Ας σταματήσουν, επιτέλους, οι χοροί της Επιτροπής για τα 200 χρόνια



 Γράφει ο Πιζάνιας Πέτρος

Η Επιτροπή για την οργάνωση των εκδηλώσεων για τα διακόσια χρόνια από την Επανάσταση του 1821, έχει το πλεονέκτημα ότι κάθε φορά που παρουσιάζει δημόσια κάτι η ίδια ή μεμονωμένα μέλη της διεγείρει τον κλαυσίγελο. Πρώτα ήταν ο λογότυπος με εκείνη την ωραία κορδελίτσα σαν από μπομπονιέρα βάφτισης, αγορασμένη από την οδό Καλαμιώτου. Τελευταίο επίτευγμα αποτελεί το videoclip, ισάξιο ενός ΣΤ’ movie!

Πρόκειται για μια επιτροπή η οποία απαρτίζεται από δεκάδες μέλη, κοινωνικούς επιστήμονες, επιχειρηματίες, καλλιτέχνες, τεχνολόγους και άλλους. Υποθέτω, λοιπόν, πως όλοι είδαν και ενέκριναν το βίντεο κλιπ. Αυτό, λοιπόν, το σκηνοθετικό επίτευγμα μας δείχνει έναν νεαρό, ο οποίος παίζει τον Μπάμπη που έχει πιεί και μια νεαρή νοούμενη ως Λυδία, να ντρέπεται όταν ακούγονται αυτοί οι στίχοι από το γνωστό τραγουδάκι του Διονύση Σαββόπουλου.

Η σκηνοθετική σύλληψη είναι εντυπωσιακή: λέει Μπάμπη και Μπάμπη βλέπουμε! Ακριβώς όπως στην στροφή για τον Άλκη τον μικρό μας, βλέπουμε ένα μικρό, μπορεί να τον λένε Άλκη, ποιος ξέρει. Φυσικά, στις αρχαιότητες βλέπουμε, τι άλλο, αρχαιότητες, η σύναξη είναι, εννοείται, η σύναξη των χορευτών που αναπαριστούν την κοινωνία, αλλά ας αποφύγω να πω αυτό που σκέφτομαι σε αυτό το σημείο.

Υπάρχουν και καλά σημεία, όπως στην στροφή του μικρού αυτού τραγουδιού που μιλάει για σπίθες και φωτιές δεν βλέπουμε τίποτε σχετικό, οπότε αισθανόμαστε ευλόγως ανακουφισμένοι, επειδή δεν απαιτήθηκε να κληθεί η πυροσβεστική. Όμως, ξαφνικά από τις χαριτόβρυτες καταστάσεις περνάμε σε πολλούς ταμπουρλοκρούστες, οι οποίοι προσπαθούν να φανούν άγριοι καθώς βγαίνουν μέσα από μια σκοτεινή στοά.

Η Επιτροπή χάνει το νόημα

Μα τι είναι αυτό το σκοτάδι, αυτές οι μάζες κρουόντων κύμβαλα, είναι άραγε οι μυριάδες Οθωμανοί του Κιουταχή που επιτίθενται στο Μεσολόγγι, όπως τους περιγράφει ο στρατηγός Σπυρομίλιος; Μήπως είναι οι μάζες που εκβάλλουν στο προσκήνιο της ιστορίας, πολύ περιποιημένες με ακριβά λευκά μπλουζάκια και παντελόνια καλής μάρκας;

Διαβάστε την συνέχεια στο slpress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.