Ακριβό μου... σαράβαλο
Γράφει ο Γιώργος Καλούμενος
Σωρεία επιβαρύνσεων στα Ι.Χ. με τον προϋπολογισμό του 2020
Στην κατηγορία των... υψηλών προνομίων φαίνεται ότι κατατάσσει η κυβέρνηση την ιδιοκτησία ενός απλού αυτοκινήτου Ι.Χ. σύμφωνα με τον προϋπολογισμό που κατέθεσε για το 2020. Κι αυτό διότι, σύμφωνα με τις προβλέψεις του, ο λογαριασμός που καλούνται να πληρώσουν χιλιάδες ιδιοκτήτες θα είναι ακόμα πιο «βαρύς» από αυτόν του 2019.
Έτσι, τον επόμενο χρόνο, βάσει του προϋπολογισμού που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων, ο κλάδος του αυτοκινήτου θα αναγκαστεί να καταβάλει μέσω διαφόρων επιβαρύνσεων – όπως τέλη κυκλοφορίας, τέλη ταξινόμησης, ΦΠΑ, έλεγχος ΚΤΕΟ, φόρος ασφαλίστρων κ.λπ. – το ποσό - μαμούθ των 6,013 δισ. ευρώ!
Δηλαδή, τα έσοδα αναμένεται να καταγράψουν αύξηση 3,79%, καθώς για το 2020 το οικονομικό επιτελείο υπολογίζει ότι θα εισπράξει 1,986 δισ. ευρώ έναντι 1,896 δισ. ευρώ. Σε σχέση με το 2018 η αύξηση στα έσοδα υπολογίζεται σε 10,43%, καθώς τα αντίστοιχα έσοδα ανήλθαν σε 1,782 δισ. ευρώ.
Το πιο ανησυχητικό είναι ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η Κυβέρνηση σχεδιάζει να επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τους ιδιοκτήτες παλαιότερων Ι.Χ. (ηλικίας 10-15 χρόνων και άνω) είτε με αυξημένα τέλη είτε με την υποχρέωση να περνάνε πιο συχνά, ακόμα και κάθε χρόνο, από ΚΤΕΟ. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι, αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρόκειται για πραγματική «κεραμίδα» στους περισσότερους ιδιοκτήτες, καθώς, λόγω και της κρίσης, τα αυτοκίνητα άνω των 10 ετών αποτελούν την πλειονότητα στη χώρα μας.
Οι πηγές εσόδων
Ειδικότερα για το 2020 ο προϋπολογισμός προβλέπει έσοδα:
● 328 εκατ. ευρώ από τον ΦΠΑ στα οχήματα (κωδικός 1110202). Το 2019 τα αντίστοιχα έσοδα κυμαίνονταν σε 341 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα τα συγκεκριμένα έσοδα να καταγράφουν πτώση 3,8%.
● 9 εκατ. ευρώ από την εφάπαξ εισφορά στα φορτηγά που μπαίνουν σε κυκλοφορία (κωδικός 1110317). Το αντίστοιχο ποσό στον προϋπολογισμό του 2019 ήταν 10 εκατ. ευρώ, οπότε και εδώ καταγράφεται πτώση 10%.
● 288 εκατ. ευρώ από το τέλος ταξινόμησης οχημάτων (κωδικός 11106). Στον προϋπολογισμό του 2019 τα αντίστοιχα έσοδα ανέρχονταν σε 291 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα την επόμενη χρονιά να καταγράφουν πτώση 1%.
● 2,1 δισ. ευρώ από τον φόρο στη βενζίνη (κωδικός 1110302). Τα αντίστοιχα έσοδα στον προϋπολογισμό του 2019 ανήλθαν σε 2,205 δισ. ευρώ, οπότε και εδώ τα έσοδα προβλέπεται ότι θα καταγράψουν πτώση 4,5%.
● Αντίθετα οι φόροι στο πετρέλαιο κίνησης αναμένεται να καταγράψουν άνοδο 15,3%, καθώς στον προϋπολογισμό του 2020 εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν 1,5 δις. ευρώ ενώ πέρυσι είχαν προϋπολογιστεί έσοδα 1,3 δισ. ευρώ (κωδικός 1110303).
● Πτώση κατά 1 εκατ. ευρώ αναμένεται να καταγράψουν και τα έσοδα που προέρχονται από το Ειδικό Τέλος διενέργειας Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, τα οποία θα ανέλθουν σε 17 εκατ. ευρώ το 2020 έναντι 18 εκατ. ευρώ που ανέγραφε ο προϋπολογισμός του 2019 (κωδικός 1140103).
● Άνοδο θα καταγράψουν τα έσοδα του 2020 που προέρχονται από τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς θα ανέλθουν σε 1,214 δισ. ευρώ, έναντι 1,176 δισ. ευρώ το 2019. Δηλαδή αύξηση 3,2% (κωδικός 1190101).
● Μεγάλη πτώση προβλέπεται να καταγράψουν τα έσοδα που προέρχονται από τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, καθώς στον προϋπολογισμό του 2020 εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν 54 εκατ. ευρώ έναντι 70 εκατ. ευρώ που ανέγραφε ο προϋπολογισμός του 2019. Δηλαδή, τα συγκεκριμένα έσοδα θα καταγράψουν μείωση 22,85% (κωδικός 1190189).
● Λιγότερα χρήματα θα εισπράξει το κράτος και από τις ιατρικές εξετάσεις οδηγών, καθώς ο προϋπολογισμός του 2020 προβλέπει ότι θα αντληθούν 53 εκατ. ευρώ έναντι 57 εκατ. ευρώ το 2019. Δηλαδή και αυτά τα έσοδα θα σημειώσουν πτώση 7% (κωδικός 1190301).
● Ακριβώς τα ίδια έσοδα, ύψους 2 εκατ. ευρώ, προβλέπει ο προϋπολογισμός του 2020 από εκποίηση κατασχεμένων οχημάτων (κωδικός 1490901).
● Αυξημένα έσοδα προβλέπει ο προϋπολογισμός από τον φόρο ασφαλίστρων, καθώς για το 2020 προβλέπονται έσοδα 448 εκατ. ευρώ έναντι 422 εκατ. ευρώ. Δηλαδή άνοδος 6,16% (κωδικός 1110820).
Διαρκής άνοδος πωλήσεων
Παρ’ όλα αυτά οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη χώρα μας ξεπέρασαν στο δεκάμηνο τις 100.000 δείχνοντας μια σαφή ανοδική τάση, η οποία προέρχεται κυρίως από τα εταιρικά οχήματα. Στους δέκα μήνες του 2019 οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχουν φθάσει ήδη στα 100.048 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 9,7% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Οι πωλήσεις των ιδιωτών πελατών (λιανικής) αφορούν τα 47.256 αυτοκίνητα, έναντι 52.792 αυτοκινήτων για τους εταιρικούς, όμως οι πωλήσεις λιανικής «τρέχουν» με υψηλότερη αύξηση (+13,8%) σε σχέση με τις εταιρικές (+6,3%). Μέσα, λοιπόν, σε αυτό το κλίμα, έχει ενδιαφέρον να δούμε ποιοι ξεχωρίζουν στις πωλήσεις των ιδιωτών και, πιο συγκεκριμένα, ποιες εταιρείες και ποια μοντέλα είναι αυτά που επιλέγουν οι Έλληνες αγοραστές.
To Top 10 των πωλήσεων λιανικής στις εταιρείες:
● Toyota: 7.078 (+26,2%)
● Hyundai: 4.557 (+53,5%)
● Volkswagen: 4.094 (+5,8%)
● Opel: 4.003 (+27,0%)
● Suzuki: 3.418 (+14,5%)
● Nissan: 3.266 (-2,7%)
● Peugeot: 2.809 (+9,6%)
● Ford: 2.440 (-5,6%)
● Citroen: 2.053 (+30,1%)
● Fiat: 1.505 (-7,2%)
Το Top 10 των πωλήσεων λιανικής στα μοντέλα:
● Toyota Yaris: 4.192
● Opel Corsa: 2.282
● Nissan Qashqai: 2.194
● VW Polo: 1.698
● Hyundai i20: 1.409
● Hyundai i10: 1.311
● Toyota C-HR: 1.079
● Suzuki Vitara: 869
● Citroen C3: 946
● Ford Fiesta: 943
από topontiki
Δεν υπάρχουν σχόλια: