Πλησιάζει η ώρα οριοθέτησης της ΑΟΖ Ελλάδας-Λιβύης
Γράφει ο Καρυώτης Θεόδωρος
Εάν την επόμενη χρονική περίοδο κινηθούμε σωστά, θα μπορέσουμε με νόμιμο τρόπο να ακυρώσουμε τον παράνομο χάρτη του Ερντογάν, που δείχνει ότι η Τουρκία έχει θαλάσσια σύνορα με την Λιβύη. Φαίνεται ότι σύντομα θα υπάρξει νέα κυβέρνηση στην Λιβύη και θα πρέπει άμεσα να προτείνουμε στον στρατηγό Χάφταρ την οριοθέτηση των ΑΟΖ των κρατών μας.
Η Ελλάδα στην πράξη έχει ήδη οριοθετήσει την ΑΟΖ της με την Λιβύη από το 2011.
Εκείνη την χρονιά, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενεργείας και Κλιματικής Αλλαγής. Γιάννης Μανιάτης έκανε ένα σημαντικό βήμα για την κατοχύρωση των εθνικών κυριαρχικών μας δικαιωμάτων με τον νόμο 4001/2011 για την έρευνα των υδρογονανθράκων. Ουσιαστικά, με αυτόν το νόμο, η Ελλάδα οριοθέτησε, μονομερώς, την υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ με αυτή της Λιβύης, δίνοντας πλήρη επήρεια στην Γαύδο.
Συγκεκριμένα, η παράγραφος 1 του άρθρου 156 περιέχει την εξής ιδιοφυή διατύπωση:
«ελλείψει συμφωνίας οριοθέτησης με γειτονικά κράτη των οποίων οι ακτές είναι παρακείμενες ή αντικείμενες με τις ελληνικές ακτές, το εξωτερικό όριο της υφαλοκρηπίδας και της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης (αφής κηρυχθεί), είναι η μέση γραμμή, κάθε σημείο της οποίας απέχει ίση απόσταση από τα εγγύτερα σημεία των γραμμών βάσης (τόσων ηπειρωτικών όσο και νησιωτικών) από τις οποίες μετράται το εύρος της αιγιαλίτιδας ζώνης».
Ο χάρτης που ακολουθεί αντανακλά τις προβλέψεις του νόμου 4001/2011.
Διαβάστε την συνέχεια στο slpress

Δεν υπάρχουν σχόλια: