Η μεγάλη αλλαγή στην πόλη της Λάρισας - Επανέρχεται η γειτονιά και η βιώσιμη κινητικότητα


Με στόχο τη συνολική αλλαγή της Λάρισας στα ευρωπαϊκά πρότυπα, έχουν ξεκινήσει τον τελευταίο καιρό διάφορα έργα οδοποιίας, τα οποία εντάσσονται στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που υλοποιεί ο δήμος Λαρισαίων. 

Το σχέδιο που υλοποιείται αφορά την κατασκευή πεζοδρόμων, δρόμων ήπιας κυκλοφορίας, την ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου μέσω ποδηλατοδρόμων στο κέντρο της Λάρισας, αλλά και προώθησης των μέσων μαζικής μεταφοράς.


Ακολουθήστε μας στο Facebook Τελευταία Έξοδος 

Σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσιάζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, έχει ξεκινήσει να υλοποιείται από τον δήμο Λαρισαίων, η μετατροπή όλων των τοπικής σημασίας οδών σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, ενώ γίνονται παρεμβάσεις σε διάφορους οδούς στο πλαίσιο της βελτίωσης του κυκλοφοριακού ζητήματος. 

Με αυτό τον τρόπο – όπως εξηγείται στο σχέδιο - δημιουργούνται συνθήκες γειτονιάς στον κεντρικό ιστό της πόλης, ενώ παράλληλα εξυπηρετούνται οι ανάγκες στάθμευσης των κατοίκων, οι οποίες είναι ανελαστικές. Επίσης με τα έργα αυτά επιτυγχάνεται η αποτροπή των διαμπερών κινήσεων μέσω των τοπικών οδών, ενώ δημιουργούνται κυκλοφοριακές κυψέλες κατοικίας - γειτονιών, προστατευμένων από κινήσεις που δεν έχουν ως τελικό προορισμό τις παρόδιες ιδιοκτησίες. 

Μεταξύ άλλων με βάση τα σχέδια που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης ο δήμος Λαρισαίων θα προχωρήσει και στην ενοποίηση του δικτύου πεζοδρόμων, την κατασκευή καινούργιων και στη δημιουργία ενός ευρύτερου κεντρικού πυρήνα της πόλης, απαλλαγμένου από την κυκλοφορία των οχημάτων.

Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων του δήμου Λαρισαίων Γιώργος Σούλτης έχουν αρχίσει να υλοποιούνται τα πρώτα έργα του κέντρου της πόλης με βάση το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και σε πρώτη φάση αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τα Χριστούγεννα. Σύμφωνα με το κ. Σούλτη τα έργα που εξελίσσονται έχουν προϋπολογισμό 5 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένονται να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ και άλλα έργα προϋπολογισμού περίπου 13 εκατ. ευρώ. Μεταξύ άλλων ο κ. Σούλτης σημείωσε πως ταυτόχρονα με τα έργα που γίνονται στο πλαίσιο του ΣΒΑΚ και αλλάζουν το κέντρο της πόλης, η δημοτική αρχή προχωράει σε έργα συντηρήσεων της οδοποιίας σε διάφορες συνοικίες της πόλης, αλλά και έργα συντηρήσεων των μεγάλων αρτηριών και των χωριών. 


«Έξυπνο» σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης

Στο πλαίσιο του ΣΒΑΚ δεν έχει παραληφθεί όπως φαίνεται και το σχέδιο που αφορά την ελεγχόμενη στάθμευση στη πόλη της Λάρισας. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό λοιπόν και με βάση τα νέα δεδομένα που αλλάζουν ριζικά το κέντρο της πόλης, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία και ένα νέο «έξυπνο» σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης. Ταυτόχρονα λόγω και των αλλαγών στο κέντρο της πόλης, ο δήμος Λαρισαίων βρίσκεται ήδη στην αναζήτηση χώρων πάρκινγκ ώστε να ενταχθούν στο ΣΒΑΚ.

Σύμφωνα με το σχέδιο για την ελεγχόμενη στάθμευση αναμένεται να δημιουργηθεί ένα σύστημα αισθητήρων για την ανίχνευση κατάληψης θέσης από όχημα, ένα σύστημα ελέγχου από τη δημοτική αστυνομία για τη διαχείριση παράβασης και κλήσεων, αλλά και μια εφαρμογή για έξυπνες φορητές συσκευές, μέσω της οποίας οι οδηγοί θα μπορούν να ενημερώνονται για τη διαθεσιμότητα των θέσεων στάθμευσης με χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών χαρτογράφησης. 

Μεταξύ άλλων το δίκτυο ελεγχόμενης στάθμευσης της πόλης θα αποτελείται από ένα δίκτυο «ζωνών» που περιλαμβάνουν περίπου 3000 θέσεις αποκλειστικής στάθμευσης κατοίκων, οι οποίες χωροθετούνται σε όλους τους τοπικούς δρόμους, 650 θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης επισκεπτών, με πληρωμή τέλους στάθμευσης και επιτρεπόμενη χρονική διάρκεια έως τρεις ώρες, αλλά και 450 θέσεις μακροχρόνιας στάθμευσης (έως 24 ώρες) επισκεπτών και εργαζομένων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης ο δήμος Λαρισαίων θα προχωρήσει και σε εγκατάσταση συστήματος με βυθιζόμενες μπάρες, στους πεζοδρόμους.

Το έργο είναι προϋπολογισμού 1,1 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με τον δήμο Λαρισαίων θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό στο πλαίσιο των αλλαγών που υλοποιούνται στο ευρύτερο κέντρο της πόλης. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.