«Οι 22 καυλοί (*) που βίασαν την Αθήνα»
Από το facebook του πολιτικού μηχανικού Κώστα Ζάμπα
Με τίτλο «Οι 22 καυλοί* που βίασαν την Αθήνα», ο πολιτικός μηχανικός Κώστας Ζάμπας, σχολιάζει στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook τον «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας».
Ηταν ισχυρό το αισθητικό σοκ που υπέστην το βράδυ του Σαββάτου 5/7, όταν εποχούμενος έφτασα στη διασταύρωση των οδών Βασ. Αμαλίας και Βασ. Σοφίας και αντίκρισα τη συστοιχία των καυλών με τις φούντες στην κεφαλή παρατεταγμένους στην Πανεπιστημίου μπροστά στο ξενοδοχείο της Μεγάλης Βρετανίας (φωτ. 1). Πέρασα με κόκκινο αποσβολωμένος και αναρωτιόμουν αν εκτός από τον Δήμαρχο, που είναι περιχαρής για το έργο του, υπάρχει έστω και ένας Αρχιτέκτονας, Πολεοδόμος, Συγκοινωνιολόγος, Κηποτέχνης που θα υπέγραφε αυτόν τον αισθητικό βιασμό στην καρδιά της πόλης. Συνέχισα σκεπτόμενος ότι θα τρίζουν τα κόκκαλα του Σταμάτη Κλεάνθη και του Εδουάρδου Σάουμπερτ που συνέταξαν το πρώτο πολεοδομικό σχέδιο της Αθήνας και του Κώστα Μπίρη και του Ιωάννη Τραυλού που μελέτησαν την πολεοδομική εξέλιξη της πόλης και άφησαν πολύτιμα συγγράμματα.
Κάθε πόλη έχει κάποιες κεντρικές αρτηρίες• την λεωφόρο Champs-Elysées το Παρίσι, την Unter den Linden το Βερολίνο κλπ κλπ. Κοινά χαρακτηριστικά τους είναι η ευρύτητα και η ελεύθερη θέα προς τα τοπόσημα -μνημεία της πόλης. Η Αθήνα διαθέτει ελάχιστες τέτοιες αρτηρίες• συγκλίνουν στην πλατεία Συντάγματος, που συνδέεται με όλες τις μεγάλες ιστορικές στιγμές της νεότερης πόλης και χρειάζεται σεβασμό. Με ποια συγκεκριμένη μελέτη, με ποιες εγκρίσεις, με ποιες υπογραφές έγινε αυτή η αισθητική ρύπανση στην καρδιά της πόλης;
Διαβάστε την συνέχεια στο imerodromos

Δεν υπάρχουν σχόλια: