Το πολιτικό μάρκετινγκ στην ψηφιακή εποχή


Γράφει η Σταματελοπούλου Κατερίνα

Αν ο στόχος του εμπορικού μάρκετινγκ είναι να διασφαλίσει ικανοποιημένους πελάτες για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης, το πολιτικό μάρκετινγκ έχει σαν στόχο την προσέλκυση ψηφοφόρων εφαρμόζοντας τις γενικές αρχές μάρκετινγκ και ενσωματώνοντας τες στην πολιτική καμπάνια και στρατηγική, ενός υποψηφίου ή ενός πολιτικού κόμματος. Και στην μια και στην άλλη περίπτωση, σημαντικό ρόλο παίζει το μήνυμα που πρέπει να επικοινωνηθεί για την προσέλευση είτε πελατών, είτε ψηφοφόρων.

Παρότι υποσυνείδητα θεωρούμε ότι ψηφίζουμε με βάση τις πολιτικές ενός κόμματος ή τα πολιτικά χαρακτηριστικά ενός υποψηφίου, η ψήφος μας καθορίζεται και διαμορφώνεται από τις εκστρατείες του πολιτικού μάρκετινγκ. Η γνώμη μας επηρεάζεται από τις ομιλίες, συνεντεύξεις, διαφημιστικά φυλλάδια και την τελευταία δεκαετία από το διαδίκτυο! Με μια απίστευτη βάση δεδομένων, ειδικά μέσω της κοινωνικής δικτύωσης, το ψηφιακό πολιτικό μάρκετινγκ μπορεί να διαμορφώσει άκρως στοχοθετημένες και βελτιστοποιημένες πολιτικές εκστρατείες.
Βέβαια, το πολιτικό σκάνδαλο που συνέβη το 2018, όπου η εταιρία Cambridge Analytica είχε συλλέξει και χρησιμοποιήσει τα προσωπικά δεδομένα πάνω από πενήντα εκατομμυρίων ατόμων, από τα προφίλ τους στο Facebook, ψυχογραφώντας και στοχοποιώντας τα με πολιτικές διαφημίσεις, ήταν η αφορμή για σημαντικές αλλαγές στον έλεγχο των πολιτικών διαφημίσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ακόμα και η Google παρουσίασε τις δικές της αλλαγές πολιτικής, περιλαμβάνοντας τον περιορισμό των δυνατοτήτων εσωτερικών δεδομένων που είναι διαθέσιμες σε πολιτικές καμπάνιες, περιορίζοντας τες μόνο στις γενικές κατηγορίες: ηλικία, φύλο και γενική τοποθεσία.
Διαβάστε την συνέχεια στο slpress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.