Πώς η «αεροπειρατεία» της Λευκορωσίας άλλαξε τον αεροπορικό χάρτη της Ευρώπης



 Γράφει η Υπατία Κοκκινάκη

Τα «πάνω – κάτω» στις αεροπορικές πτήσεις φέρνει το περιστατικό «αεροπειρατεία» της Λευκορωσίας. Από την εβδομάδα που η πτήση FR4978 της Ryanair από την Αθήνα στο Βίλνιους μεταφέρθηκε βίαια στο Μινσκ, τα ταξίδια στην Ευρώπη ήδη παρουσιάζουν διαφορές. 

Τρεις ημέρες μετά το περιστατικό «αεροπειρατείας» – στο οποίο τα λευκορωσικά μαχητικά αεροσκάφη ανάγκασαν το αεροπλάνο να προσγειωθεί στο Μινσκ, επικαλούμενες ανησυχίες για την ασφάλεια, οι αρχές συνέλαβαν τον ακτιβιστή της αντιπολίτευσης Ρομάν Προτάσεβιτς και τη Ρωσίδα σύντροφό του Σοφία Σαπέγκα – οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες σταμάτησαν επίσημα να πετούν πάνω από τον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας

Η οδηγία, που εκδόθηκε από τον Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA) υπό τη μορφή Δελτίου Πληροφοριών για την Ασφάλεια (SIB), κάλεσε όλες τις αεροπορικές εταιρείες «με την κύρια επιχειρηματική τους έδρα σε ένα από τα κράτη μέλη του EASA» να αποφύγουν τον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας . Επιπλέον, συνέστησε ότι όλες οι άλλες αεροπορικές εταιρείες πρέπει να κάνουν το ίδιο, όπου κι αν βρίσκονται. 

Αλλάζει ο χάρτης

Η οδηγία ήρθε μια ημέρα μετά την ανακοίνωση του Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ουρσούλα φον ντερ Λάιεν κάλεσε τις αεροπορικές εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μην πετούν πάνω από τη χώρα μετά την «εξωφρενική συμπεριφορά».

Ωστόσο κι άλλοι σημαντικές αεροπορικές εταιρείες εκτός Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένης της Singapore Airlinesδεσμεύθηκαν να παρακάμψουν τον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας.

Υπήρξαν κι άλλες επιπτώσεις, με τη Ρωσία – σύμμαχο της Λευκορωσίας – να χρειάζεται αρκετές ημέρες για να δώσει στις πτήσεις της Air France και της Austrian Airlines στη Μόσχα την άδεια να χρησιμοποιήσουν τον ρωσικό εναέριο χώρο για εκτροπή γύρω από τη Λευκορωσία, προκαλώντας ακυρώσεις.

Πηγές της αεροπορικής βιομηχανίας πιστεύουν ότι αυτό το γεγονός έχει κλονίσει τον αεροπορικό χάρτη της Ευρώπης και θα υπάρξουν επιπτώσεις εκτός της ηπείρου – ειδικά εάν η κατάσταση κλιμακωθεί περαιτέρω.

Αν συμβεί αυτό, οι επιβάτες θα δουν τους χρόνους πτήσης τους να αυξάνονται, την αύξηση των ναύλων στα αεροπορικά δίκτυα, και ακόμη και σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, που πρέπει να κάνουν στάσεις ανεφοδιασμού. Φυσικά, αυτό είναι το χειρότερο σενάριο.

Όμως, μετά από 15 καταστροφικούς μήνες για την αεροπορία, καθώς ο ταξιδιωτικός κλάδος στην Ευρώπη προετοιμάζεται για την πολυάσχολη θερινή περίοδο εν μέσω συνεχώς μεταβαλλόμενων ταξιδιωτικών περιορισμών και ανησυχιών των επιβατών για την πανδημία, δεν θα μπορούσε να υπάρξει χειρότερη στιγμή για να προστεθεί ένα άλλο στρώμα αβεβαιότητας .

«Θα προκαλέσει ταλαιπωρία στους επιβάτες σε μια στιγμή που είναι ήδη κουρασμένοι εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού», λέει ο διευθύνων σύμβουλος του PC Agency, Paul Charles, πρώην διευθυντής της Virgin Atlantic. «Νομίζω ότι επηρεάσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών – ειδικά αν ταξιδεύετε σε μια περιοχή κοντά στη Λευκορωσία. Τώρα που δεν πετούν αεροπλάνα πάνω από τον εναέριο χώρο της, αυτό είναι καλό – οι κυβερνήσεις ενήργησαν γρήγορα για να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη – αλλά νομίζω ότι θα δημιουργήσουν ερωτήματα στους καταναλωτές. Εάν πετάτε από Αθήνα προς Λιθουανία ή στην περιοχή γύρω από τη Ρωσία, ίσως να το σκεφτείτε δύο φορές. Είναι το γεγονός ότι συνέβη κατι που θα κάνει τους ανθρώπους να αρχίσουν να αμφισβητούν», πρόσθεσε.

από topontiki

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.