Ποια είναι τελικά η αντίθεση μέσα στο ΕΠΑΜ, σχετικά με το Μακεδονικό; Γράφει ο Μιχάλης Αριδάς


Το ερώτημα που με πολύ μεγάλη συχνότητα μου απευθύνεται τώρα τελευταία, είναι το εξής: Τι συνέβη με τον Καζάκη και φτάσατε εδώ; Ποιες είναι οι αιτίες; Πως ξεκίνησε; Υπάρχει πολιτική διαφορά ή μόνο προσωπική;

Ακολουθήστε μας στο Facebook Τελευταία Έξοδος 

Βέβαια, υπάρχουν κάποιοι που διαδίδουν και κάποιοι άλλοι που πιστεύουν ότι αυτά γίνονται, γιατί τα μέλη της ΠΓ είμαστε πράχτορες των υπηρεσιών, τα παίρνουμε από τον Σαββίδη, διαλύουμε το ΕΠΑΜ για να βγούμε βουλευτές με τη ΛΑΕ, μας έχουν βάλει οι κακοί να διαλύσουμε το ΕΠΑΜ για να μπορεί να μπει η μήνυση του ΕΠΑΜ στο αρχείο, είμαστε οι τελευταίες εφεδρείες του συστήματος και άλλες ηλιθιότητες, που είναι ανάλογες του πνευματικού επιπέδου αυτών που τις πιστεύουν ή αυτών που τις λένε.

Πέραν όμως των κατευθυνόμενων διαδόσεων υπάρχουν  σοβαρότατοι πολιτικοί λόγοι για να φουντώσει η αντίθεση και να φτάσει ως εδώ. Σε αυτό το κείμενο θα προσπαθήσω να εξηγήσω έναν από αυτούς.

Ένα θέμα, λοιπόν, που δείχνει ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στις θέσεις και την πολιτική  συμπεριφορά του Καζάκη, είναι οι πράξεις του σχετικά με το λεγόμενο Μακεδονικό. Ξεκίνησε τον Γενάρη,  με τη γνωστή του ρήση “εγώ δεν πάω στο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης ”. Χαρακτήρισε πράκτορες (όχι ταξιδιωτικούς, μήτε ασφαλιστικούς) τους διοργανωτές -λες και νοιάστηκε ο λαός ποιοι είναι-  με κάποιους από τους οποίους ήταν συναγωνιστές στη ΣΠΙΘΑ, ή είχε συναντηθεί, πριν λίγους μήνες, μέσα στα γραφεία του ΕΠΑΜ (βλ. Όθωνας Ιακωβίδης). Προφανώς, τότε δεν είχαν προσχωρήσει ακόμα στο ευγενές επάγγελμα του «πράκτορα». Δεν έμεινε εκεί, όμως. Χαρακτήρισε άσχημα όμως, ως όχλο  και τον κόσμο που θα πήγαινε ή πήγε στο συλλαλητήριο. Και εντελώς αντίθετα με τις προβλέψεις – προφητείες του, δεν ήταν καθόλου λίγος...

Και όλα αυτά τα έκανε μέσα στα πλαίσια μιας κακόμοιρης Δημοκρατίας, όπως αυτός την φαντάζεται. Είπε την άποψή του δημόσια στο ραδιόφωνο, αδιαφορώντας πλήρως για την άποψη του ΕΠΑΜ, που επρόκειτο να διατυπωθεί. Άλλη άποψη ο πρόεδρος του ΕΠΑΜ, άλλη το ΕΠΑΜ. Τι άλλο θέλει ο κόσμος για να μας πάρει στο ψιλό;

Είναι δυνατόν, ενώ όλοι οι Έλληνες ήταν εκεί, είτε δια ζώσης είτε νοερά, εμείς να τους κάνουμε μάθημα, να τους κουνάμε το δάχτυλο, να τους σκυλοβρίζουμε, να μην ανακατευόμαστε μαζί τους και μετά να περιμένουμε να μας ακούσουν καν; Η απάντηση που δίνει ο Ελληνικός λαός σε αυτούς που τον βρίζουν και τον σνομπάρουν πάνω στον αγώνα του, είναι μία και μόνη: σβήσιμο και απαξίωση και τέλος.

Αναρωτιέμαι εγώ τώρα: ενώ οι Έλληνες θέλουν να πάνε μαζικά (και πήγαν) στα συλλαλητήρια, ποιοι είναι αυτοί που επίμονα τους έλεγαν να μην πάνε; Ο Τσίπρας, ο Ιερώνυμος, ο Κουτσούμπας και ο Καζάκης!!! Ακόμα κι ο περίφημος πολιτικός Κούλης Μητσοτάκης, φοβήθηκε από τις αντιδράσεις του κόσμου και το αρχικό του όχι στα συλλαλητήρια, το γύρισε στο τσάμικο...
Είναι δυνατόν; Ο πρόεδρος του ΕΠΑΜ, ενάντια στην κινητοποίηση του λαού; Κι όμως είναι, μιας και έτσι έγινε...

Δεν έφταναν ο εκφοβισμός, η προπαγάνδα, οι απειλές, τα ψέματα, τα κανάλια και όλη αυτή η αλητεία, για να μην πάει ο κόσμος στα συλλαλητήρια, είχαμε και τον πρόεδρο του ΕΠΑΜ, να συμμετέχει σε όλο αυτό το σκηνικό. Από τη μεριά αυτών που κατηγορούσαν τα συλλαλητήρια!!!
Αν μου έλεγαν μια ώρα πριν συμβεί, ότι θα συνέβαινε αυτό, θα αποκαλούσα τρελό και παλαβό αυτόν που θα το μου έλεγε. Η ζωή είναι γεμάτη εκπλήξεις, τελικά...

Αυτό που έχω μάθει από τα φοιτητικά μου χρόνια, είναι πως στην πολιτική κρίνεσαι εκ του αποτελέσματος. Τα κίνητρα που έχει ο καθένας, τα γνωρίζει μόνο αυτός. Δεν μπορείς ποτέ να κρίνεις τα κίνητρα του άλλου. Αυτό που μπορείς και είσαι και υποχρεωμένος να κάνεις, είναι να κρίνεις τα πολιτικά αποτελέσματα των πράξεων του άλλου.
Τα πολιτικά αποτελέσματα, λοιπόν, των πράξεων του Καζάκη, για μένα είναι ξεκάθαρο πως βολεύουν υπέροχα αυτούς που θέλουν να ξεπουλήσουν τη Μακεδονία, άρα και την Ελλάδα, σε ξένους λωποδύτες.

Πως αλλιώς να κρίνεις το πολιτικό αποτέλεσμα εκείνου που φωνάζει στους Έλληνες, μην πάτε στα συλλαλητήρια γιατί οι διοργανωτές είναι πράχτορες και βαλτοί και μπήξε και δείξε ή γιατί δεν περιλαμβάνουν στα αιτήματα του συλλαλητηρίου ότι γουστάρω εγώ; Ποιον συμφέρει αυτή η συγκεκριμένη κίνηση; Αυτόν που θέλει να ξεπουλήσει τη Μακεδονία, ή αυτόν που τη θέλει μία και μόνη και Ελληνική; Αυτόν που θέλει το λαό ξεσηκωμένο στους δρόμους ή αυτόν που θέλει το λαό στον καναπέ, μέχρι να γίνει ΕΠΑΜ και να αγωνιστεί για ότι ακριβώς λέει το ΕΠΑΜ και τίποτα παρακάτω;

Πως να κρίνεις το πολιτικό αποτέλεσμα αυτού του  επικεφαλής κόμματος που φωνάζει ότι τα συλλαλητήρια που μάζεψαν πάνω από 2 εκατομμύρια κόσμο, έγιναν για να ξεπουληθεί η Μακεδονία; Δηλαδή, αν δεν γινόντουσαν τα συλλαλητήρια, δεν θα μπορούσαν να ξεπουλήσουν τη Μακεδονία; Ενώ τώρα που έγιναν με τεράστια συμμετοχή, βοηθούν στο ξεπούλημα; Είναι σοβαρά πράγματα αυτά; Θα ήταν  μεγάλο πλήγμα για τους κυβερνώντες και τους ξένους κυρίαρχους, αν μέναμε όλοι στον καναπέ μας, σαν τον κύριο Καζάκη και δεν βροντοφωνάζαμε μαζικά ότι η Μακεδονία είναι μία και μόνη και Ελληνική; Επαναλαμβάνω, είναι σοβαρά πράγματα αυτά;

Αλλά και στο “η Μακεδονία είναι μία και μόνη και είναι Ελληνική”, μήπως συμφωνεί ο κύριος Καζάκης; Όχι βέβαια. Αυτός μας λέει ότι η Μακεδονία είναι Ελληνική, είναι Βουλγαρική και είναι και Σερβική. Υπέροχα. Το ΚΚΕ ζει και βασιλεύει...

Ακόμα κι αν ήταν έτσι όπως τα λέει, που δεν είναι (ο κύριος λέει στυγνά ψέματα, κατά τη γνώμη μου, γνωρίζοντας ότι κανείς δεν θα τον αμφισβητήσει από το ποίμνιο, κανείς δεν θα τσεκάρει...), για ποιο λόγο να βγει να παραστήσει τον καθηγητή, κάνοντας μάθημα σε έναν καταβασανισμένο Ελληνικό λαό, ο οποίος με πάθος φωνάζει ότι η Μακεδονία είναι μία και είναι Ελληνική και βγήκε γι αυτό στους δρόμους; Δεν  τσακίζει έτσι, το όποιο ηθικό πάει να δημιουργηθεί στο λαό; Σε τι αποσκοπεί αυτή η κίνηση; Ποιον συμφέρει; Αλήθεια, ποιος τον διόρισε καθηγητή του Ελληνικού λαού; Όχι ο Ελληνικός λαός πάντως, μιας και μέχρι τώρα τουλάχιστον, αδιαφορεί πλήρως για τη διδασκαλία του.

Άφησα το πιο τραγικό για το τέλος. Δεν μπορείς, λέει ο αδιαμφισβήτητος, να φωνάζεις για τη Μακεδονία, όταν υπάρχουν τα μνημόνια και η κατοχή και τα υπόλοιπα. Πρέπει να φωνάζεις μόνο για ανεξάρτητη και κυρίαρχη Ελλάδα. Μόνο έτσι θα είσαι αρεστός στον κύριο Καζάκη και στους πιστούς του. Αλλιώς δεν θα ΄ρθουν και τα συλλαλητήρια θα είναι μικρότερα κατά δεκάδες  χιλιάδες κόσμου...

Λες και το “η Μακεδονία είναι μία και είναι Ελληνική” έρχεται σε αντίθεση με το αίτημα για ανεξάρτητη Ελλάδα. Λες και είναι διαφορετικά πράγματα. Λες και το ένα αναιρεί το άλλο.
Γιατί ο κύριος Καζάκης και οι πιστοί του, δεν διοργανώνουν ένα δικό τους συλλαλητήριο με αίτημα για ανεξάρτητη και κυρίαρχη Ελλάδα και τα Σκόπια να ονομαστούν, έστω, Σερβική Μακεδονία, όπως ο ίδιος πρότεινε;  Δεν θα ήταν πατριωτικό καθήκον, κατά τη γνώμη τους; Γιατί δεν κάνουν το πατριωτικό τους καθήκον και μόνο κατηγορούν τους άλλους; Τι ανταπόκριση θα είχε, άραγε;

Όταν καλούσαν τον κύριο Καζάκη, στο 2ο συλλαλητήριο των Αθηνών, να συνεννοηθούν μαζί του μήπως μπορέσουν να είναι ομιλητής, γιατί δεν σήκωνε το τηλέφωνο; Γιατί να μην ανέβει στην εξέδρα και να παρουσιάσει τα αιτήματα του ΕΠΑΜ και να αποδομήσει τους όποιους “πράκτορες”; Προφανώς τα ακροατήρια των 20 ή 30 ατόμων είναι προτιμότερα για αυτόν από το 1,5 εκατομμύριο.
Γιατί αφήσαμε έρμαιο όλο αυτό το πλήθος που έψαχνε πολιτική έκφραση, απαξιώνοντας τους υπάρχοντες σχηματισμούς; Επειδή δεν είχε στο μυαλό του την ιδρυτική του ΕΠΑΜ και τα 5 προτάγματα; Μα τόσο ΚΚΕ είμαστε, επιτέλους;

Όσοι πήγαμε στα συλλαλητήρια και ανακατευτήκαμε με τον κόσμο, αμέσως καταλάβαμε ότι ο κόσμος πήγε εκεί με αφορμή το Μακεδονικό, για να πει ένα τεράστιο  αι σιχτίρ. Για όλη την κατάσταση που τον βασανίζει. Όποιος πήγε εκεί, το κατάλαβε και πολύ εύκολα. Όποιος έκατσε στην καναπεδάρα του, κάνει κριτική στον κόσμο, στους ομιλητές, στο Μίκη και στο σύμπαν όλο και δεν ένιωσε τίποτα. Μόνο ανελέητη κριτική κι άγιος ο Θεός.

Γιατί, τότε, το Εθνικό θέμα, όπως βγαίνει με το Μακεδονικό, να μην είναι η σπίθα που θα ανάψει τη φωτιά; Γιατί να μην το παλέψεις; Γιατί να κάνεις δώρο τα εκατομμύρια Ελλήνων, στους κάθε απίθανους; Δεν είναι πασιφανές, ότι πρέπει να είσαι εκεί; Πρέπει να έχει δεχθεί ο κόσμος ακριβώς ότι λες εσύ, για να  συγχρωτιστείς  και να παλέψεις μαζί του, αλλιώς τον βρίζεις;

Εκτός κι αν κατέχεσαι πλήρως από τη λογική ΚΚΕ, περί κυρίαρχου και μοναδικού αιτήματος.
Όταν λες κάτι σε ένα μέλος του ΚΚΕ, αμέσως σου απαντάει ότι ο καπιταλισμός φταίει. Για όποιο πρόβλημα και να μιλήσεις, ο καπιταλισμός φταίει. Τι για εθνικό νόμισμα, τι για διαγραφή χρέους, τι για νέο Σύνταγμα, τίποτα. Αρνούνται να μιλήσουν για αυτά, γιατί το κυρίαρχο είναι να πέσει ο καπιταλισμός. Τέλος.
Την περίοδο των πλατειών, το ΚΚΕ ή δεν κατέβαινε καθόλου, ή κατέβαινε μόνο του, μακριά από τον υπόλοιπο κόσμο, μην μολυνθεί.

Κάποιοι μέσα στο ΕΠΑΜ, πιστοί στον ΚΚΕ τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς, , σκέφτονται έτσι. Και κάποιοι άλλοι, έμαθαν όψιμα, ότι πρέπει να παίζουν όλα τα αιτήματα του ΕΠΑΜ, για να συμμετέχουμε σε μια κινητοποίηση. Λίγοι από δική τους κρίση (είπαμε, οι αυτόφωτοι μας τελείωσαν πέρυσι). Απλά ακολουθούν τον ΚΚΕ τρόπο σκέψης του λαοπρόβλητου ηγέτη. Και το δράμα είναι ότι αρκετοί από αυτούς, σιχαίνονται το ΚΚΕ και τον τρόπο σκέψης του. Που να ΄ξεραν ότι έχουν πέσει μέσα στην παγίδα σούμπιτοι και δεν το αντιλήφθηκαν καν...

Στις διαμαρτυρίες των πλατειών ήταν μέσα το ΕΠΑΜ. Στις διαδηλώσεις της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ πήγαινε το ΕΠΑΜ μια χαρά. Στις συγκεντρώσεις του δημοψηφίσματος συμμετείχε το ΕΠΑΜ και μάλιστα μπροστά -μπροστά. Μήπως έγιναν με το αίτημα της Εθνικής Ανεξαρτησίας και της Λαϊκής Κυριαρχίας; Όχι βέβαια. Τώρα γιατί μας ξίνισε; Επειδή δεν ήθελε επουδενί ο κόσμος τις κομματικές σημαίες; Αυτός φταίει που έχει σιχαθεί τους πάντες; Ή εμείς που τον βρίζουμε μαλακοπίτουρα και δειλό και ότι άλλο μας κατέβει στο κεφάλι και μετά θέλουμε να μας ακολουθήσει; Και τι είναι πιο σημαντικό; Να βρεθούμε οι ΕΠΑΜίτες μέσα στον κόσμο και να κάνουμε δουλειά (όπως και κάναμε), ή να κουβαλάμε τα κομματικά μας λάβαρα; Τέτοια κομματόσκυλα καταντήσαμε;

Τέλος, να ξεκαθαρίσω ξανά, ότι το παρόν γράφτηκε για να δείξει την τεράστια πολιτική διαφορά ανάμεσα στον κύριο Καζάκη και στην πλειοψηφία της ΠΓ του ΕΠΑΜ. Επίσης, με αυτό το κείμενο,  εγώ προσωπικά και τα περισσότερα μέλη της ΠΓ του ΕΠΑΜ, θέλουμε να αποτινάξουμε από επάνω μας τις θέσεις Καζάκη και να κάνουμε απόλυτα σαφές, ότι είμαστε κάθετα αντίθετοι στη θέση του, περί τριών Μακεδονιών. Είμαστε κάθετα αντίθετα στη θέση δεν πάω στο συλλαλητήριο και ότι είναι όχλος όσοι πάνε. Αυτά εκφράζουν τον πρόεδρο του ΕΠΑΜ και όσους τον ακολουθούν ακόμα, αλλά επ' ουδενί δεν είναι και δεν ήταν ποτέ δική μας θέση. Το αντίθετο, μάλιστα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.