O ΖΑΛΟΓΓΟΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ "ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΥΣ" ...ΑΥΤΟΣ Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΟΜΩΣ


Βούιξε το διαδίκτυο από την αποκάλυψη της ιστοσελίδας Τουρκικά Νέα (tourkikanea.gr), για το περιεχόμενο μιας θεατρικής αναπαράστασης, στην οποία έπαιξαν μικρά παιδιά της μειονότητας, στο χωριό Γλαύκη της Ξάνθης, παρουσία του υποπροξένου της Κομοτηνής, Ιμπραήμ Σακλί, και του μουφτή που έχρισαν παρανόμως οι μηχανισμοί του προξενείου, Αχμέτ Μετέ. 

Ακολουθήστε μας στο Facebook Τελευταία Έξοδος 

Οι φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν, έδειχναν μικρά παιδιά με σπαθιά στα χέρια, και το ψεύτικο χαρακτηριστικό μούσι των φονταμενταλιστών ισλαμιστών, να αποκεφαλίζουν κάποια είδωλα φτιαγμένα από χαρτόνι.
Προφανώς, οι συνειρμοί με ό,τι έκανε από τις αρχές του 2010 στη Συρία το Ισλαμικό Κράτος εναντίον των ‘απίστων’ αιχμαλώτων του είναι κάτι παραπάνω από προφανείς. Η δε παρουσία στην εν λόγω γιορτή του… υποπρόξενου, και του ψευδομουφτή απέδιδε και μια αύρα ‘επισημότητας’. Η γιορτή δεν τελέστηκε από κάποιους ‘ακραίους κύκλους’ αλλά από τους κύκλους του προξενείου, πράγμα που σημαίνει στην περίπτωσή μας ότι οι δύο αυτοί κύκλοι ταυτίζονται.
Η δημοσιοποίηση του ζητήματος, ενόχλησε ιδιαίτερα αυτούς τους κύκλους, και η αντίδρασή τους υπήρξε άμεση. Καταγγέλοντας διασπορά ψευδών ειδήσεων, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, που σύμφωνα με την ιστοσελίδα Xanthi2 παραβρέθηκε σ’ αυτή τη γιορτή, έγραψε ότι «απλώς» επρόκειτο για μια θεατρική παράσταση που συμβολίζει το τέλος της ειδωλολατρείας και την αρχή του Ισλάμ στη Μέκκα. Πιο οξύς, ήταν ο υποψήφιος ευρωβουλευτής Μεστάν Ουμίτ, ο οποίος εν μέσω ύβρεων ανακάλυπτε μίσος και ρατσισμό.
Οι ισχυρισμός τους όμως περισσότερο επιβεβαιώνει, παρά διαψεύδει το αρχικό δημοσίευμα, κι αυτό, γιατί κανείς δεν ισχυρίστηκε ότι επρόκειτο για κάτι περισσότερο από μια θεατρική παράσταση με ιστορικό συμβολισμό. Το ζήτημα, βέβαια, είναι σε τι νοοτροπίες και πρακτικές εκπαιδεύονται τα νέα παιδιά που υποβάλλονται σε αναπαραστάσεις με τέτοιο περιεχόμενο, δοθέντος του γεγονότος ότι στην συγκεκριμένη συγκυρία οι συνειρμοί με τους (μη θεατρικούς) αποκεφαλισμούς, είναι κάτι παραπάνω από προφανείς. 
Και στη ναζιστική Γερμανία, εξάλλου, τον ‘αθώο’ Λόεγκριν αναπαριστούσαν στα σχολεία, με το καθεστώς, όμως, να του αποδίδει έναν όχι και τόσο ευγενικό συμβολισμό. Εξάλλου, όπως γράφει και η ιστοσελίδα των «Τουρκικών Νέων», δεν έχει υπάρξει προηγούμενο αντίστοιχης θεατρικής αναπαράστασης, που να συμμετέχουν παιδιά από το εσωτερικό της Τουρκίας.
Φυσικά, η γνωστοποίηση του συμβάντος θα έπρεπε να έχει προκαλέσει αντιδράσεις και την καταδίκη τέτοιων τελετουργικών μίσους. Μάλιστα, όχι μόνον από την επίσημη πολιτεία, αλλά και από τους ίδιους τους βουλευτές της μειονότητας, πράγμα το οποίο δεν έγινε. 
Η κοινωνία που μαθαίνει στα παιδιά της τις αξίες της αυταπάρνησης και της αυτοθυσίας, βάζοντάς τα να αναπαριστούν θεατρικά τον χωρό του Ζαλόγγου (τον οποίο έξυπνοι έχουν αποκαλέσει ως ‘μύθο’, ενώ κατά τα άλλα εκθειάζουν στ’ όνομα της ανεκτικότητας πρακτικές όπως αυτές της Γλαύκης στην Ξάνθη), δεν μπορεί να ανέχεται θεατρικά «αποκεφαλισμού των ειδώλων» την στιγμή που στην ευρύτερη περιοχή, οι φαιοχίτωνες του ισλαμικού ολοκληρωτισμού κόβουν –διόλου θεατρικά– τα κεφάλια των «ειδωλολατρών», τελεία και παύλα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.