Τα διαμάντια είναι παντοτινά – Ας είναι καλά το μάρκετινγκ…

 


Γράφει ο Μουσταΐρας Γιώργος

Την σκηνή την έχουμε δει άπειρες φορές σε χολιγουντιανές ταινίες: Ένας άντρας γονατίζει μπροστά στην αγαπημένη του. Αυτή τον κοιτά στα μάτια με κομμένη ανάσα και προσμονή. Η επόμενη κίνηση είναι να βγάλει από την τσέπη του ένα κουτάκι κοσμηματοπωλείου, να το ανοίξει και να φανεί ένα μονόπετρο δακτυλίδι αρραβώνων. Ακολουθεί το κλασσικό… “ουάου”, από την πλευρά της γυναίκας, καθώς οι παλάμες της ακουμπούν στα μάγουλά της και δάκρυα απέραντης ευτυχίας τρέχουν από τα μάτια της. Και ζήσανε αυτοί καλά και οι έμποροι διαμαντιών καλύτερα!

Άραγε, πόσοι από ‘μας γνωρίζουν πως αυτή η… ρομαντική «παράδοση» ξεκίνησε από… ένα καρτέλ διαμαντιών και μόνο με τρυφερό ρομάντζο δεν έχει να κάνει; Ήταν αρχές της δεκαετίας του 1930 που άρχισε η ιστορία, όταν η κορυφαία εταιρεία εμπορίας διαμαντιών παγκοσμίως DeBeers Corporation, λόγω του Κραχ του 1929 και της Μεγάλης Ύφεσης, που επακολούθησε, αντιμετώπιζε τεράστιο πρόβλημα στην διάθεση του προϊόντος της…

Το κραχ του 1929 και η Μεγάλη Ύφεση

Το Μεγάλο Κραχ του 1929, ήταν ένα σημαντικό κραχ του αμερικανικού χρηματιστηρίου, που ακολούθησε το κραχ του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου τον Σεπτέμβριο και σηματοδότησε την έναρξη της Μεγάλης Ύφεσης. Ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο και ολοκληρώθηκε στα τέλη Οκτωβρίου, όταν οι τιμές των μετοχών στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης κατέρρευσαν.
Το Μεγάλο Κραχ συνδέεται κυρίως με την 24η Οκτωβρίου 1929, που ονομάζεται Μαύρη Πέμπτη, την ημέρα της μεγαλύτερης πώλησης μετοχών στην ιστορία των ΗΠΑ και την 29η Οκτωβρίου 1929, που ονομάζεται Μαύρη Τρίτη, όταν οι επενδυτές αντάλλαξαν κάπου 16 εκατομμύρια μετοχές στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης μέσα σε μια μέρα.

Διαβάστε την συνέχεια στο slpress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.