ΛΟΥΤΡΑΚΙ: Η Αργώ» διέσχισε τον Ισθμό


Η πεντηκόντορος «Αργώ» χθες διέσχισε τον Ισθμό της Κορίνθου ενώ καθημερινά θα διανύει από 10 έως 45 ναυτικά μίλια. Θα περάσει από 37 λιμάνια, θα υψώσει έξι ξένες σημαίες, ισάριθμες με τις χώρες διέλευσής της (Ελλάδα, Αλβανία, Μαυροβούνιο, Κροατία, Σλοβενία και Ιταλία) και στις 12 Αυγούστου θα καταπλεύσει, όχι στην Κολχίδα, αλλά στη Βενετία.

Ακολουθήστε μας στο Facebook Τελευταία Έξοδος 

Από τις πρώτες συνεντεύξεις μας όταν επισκεφτήκαμε την Μαγνησία και πήγαμε εκεί όπου ήταν σε στεγασμένο χώρο η Αργώ στο (β” προβλήτα λιμανιού Βόλου)

Δείτε το παρακάτω (ΒΙΝΤΕΟ)




Βόλος, η πόλη των Αργοναυτών και του Μύθου

Στα αρχαία χρόνια στη Θεσσαλία έζησαν ο βασιλιάς Αθάμας και η βασίλισσα Νεφέλη που είχαν δύο παιδιά, τον Φρίξο και την Έλλη.

Ο Αθάμας εγκατέλειψε την οικογένειά του και η Νεφέλη για να προστατεύσει τα παιδιά της ζήτησε τη βοήθεια των θεών. Τότε ο Ερμής της έδωσε ένα χρυσόμαλλο ιπτάμενο κριάρι για να ταξιδέψουν τα παιδιά της από τη δύση στην ανατολή.

Η Έλλη έπεσε από το κριάρι και πνίγηκε …στον Ελλήσποντο.
Ο Φρίξος έφτασε στην Κολχίδα όπου θυσίασε το κριάρι και χάρισε το χρυσόμαλλο δέρας στον βασιλιά Αιήτη.

Στη Θεσσαλία κοντά στο βασίλειο του Αθάμαντα υπήρχε το βασίλειο του Αίσωνα ο οποίος σε κάποια στιγμή παρέδωσε το βασίλειο του στον αδελφό του Πελία με την προϋπόθεση ότι όταν ο γιος του Ιάσονας ενηλικιωθεί, ο Πελίας να του παραδώσει το βασίλειο.

Έφτασε ο καιρός και ο Ιάσονας ζήτησε από τον θείο του πίσω το βασίλειο. Εκείνος τότε του είπε ότι θα του το έδινε μόνο εάν έφερνε το χρυσόμαλλο δέρας από την Κολχίδα…

Το πλοίο για το ταξίδι, το κατασκεύασε ο Άργος, από τον οποίον πήρε και το όνομα του, Αργώ. Ήταν φτιαγμένο από δένδρα του Πηλίου, υπό την καθοδήγηση της θεάς Αθηνάς. Είχε πενήντα κουπιά και στην πλώρη η Αθηνά είχε τοποθετήσει ένα κομμάτι από την ιερή ομιλούσα βαλανιδιά της Δωδώνης.

Στην εκστρατεία πήραν μέρος όλοι οι ήρωες της Ελλάδος, πενήντα τον αριθμό, συμπεριλαμβανομένου και του Ηρακλή. Ανάμεσα τους ήταν οι Διόσκουροι, Κάστωρ και Πολυδεύκης, ο Ορφέας, ο Πηλέας, ο Λαέρτης, ο Τελαμών και η κυνηγός Αταλάντη, η μόνη γυναίκα.

Απέπλευσαν από τις Παγασές, το λιμάνι της Ιωλκού, πέρασαν από τη Λήμνο, τη Σαμοθράκη, νίκησαν τις συμπληγάδες πέτρες, κωπηλάτησαν ανατολικά και έφτασαν στο βασίλειο της Κολχίδας.

Η Θεά Αθηνά προσάρμοσε στην πλώρη ένα κομμάτι ξύλο από την ιερή βελανιδιά Δωδώνης που είχε την ιδιότητα να μιλά και να προφητεύει το μέλλον.

Αργώ – το σκάφος: 

Ο Ιάσων ζήτησε από τον ξάδερφο του τον ναυπηγό Άργο να κατασκευάσει το πλοίο, που θα τον πήγαινε στην Κολχίδα. Ο Άργος χρησιμοποίησε ξύλα, που έκοψε από τα δάση του Πηλίου και με τη βοήθεια της θεάς Αθηνάς ναυπήγησε την Αργώ.

Αργώ: Εμβολοφόρο 50 κωπήλατο πλοίο (μονήρης πεντηκόντορος) με βοηθητική απλή ιστιοφορία, χτισμένο χωρίς σκελετό από ημικατεργασμένη δασική ξυλεία. Προϊστορικό πλοίο του 14ου αιώνα π.χ. Ανήκει στη τυπολογία της ηπειρωτικής ναυπηγικής σχολής δηλαδή στην ίδια οικογένεια με τα μακριά καράβια του Ομήρου και τα μετέπειτα γνωστά εμβολοφόρα πολεμικά πλοία της αρχαιότητας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Διαστάσεις:
Μήκος 28,5 μ.
Πλάτος 4,20 μ.
Εξωτερικό ύψος 1,95 μ.

Κατάρτι:
Ύψος: 8 μ.
Υλικό έλατο (λόγω ελαστικότητας)

Πανί:
Εμβαδό: 55 τ.μ. (υλικό καραβόπανο υφαντό)

Άγκυρα:
2 άγκυρες πέτρινες -
βράχοι σε σχήμα καμπάνας με σχοινιά.

Στηρίξεις:
Στερεώσεις με σχοινιά και ναυτικούς κόμπους.
Κατασκευή συνδεδεμένη με τόρμους, εντορμίες και γόμφους (μόρσα και καβίλλιες) χωρίς χρήση μεταλλικών συνδετικών μέσων (καρφιών).

Τύπος ξύλων: (5 είδη ξύλων)
Καρίνα: οξυά
Χέλισμα: μελιά
Στείρα: βελανιδιά
Πέτσωμα: πεύκο
Κατάρτι: έλατο

Μέγιστη εκτιμώμενη ταχύτητα:
8,5 ναυτικά μίλια

Μέση προβλεπόμενη ταχύτητα:
6 ναυτικά μίλια

Κουπί
Μήκος από 4,50 έως 5,00 μέτρα
Υλικό κατασκευής: έλατο

Αριθμός κουπιών
50 κωπηλάτες, 50 κουπιά

Ερευνητικό πρόγραμμα ΑΡΓΩ: Έρευνα, Μελέτη, Κατασκευή

2002 Έναρξη πειραματικού προγράμματος
2004 Έναρξη πειραματικής ναυπήγησης
Αναζήτηση και συγκέντρωση ξυλείας από το Πήλιο, το βουνό των κενταύρων
Χρήση εργαλείων της εποχής
Κατασκευή της Τρόπιδας (καρίνα)
Χτίσιμο πλαϊνών τμημάτων
2006 Ολοκλήρωση της κατασκευής
Καθέλκυση του πλοίου
2007 Δοκιμαστικοί πλόες
2008 Ταξίδι από το Βόλο στη Βενετία

Χρηματοδότηση κατασκευής Δήμος Βόλου-Δημοτική Τουριστική Επιχείρηση Βόλου
Διεξαγωγή προγράμματος Ινστιτούτο έρευνας αρχαίας Ναυπήγησης και Τεχνολογίας NAUDOMO

Το Ταξίδι

Το χρυσόμαλλο δέρας είναι το έπαθλο του ήρωα.
Από την αρχαιότητα έως Σήμερα η αργοναυτική εκστρατεία συμβολίζει την υπέρβαση των ορίων. Τη σύνδεση λαών και πολιτισμών. Την εξερεύνηση του κόσμου.
0 μύθος των αργοναυτών άντεξε στο πέρασμα των αιώνων, γιατί η αλήθεια του ταξιδιού, η ανάγκη δηλαδή των λαών της Μεσογείου για επικοινωνία, ήταν πάντα το ίδιο επίκαιρη και το ίδιο σημαντική.
Σήμερα, η Αργώ άνοιξε και πάλι τα πανιά της.

Με πρωτοβουλία του Δήμου Βόλου, την τεχνογνωσία του Επιστημονικού Ινστιτούτου «Ναύδομος» την ενεργή στήριξη των υπουργείων Πολιτισμού, Εθνικής Άμυνας, Εξωτερικών, Εμπορικής Ναυτιλίας, Εσωτερικών και Τουριστικής Ανάπτυξης και την ευγενική χορηγία του Ομίλου Ρέστη, οι σύγχρονοι αργοναύτες ξεκινώντας από την αρχαία Ιωλκό, το σημερινό Βόλο, διασχίζουν τα νερά της Μεσογείου και της Αδριατικής.

Τηρώντας πιστά όλους τους κανόνες της πανάρχαιας ελληνικής ναυπηγικής που την καθιστούν σήμερα πόλο διεθνούς επιστημονικού και ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος, κωπηλατώντας μόνο με το φως της ημέρας, η πεντηκοντόρος Αργώ ξεκίνησε στις 14 Ιουνίου το ταξίδι της, από τον Βόλο στη Βενετία.
Ακολουθεί την αντίστροφη διαδρομή των 1200 ναυτικών μιλίων που διέγραψε σύμφωνα με το μύθο κατά την επιστροφή της, με ισοδύναμη τεχνική δυσκολία σε αποστάσεις, χρόνους και συνθήκες με το μυθικό ταξίδι.



Από την Ελλάδα στην Αλβανία, από το Μαυροβούνιο, στην Κροατία, τη ΣλοΒενία, ως την Ιταλία, η Αργώ σε κάθε προορισμό της μεταφέρει το μήνυμα της συνεργασίας και της κοινής πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και αν τότε. ο μύθος συμβόλιζε την ανάγκη εξερεύνησης, σήμερα σ” ένα κόσμο χωρίς σύνορα, η σύγχρονη Αργώ υπενθυμίζει σε όλους μας την αλληλεπίδραση και την εγγύτητα των λαών μας.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.