Έρχεται νέο φορολογικό καθεστώς και νέα χαράτσια…
Eν αναμονή της… κορύφωσης των διαβουλεύσεων για το νέο φορολογικό καθεστώς που θα ισχύσει στο αυτοκίνητο (αγορά και χρήση), έρχεται ένα νέο χαράτσι…
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ
Στα τέλη του μήνα, μαζί με την οριστική λήξη της απόσυρσης, θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί και οι διαβουλεύσεις της Κυβέρνησης με την Ελληνική αγορά αυτοκινήτου, για το νέο φορολογικό καθεστώς που θα ισχύει για το αυτοκίνητο, σε ότι αφορά την αγορά του και εν’ μέρη και τη χρήση του –Διαβάστε εδώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας με το μήνα.
Και παρά τα στενά χρονικά πλαίσια που έχουν ορίσει οι δανειστές (δύο μήνες) για να καταθέσει τις προτάσεις της η Κυβέρνηση, έχει περάσει o ένας μήνας -από τους δύο-, με την Κυβέρνηση να έχει απασχοληθεί μόνο για τη σύσταση μίας… ειδικής επιτροπής, που θα μπει στη διαδικασία της διαβούλευσης.
Το θέμα είναι 31 Μαΐου λήγει οριστικά η απόσυρση, με το Κουαρτέτο να έχει θέσει προθεσμία της ψήφισης του νέου φορολογικού καθεστώτος για το αυτοκίνητο, τις πρώτες ημέρες του Ιούνη.
Τις επόμενες ημέρες λοιπόν θα πρέπει αυτή η επιτροπή, της οποίας η σύσταση ολοκληρώθηκε οριστικά πριν λίγες ημέρες, να συναντηθεί με την αγορά αυτοκινήτου, να βρουν ένα αποδεκτό πλαίσιο, να εγκριθεί αυτό από την Κυβέρνηση, η οποία και θα ξεκινήσει και τις διαβουλεύσεις με τους δανειστές…
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το νέο φορολογικό πλαίσιο, ο φόρος αγοράς, το σημερινό Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης δηλαδή, θα επιβάλλεται στην αξία του αυτοκινήτου και δε θα έχει σχέση με τον κυβισμό, κάτι που αναμένεται να αυξήσει την τελική τιμή των αυτοκινήτων κατά 5 με 10%.
Σημειώστε πως θεωρείται δεδομένο -και φυσιολογικό- ότι θα ζητηθεί από το Κουαρτέτο, να ισχύσει το ίδιο και για τα Τέλη Κυκλοφορίας, για όλα τα αυτοκίνητα, δηλαδή να μην προκύπτουν αυτά από τα κυβικά, αλλά αποκλειστικά από τις εκπομπές ρύπων, όπως συμβαίνει με τα νέα αυτοκίνητα.
Αυτό, εφόσον εφαρμοστεί, θα δημιουργήσει μία τεράστια τρύπα στα αναμενόμενα έσοδα από την υπερφορολόγιση του αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εκεί θα προτείνει η Κυβέρνηση το “Πράσινο Τέλος”, για τα παλιά αυτοκίνητα, με το σχέδιο να κάνει λόγο για πετρελαιοκίνητα και αν δε βγαίνει ο λογαριασμός και για τα βενζινοκίνητα.
Όπως έχουμε αποκαλύψει στο newsauto.gr τις αρχές του χρόνου, το χαράτσι αρχικά, θα κληθούν να το πληρώσουν οι κάτοχοι πετρελαιοκίνητων οχημάτων παλαιότερης τεχνολογίας απο EURO 4 και κάτω ή όσοι έχουν diesel οχήματα από το 2010 και πίσω. Αυτό όμως θα εξαρτηθεί από τα πόσα χρήματα τους λείπουν…
Το χαράτσι εκτιμάται ότι θα είναι στα 50 με 70 € για τα IX αυτοκίνητα, μέχρι τα 2.000cc. Πάνω από αυτά τα κυβικά θα αυξάνεται περίπου 30%.
Τα επαγγελματικά οχήματα δε, άνω των 1.5 τόνων, καθώς και τα φορτηγά κλπ, θα πληρώσουν αρκετά περισσότερο (εκτιμάται 100€ και πάνω), ενώ εξετάζεται να πληρώνουν αυξημένο τέλος και τα αυτοκίνητα που έχουν αποκτηθεί με leasing, αφού θεωρείται ότι κάνουν τα περισσότερα χιλιόμετρα, οπότε συνολικά ρυπαίνουν περισσότερο από τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα…
Εν αναμονή εξελίξεων, ενώ το μέτρο της απόσυρσης – το μοναδικό φορo-ελαφρυντικό της τελευταίας 10ετίας- λήγει την 31η του μήνα…
ΠΗΓΗ: http://www.newsauto.gr
ΠΗΓΗ: http://www.newsauto.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια: