός αντιτορπιλικού. Ο οδηγός δεν έβλεπε έξω. Ακολουθούσε απλώς τις διαταγές του αρχηγού πληρώματος.

Το πλήρωμα

Το άρμα προβλεπόταν να εξοπλιστεί με τέσσερα πυροβόλα των 77 χλστ. και επτά πολυβόλα MG08 των 7,92 χλστ. Το πλήρωμά του θα αποτελείτο από τον αρχηγό πληρώματος, δύο οδηγούς, έναν διαβιβαστή, έναν αξιωματικό του πυροβολικού, 12 στρατιώτες του πυροβολικού, οκτώ πολυβολητές και δύο μηχανικούς. Στο αρχικό σχέδιο προβλεπόταν να φέρει και ένα φλογοβόλο.

Μετά την ήττα και την Συνθήκη των Βερσαλλιών, η Γερμανία απαγορευόταν να κατέχει άρματα μάχης. Έτσι τα δύο K-Wagen διαλύθηκαν υπό την επίβλεψη αξιωματικών της ΑΝΤΑΝΤ. To άρμα είχε βάρος 120 τόνων, μήκος 13μ. πλάτος 6μ. και ύψος 3μ. Συνολικά είχε πλήρωμα 27 ανδρών και η μέγιστη θωράκισή του είχε πάχος 30 χλστ. (βαριά για την εποχή). Προωθείτο από δύο κινητήρες Daimler V6 των 650 hp που του προσέδιδαν μέγιστη ταχύτητα 7,5 χ.α.ω


από slpress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.