Όταν οι «μεσολαβητικές» ή «καινοτόμες υπηρεσίες» αποτελούν τον ορισμό του παρασιτισμού και του μεταπρατισμού
Η θέση του Ε.ΠΑ.Μ. για τον παρασιτισμό, το
μεταπρατισμό και τις νέες τεχνολογίες στις μεταφορές
Το Ε.ΠΑ.Μ., σταθερό στη βασική του θέση ότι η εθνική
παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών μέσα σε
ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον χρειάζεται προστασία από κάθε είδους αθέμιτο
ανταγωνισμό, επισημαίνει ότι το ίδιο ισχύει και σε ό,τι αφορά στο συνδυασμό της
τεχνολογίας με την επιχειρηματικότητα, η οποία δεν πρέπει και δεν επιτρέπεται
να υπάρχει χωρίς κανόνες.
Στους κανόνες αυτούς δεν αποτελούν εξαίρεση οι
λειτουργίες των λεγόμενων «Startups», δηλ. τα λογισμικά που συνδυάζουν το «έξυπνο
μάρκετινγκ» με την τεχνολογία πολυμέσων. Ιδίως όταν εμπλέκονται με τη διαχείριση
των προσωπικών μας δεδομένων, όταν παραβιάζουν τις αρχές λειτουργίας των
θεσμοθετημένων οργάνων της πολιτείας και παράλληλα αδιαφορούν για τις
επιπτώσεις στην αγορά που δραστηριοποιούνται.
Δεν μπορεί λ.χ. η Uber, η Beat
και οι παρόμοιου τύπου «νεοφυείς» εταιρίες που είτε δίνουν ουσιαστικά τη
δυνατότητα σε ιδιώτες να ασχολούνται περιστασιακά ως ταξιτζήδες είτε εκβιάζουν
τους επαγγελματίες των ταξί εκμεταλλευόμενες την κρίση και την αναδουλειά, να
λειτουργούν πέρα από κάθε νομιμότητα με το άλλοθι ότι αποτελούν «ψηφιακές
πλατφόρμες» και να μη συμμορφώνονται με τους κανόνες που διέπουν τον τομέα των
μεταφορών, χωρίς την παραμικρή διάθεση συνεννόησης με τις αρχές μιας χώρας και
έξω από κάθε κανονιστικό πλαίσιο. Διότι δεν πρόκειται για «μεσολαβητικές» ή «καινοτόμες
υπηρεσίες» όπως αρέσκονται να προβάλλονται, αλλά για τον ορισμό του
παρασιτισμού και του μεταπρατισμού. Η δε «αξιολόγηση των επαγγελματιών» που
προβάλλουν, αποτελεί κοροϊδία· οι αξιολογήσεις δεν γίνονται με κλικ στο smartphone αλλά από τα εντεταλμένα όργανα και τις υπηρεσίες της
πολιτείας.
Ακόμη και η εισήγηση του γενικού εισαγγελέα προς το
Ευρωπαϊκό Δικαστήριο -ενός θεσμού που υπάρχει για να υπηρετεί την πολιτική των
ελίτ της Ε.Ε. και τις διάφορες Uber-
πρότεινε πρόσφατα ότι η Uber πρέπει να χαρακτηριστεί ως «υπηρεσία στον τομέα των μεταφορών» κι ότι «η μεσολάβηση για την επαφή των επιβατών με τους οδηγούς
μέσω της εφαρμογής για smartphones αποτελεί δευτερεύον στοιχείο»! Πρόκειται λοιπόν για εταιρείες παροχής μεταφορικών
υπηρεσιών κι όχι απλώς για ψηφιακές πλατφόρμες.
Η απόλυτη συμμόρφωση των σύγχρονων «επιχειρηματικών
μοντέλων» της τεχνολογίας πολυμέσων όταν εμπλέκονται με τα κανονιστικά πλαίσια
των θεσμοθετημένων οργάνων της πολιτείας, τον αθέμιτο ανταγωνισμό και την
προστασία των πολιτών από την αυθαιρεσία, είναι επιβεβλημένη. Σε όποιους
καλύπτονται πίσω από το άλλοθι της «καινοτόμας τεχνολογίας», θα θυμίσουμε τη
γνωστή λαϊκή ρήση για την εφεύρεση του μαχαιριού που έχει άλλη χρήση όταν το
κρατά η νοικοκυρά και άλλη όταν το χρησιμοποιεί ο εγκληματίας.
Δελτίο Τύπου
Ο Τομέας Υποδομών και Μεταφορών του Ε.ΠΑ.Μ.
ΠΗΓΗ: seisaxthia-epam
Δεν υπάρχουν σχόλια: