Τα πόδια του πυροβόλησε με την ανάρτησή του ο Μόσιαλος



Γράφει ο Ζαχαρίας Μίχας

Η εορταστική ανάρτηση του καθηγητή Ηλία Μόσιαλου, ενός προσώπου που απολαμβάνει αναγνώρισης για το επιστημονικό του έργο στον τομέα της υγείας, αποτελεί παράδειγμα κακής αξιοποίησης των δυνατοτήτων που δίνουν τα social media στο σημερινό παγκόσμιο γίγνεσθαι. Όπως θα υποστηριχθεί, πρόκειται για μια ανάρτηση, η οποία από τη στιγμή που διακινδυνεύει σοβαρά να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που διακηρύσσει ο συντάκτης της, μπορεί να χαρακτηριστεί ακόμα και “επιστημονικά ανόητη”.

Φυσικά, για μια ακόμη φορά, στην Ελλάδα αποτέλεσε αφορμή για να αδράξουν την ευκαιρία γνωστοί και σεσημασμένοι, με σκοπό να εκτρέψουν έτι περαιτέρω την προσπάθεια οικοδόμησης συναίνεσης για την αντιμετώπιση αυτού που όλοι στο τέλος της ημέρας αναγνωρίζουν ότι αποτελεί τον πραγματικό αντίπαλο: Τον κορονοϊό και τις τρομακτικές παγκόσμιες συνέπειές του, τρία χρόνια τώρα.

Ο καθηγητής Μόσιαλος θεώρησε έξυπνο να λοιδωρήσει με ένα “μιμίδιο” τις χριστιανικές διδαχές περί “αμώμου συλλήψεως” της Παρθένου και να εξισώσει τον ανορθολογισμό που διακρίνει σ’ αυτό με τη στάση των αντιεμβολιαστών. Η πράξη του αυτή, όμως, καταδεικνύει έλλειψη σεβασμού στις θρησκευτικές πεποιθήσεις της μεγάλης πλειονότητας των χριστιανών, Ελλήνων και άλλων. Η “άμωμος σύλληψη” γίνεται αποδεκτή από τους βαθιά θρησκευόμενους με βάση την πίστη, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, που ο άθεος αρνείται την ύπαρξη Θεού. Ζήτημα πίστης και τα δύο, όχι επιστημονικής απόδειξης.

Η κατηγοριοποίηση σε άθεους ή μη, δεν πρέπει να γίνεται επιπόλαια. Δεν είναι απαραίτητο ένας επιστήμονας να κατατάσσεται αυτομάτως στην ομάδα των άθεων. Μπορεί να πιστεύει στην ύπαρξη του Θεού και να μην πιστεύει στην “άμωμο σύλληψη”. Όπως και μεγάλο μέρος όσων αποδέχονται τη χριστιανική ταυτότητα στον ευρύτερο κοινωνικό και πολιτισμικό προσδιορισμό τους.

Προσβολή για τους πιστούς

Και επειδή ο Χριστιανισμός με τις υποδιαιρέσεις του αριθμεί τυπικά περισσότερους από δύο δισεκατομμύρια ανθρώπους και είναι η επικρατούσα θρησκεία στην Ευρώπη, είναι προφανές ότι η αναφορά Μόσιαλου, με τον τρόπο που επελέγη και στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, είναι αυτομάτως προσβλητική για έναν τεράστιο αριθμό πολιτών.

Πόσους άραγε έχει απασχολήσει το θρησκευτικό ερώτημα που θέτει υπό τύπον αστειότητας ο Μόσιαλος, ενώ επιλέγουν συνειδητά να εορτάζουν τα Χριστούγεννα, πολλοί να πηγαίνουν στην εκκλησία να ανάψουν ένα κερί κ.λπ. Άλλοι διότι κρατούν ένα μέρος από τη θρησκευτική διάσταση της εορτής, άλλοι διότι στις διδαχές του Χριστού αναγνωρίζουν ένα ολόκληρο αξιακό σύστημα που οφείλει να επιβιώσει στις σύγχρονες υλιστικές κοινωνίες, άλλοι για πολιτισμικούς λόγους και κάποιοι ακόμα διότι απλά αγαπούν ένα όμορφο έθιμο που δεν ενοχλεί κανέναν εχέφρονα άνθρωπο.

Όλες αυτές τις κατηγορίες πολιτών που τολμώ να πω ότι αποτελούν την συντριπτική πλειονότητα στην ελληνική κοινωνία κι όχι μόνο προσέβαλλε η ανάρτηση του Ηλία Μόσιαλου. Κι όταν κάποιον τον προσβάλλεις, συχνά από αντίδραση μειώνεται η προδιάθεση να ακούσει τις απόψεις σου. Κι αυτό είναι το σφάλμα του: Προκάλεσε πολλούς Έλληνες που τον άκουγαν με ενδιαφέρον για τις εξελίξεις στο μέτωπο του κορονοϊού.

από slpress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.