Παραστάσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών και σε άλλα θέατρα της πρωτεύουσας τις επόμενες μέρες

 


Το Φεστιβάλ Αθηνών ξεκίνησε τις παραστάσεις του στις εγκαταστάσεις της Πειραιώς 260, που έχουν κινούμενες στέγες και τηρούν όλα τα προληπτικά μέτρα για το κοινό τους.

Κατ’ επέκταση, για τρίτη φορά στη σκηνή ανεβαίνει σήμερα Πέμπτη η post-documentary παράσταση του Πρόδρομου Τσινικόρη «(Somewhere) beyond the cherry trees».

Βασισμένος στον «Βυσσινόκηπο» του Αντον Τσέχωφ και αξιοποιώντας την εμπειρία του στο θέατρο – ντοκιμαντέρ, ο σκηνοθέτης επιχειρεί να φανταστεί τη συνέχεια της ιστορίας σε περιβάλλον σημερινό.

Παίρνουν μέρος οι: Γιώργος Βαλαής, Γιώργος Βουρδαμής, Μαρία Πανουργιά, Νάνσυ Σιδέρη, Καλλιόπη Σίμου και Πρόδρομος Τσινικόρης.

Από τις 4 ώς τις 24 Ιουνίου η χορογράφος Αντι Τζούμα παρουσιάζει το έργο «Οικοδομή», που αντλεί έμπνευση από δύο διαφορετικούς μουσικούς κόσμους: αυτόν του ρεμπέτικου και αυτόν της κουλτούρας του χιπ χοπ. Μέσα από την ερμηνεία τεσσάρων χορευτών και δύο μουσικών, η γλώσσα της «Οικοδομής» μιλά για τις ανθρώπινες σχέσεις και τις σχέσεις εξουσίας, για την επικοινωνία και την αποξένωση, για τη ζωή και τον θάνατο.

Στις 5 Ιουνίου θα δούμε το μουσικό παραμύθι της στιχουργού Ελένης Φωτάκη «Το ποτάμι που ήθελε να γυρίσει πίσω», το οποίο ντύνουν μουσικά και ερμηνεύουν ζωντανά οι Φώτης Σιώτας και Αναστάσιος Μισυρλής και αφηγείται η ηθοποιός Ηρώ Μπέζου. Για παιδιά 5-9 ετών.

Ο Καντέρ Αττού, ο πρώτος προερχόμενος από τη χιπ χοπ σκηνή που ανέλαβε τη διεύθυνση του Εθνικού Χορογραφικού κέντρου La Rochelle στη Γαλλία, έρχεται στις 4 και 5 Ιουνίου. Θα παρουσιάσει το έργο «The Roots – Transmission», που ζωντανεύει την προσωπική ιστορία του δημιουργού – μια ιστορία την οποία συνθέτουν παιδικές αναμνήσεις, χορευτικές αναζητήσεις και πολιτισμικές ανταλλαγές.

Στην ελληνική εκδοχή της παράστασης ο Αττού έχει δουλέψει με επαγγελματίες Έλληνες χορευτές. Η παράσταση παρουσιάστηκε το 2019, στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.

Στις 7,8 και 9 Ιουνίου η Ομάδα Σύγχρονου Χορού της Μαρίας Κολιοπούλου θα παρουσιάσει το έργο «Clear Midnight».

Εννέα χορεύτριες με και χωρίς κινητική αναπηρία και προβλήματα όρασης συνθέτουν την παράσταση που η έρευνά της εστιάζει σε ερωτήματα. Πώς συγκροτείται μια κοινότητα; Ποια είναι η λειτουργία του εξιλαστήριου θύματος; Και ποιος είναι ο ρόλος της βίας;

Αθηναϊκά θέατρα

Στο Θέατρο Αλεξάνδρεια (κήπος), από Δευτέρα ώς Παρασκευή παρουσιάζεται μέχρι τις 30 Ιουνίου το έργο του Ανδρέα Στάικου «Ναπολεοντία». Πρόκειται για μια ψευδοϊστορική, ξεκαρδιστική κωμωδία που εξελίσσεται στη μεταεπαναστατική Ελλάδα και συγκεκριμένα το 1833, την ημέρα έλευσης του Όθωνα, στο Ναύπλιο. Εμπνευσμένη από κάποιο άγνωστο συμβάν, τον ξυλοδαρμό ενός αγωνιστή του ΄21 επειδή δεν μπορούσε να χορέψει βαλς, αποτελεί ένα επίκαιρο σχόλιο για την ιδιοσυγκρασία των Ελλήνων που ανέκαθεν βασανίζονταν και ευλογούνταν από τη διελκυστίνδα ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση. Σκηνοθεσία Κερασία Σαμαρά. Παίζουν: Κερασία Σαμαρά, Μιχάλης Μαρκάτης, Βίκυ Μαραγκάκη, Ιζαμπέλλα Φούλοπ. Στον ρόλο του αγωνιστή της Επανάστασης ο Χάρης Γρηγορόπουλος.

Το κλασικό αριστούργημα της ρωσικής δραματουργίας «Ο γλάρος», σε μετάφραση Ξένιας Καλογεροπούλου και σκηνοθεσία Νικόλα Παπαδομιχελάκη, παρουσιάζεται έως τις 15 Ιουνίου στην αυλή του θεάτρου Χυτήριο. Σε μια εποχή γεμάτη προβλήματα, με όχημα το τσεχωφικό έργο και τη μουσική που ερμηνεύουν ζωντανά, οι «C. for Circus» συναντιούνται ύστερα από καιρό για να αναμετρηθούν με το χάσμα παλιού και νέου, έμπνευσης και απελπισίας. Και υμνούν την τέχνη, τον έρωτα και τη ζωή, θίγοντας με χιούμορ και ευαισθησία όσα δεν έπαψαν να απασχολούν την ανθρωπότητα από τη Ρωσία του 1895 μέχρι την Αθήνα του σήμερα.

από topontiki

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.