Τα 5 βασικά λάθη που κάνουμε στην επικοινωνία μας με τους άλλους


Η καλή επικοινωνία χρειάζεται δουλειά. Πολλές φορές, οι σχέσεις καταρρέουν λόγω της έλλειψης επικοινωνίας. Ή δημιουργούνται προβλήματα στο εργασιακό περιβάλλον λόγω μιας παρεξήγησης ή παρερμηνείας.
Τα πράγματα μπορεί να μπερδευτούν όταν το ένα άτομο προσπαθεί να επικοινωνήσει και το άλλο να λάβει τις πληροφορίες.
Και όχι μόνο αυτό, αλλά η κακή επικοινωνία μπορεί να δημιουργήσει λανθασμένα κακές εντυπώσεις στους άλλους. Μπορεί μακροπρόθεσμα να περιορίσει την προσωπική μας ανάπτυξη και εξέλιξη. Ποια επικοινωνιακά λάθη κάνουμε όμως συνήθως; Και πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τις σχέσεις μας στην εργασία και στο σπίτι;

Τα 5 βασικά λάθη που κάνουμε στην επικοινωνία μας με τους άλλους

1ο λάθος: Κάνουμε υποθέσεις

Υποθέτουμε ότι ξέρουμε πού το πάει ο συνομιλητής μας, όταν μιλά. Και δείχνουμε μέσω κινήσεων την ενόχλησή μας. Διακόπτουμε. Ή ίσως υποθέτουμε ότι οι άλλοι μας κατάλαβαν. Κι όμως, είναι πάντα σοφότερο να διπλοτσεκάρουμε.
Το μάθημα εδώ; Ποτέ μην υποθέτετε. Σας αρέσει οι άλλοι να κάνουν αυθαίρετες υποθέσεις για εσάς; Μάλλον όχι. Οπότε κάντε ερωτήσεις για να διευκρινίσετε. Και μην κάνετε υποθέσεις μέχρι ο άλλος να ολοκληρώσει.

2ο λάθος: Αποφεύγουμε τις δύσκολες συζητήσεις

Οι δύσκολες συζητήσεις ελλοχεύουν στο σπίτι και στην εργασία. Κι όμως αυτές είναι που μας βελτιώνουν. Καθοδηγούν την προσωπική μας ανάπτυξη και εξέλιξη. Κάνοντας αυτό το επικοινωνιακό λάθος, κινδυνεύουμε να μείνουμε στάσιμοι. Αν δεν ξέρετε τι κάνετε λάθος, πώς θα διορθωθείτε; Αν δεν μιλήσετε με τον σύντροφό σας στο σπίτι, πώς θα λύσετε τα προβλήματα.

3ο λάθος: Είμαστε έτοιμοι να αντιδράσουμε αντί να απαντήσουμε

Δεν μπορείτε να πιστέψετε ότι ο συνομιλητής σας λέει αυτά που λέει. Είστε θυμωμένοι. Θλιμμένοι. Όποιο συναίσθημα κι αν νιώθετε, σας κυριεύει. Αντιδράτε και μάλιστα υπερβολικά. Πώς μπορείτε να πληγώσετε περισσότερο τον άλλο;
Με αυτό τον τρόπο, παρεξηγείτε εύκολα τα λεγόμενα του άλλου. Και αφήνουμε τα συναισθήματα να δείξουν στον άλλο μια πλευρά μας που εύκολα παρεξηγείται. Για να βελτιώσουμε αυτό το επικοινωνιακό λάθος, χρειάζεται να μάθουμε να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματα. Δοκιμάστε να χρησιμοποιείτε γλώσσα που περιλαμβάνει λέξεις που να παραπέμπουν σε «ομαδικό κλίμα», όπως το εμείς.

4ο λάθος: Δεν παραφράζουμε ή αναδιατυπώνουμε αυτό που λέει ο συνομιλητής μας

Αυτό σχετίζεται με την κατανόηση και τις ενεργητικές δεξιότητες ακρόασης. Ως ακροατές, είναι εν μέρει δουλειά μας να καταλάβουμε. Να θυμάστε, η επικοινωνία είναι ένας δρόμος διπλής κατεύθυνσης. Για να βεβαιωθείτε ότι έχετε καταλάβει αυτό που είπα, αναδιατυπώστε με δικά σας λόγια. Απαντώντας με ένα «ναι» ή ένα «οκ», δεν αποκαλύπτει στον άλλο ότι καταλάβατε. Δείξτε τους. Και εκείνοι θα σας διορθώσουν, αν είστε λάθος.

5ο λάθος: Μιλάτε για τον εαυτό σας συνεχώς αντί να κάνετε ερωτήσεις για τη ζωή των άλλων

Είναι ένα λάθος που είναι δύσκολο να αντιληφθούμε, αλλά από τα πιο επικίνδυνα. Δεν δείχνετε ποτέ ενδιαφέρον για τη ζωή των άλλων. Είναι σημαντικό να κάνετε μια προσπάθεια σε κάθε κοινωνική συνθήκη για να μάθετε για τη ζωή των άλλων. Κανείς δεν ενδιαφέρετε για τους εγωκεντρικούς συνομιλητές. Άλλωστε, αυτές οι ερωτήσεις είναι ένας σπουδαίος τρόπος να σπάσετε τον πάγο σε κοινωνικά γεγονότα.
από enallaktikidrasi.com, μέσω kozanara.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.