Η τρόικα απαιτεί να αυξηθεί το Τέλος Ταξινόμησης στα αυτοκίνητα!

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Νέες αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης των καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων απαιτεί η τρόικα από το οικονομικό επιτελείο καθώς το νέο σύστημα το οποίο εφαρμόζεται από τα μέσα του 2016 έχει μειώσει εν μέρει το φαινόμενο της φοροδιαφυγής αλλά τα έσοδα έχουν μειωθεί σημαντικά.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες των «Αληθινών Ειδήσεων» τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης (ΤΤ) καταγράφουν μεγάλη πτώση, που σε κάποιες κατηγορίες ξεπερνά το 50%, σε σχέση με πέρυσι όπου υπήρχε το ΤΤ ήταν μειωμένο λόγω του μέτρου της απόσυρσης ενώ από την άλλη μεριά χιλιάδες αυτοκίνητο εμφανίζονται στο… τελωνείο με Αξίες Λιανικής προ Φόρων έως 13.999 ευρώ ώστε να εκτελωνιστούν με πολύ χαμηλό συντελεστή 4%.

Όπως είχε αποκαλύψει πρόσφατα το Enikonomia.gr το οικονομικό επιτελείο είχε στα χέρια του ήδη δύο προτάσεις σύμφωνα με τις οποίες θα μειώνονταν το Τέλος Ταξινόμησης κυρίως σε αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων άνω των 14.000 ευρώ.

Αλλά πλέον στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έπεσε και μια τρίτη πρόταση-«βόμβα» σύμφωνα με την οποία η τρόικα απαιτεί αυξηθεί ο χαμηλός συντελεστής 4% αλλά και να αναπροσαρμοστούν τα ποσά που αφορούν στις Αξίες Λιανικής Προ Φόρων.

Αυξομειώσεις τιμών

Το οικονομικό επιτελείο πλέον έχει τρεις προτάσεις για το Τέλος Ταξινόμησης σύμφωνα με τις οποίες αλλάζουν οι συντελεστές και τα ποσά στο Τέλος Ταξινόμησης αυξομειώνοντας ανάλογα και τις τιμές λιανικής.

Η πρώτη αφορά στην εισαγωγή νέων συντελεστών (6%, 12% και 20%) ανάμεσα στα ποσά ώστε να μην διπλασιάζεται το Τέλος Ταξινόμησης, η δεύτερη αφορά στην διατήρηση των υπαρχόντων συντελεστών αλλά οι επιπλέον επιβαρύνσεις να αφορούν μόνο για το επιπλέον ποσό πάνω από το βασικό συντελεστή του 4% και η τρίτη αφορά σε νέους συντελεστές και ποσά κάτω από τις 14.000 ευρώ για το Τέλος Ταξινόμησης όπως επίσης και επιβαρύνσεις στην φορολογία των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων!

Το αποτέλεσμα από τις δύο προτάσεις θα είναι η μείωση των τιμών λιανικής για τους καταναλωτές ενώ από την τρίτη πρόταση θα καταγραφεί πολύ μικρή μείωση τιμών στα φθηνά αυτοκίνητα και αυξήσεις σε όλα τα υπόλοιπα, συμπεριλαμβανομένων και των υβριδικών και ηλεκτρικών.

Πάντως η στην πρόταση της τρόικας υπάρξει ένας νέος μειωμένος συντελεστής 3% ή 3,5% για οχήματα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων έως 11.000 ευρώ και ο συντελεστής 4% που υπάρχει στα ΙΧ με αξία από 11.001 έως 14.000 ευρώ μπορεί να αυξηθεί σε 5%!

Από εκεί και επάνω θα υπάρξουν κλιμακωτές αλλαγές στους συντελεστές ανάλογα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων.

Παράλληλα η έκπτωση 50% στα υβριδικά αναμένεται να μειωθεί ή να καταργηθεί ενώ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με πολύ μεγάλες Αξίες Λιανικής επίσης εξετάζεται να υπάρξουν επιβαρύνσεις καθώς εξαιρούνται από το Τέλος Ταξινόμησης.

Οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης σύμφωνα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων των αυτοκινήτων που ισχύουν σήμερα είναι:


- 4% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ

- 8% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ

-16% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ

- 24% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ

- 32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.

Αναδημοσίευση από την εφημερίδα «Ειδήσεις»

Διαβεβαιώσεις από... ΣΕΑΑ

Ο ΣΕΑΑ διαβεβαιώνει ότι δεν επίκειται αλλαγή στη φορολογία αγοράς των αυτοκινήτων. Μάλιστα σε σχετικό δελτίο τύπου αναφέρει χαρακτηριστικά πως: «Δημοσιεύματα αναφέρονται σε επικείμενες αλλαγές στη φορολογία αγοράς των καινούργιων αυτοκινήτων (Τέλος Ταξινόμησης). Η πληροφορία δεν ευσταθεί, καθώς το Υπ. Οικονομικών μόλις λίγους μήνες πριν αναμόρφωσε τη σχετική φορολογία».

ΠΗΓΗ:enikonomia μέσω  protagorasnews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.