H Πολιτική Προδοσία Του Βαρουφάκη, Γράφει η κ. Ειρήνη Βούλγαρη.
ΠΗΓΗ.
Ο
Γιάνης Βαρουφάκης, παρέδωσε την Ελλάδα στην τρόϊκα, ως υπουργός οικονομικών, με
τις επιστολές του τον Φεβρουάριο του 2015, προς τον Πρόεδρο του EUROGROUP.
Ο
Βαρουφάκης είχε εκλεγεί με το ΣΥΡΙΖΑ στις βουλευτικές εκλογές του Δεκέμβρη του
2015, βάσει της υπόσχεσης ότι θα διέγραφε το δημόσιο χρέος και ότι θα ακύρωνε
τα μνημόνια. (Aκύρωση των μνημονίων προϋποθέτει ακύρωση των δανειακών συμβάσεων
από τις οποίες προέκυψαν τα μνημόνια, καθώς επίσης και οι αναγκαστικοί
εφαρμοστικοί νόμοι).
Eάν
ήθελε να είναι συνεπής προς τις προεκλογικές του υποσχέσεις ο Βαρουφάκης, και
εάν υποθέσουμε ότι του ασκήθηκε πίεση από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα για να
αθετήσει τις προεκλογικές του υποσχέσεις, όφειλε να παραιτηθεί χωρίς να
υπογράψει τις επιστολές που θα δείτε στην συνέχεια. Τι έκανε όμως; Χωρίς καν
διαπραγματεύσεις προσυμφώνησε να αθετήσει όλες τις προεκλογικές του υποσχέσεις,
στις επιστολές του τον Φεβρουάριο του 2015 προς το Eurogroup. Για τον λόγο
αυτό, η παραίτησή του Βαρουφάκη μετά το δημοψήφισμα του καλοκαιριού του 2015,
δήθεν για λόγους «αρχών» είναι η προσωποποίηση της υποκρισίας.
Οι
επιστολές του τ. υπουργού οικονομικών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ της 18ης και
της 24ης Φεβρουαρίου 2015 παρατίθενται στο τέλος αυτού του άρθρου αυτούσιες.
Στην δεύτερή του επίσημη επιστολή, στις 24 Φεβρουαρίου 2015, ο Βαρουφάκης παραδίδει την χώρα πριν κάν την έναρξη των υποτιθέμενων «διαπραγματεύσεων». Επομένως διαπραγματεύσεις δεν έγιναν. Έπειτα από αυτήν την παράδοση, οι δανειστές της χώρας απλώς αξίωναν συνεχώς περισσότερα, και φυσικά τα έπαιρναν.
Στην δεύτερη αυτή του επιστολή ο Βαρουφάκης, ως υπουργός οικονομικών, κάνει τα ακόλουθα:
Στην δεύτερή του επίσημη επιστολή, στις 24 Φεβρουαρίου 2015, ο Βαρουφάκης παραδίδει την χώρα πριν κάν την έναρξη των υποτιθέμενων «διαπραγματεύσεων». Επομένως διαπραγματεύσεις δεν έγιναν. Έπειτα από αυτήν την παράδοση, οι δανειστές της χώρας απλώς αξίωναν συνεχώς περισσότερα, και φυσικά τα έπαιρναν.
Στην δεύτερη αυτή του επιστολή ο Βαρουφάκης, ως υπουργός οικονομικών, κάνει τα ακόλουθα:
Ο
υπουργός οικονομικών Βαρουφάκης ζητά παράταση της προηγούμενης δανειακής
σύμβασης
Πρώτο
σημείο τραγικής υποχώρησης της κυβέρνησης (σε σχέση με τις προεκλογικές της
υποσχέσεις), και του Βαρουφάκη, είναι ότι ζητούν παράταση της άνομης δανειακής
σύμβασης που έχει υποθηκεύσει την Ελλάδα. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι η
ονομασία της σύμβασης. (Προεκλογικά είχε υποσχεθεί κατάργηση των μνημονίων, η
οποία σημαίνει κατάργηση των ήδη υπογραφέντων δανειακών συμβάσεων. Έκανε
ακριβώς τα αντίθετα από αυτά που υποσχέθηκε.) Ο σημαντικώτερος λόγος της
παράτασης της δανειακής σύμβασης ήταν για να δέσουν την Ελλάδα στον εξοντωτικό
για την Ελλάδα μηχανισμό δανειοδότησης του ESM, που διαδέχθηκε τον EFSM.
Ο
υπουργός οικονομικών Βαρουφάκης ζητά συνέχιση των μνημονίων.
Συνέπεια
της συνέχισης της δανειακής σύμβασης θα είναι η συνέχιση των μνημονίων και των
εφαρμοστικών της νόμων. Δηλαδή αντί να καταργήσει με νόμο τις άνομες δανειακές
συμβάσεις, όπως είχε υποσχεθεί προεκλογικά, η νέα κυβέρνηση και ο υπουργός της
Βαρουφάκης ζητούν 6μηνη παράτασή τους, και μετά επίσης ζητούν νέα δανειακή
σύμβαση.
Ο
υπουργός οικονομικών Βαρουφάκης αναγνωρίζει το δημόσιο χρέος ως έννομο και
πληρωτέο στο σύνολό του.
Δεύτερο
σημείο τραγικής υποχώρησης της κυβέρνησης και του Βαρουφάκη είναι ότι
υπόσχονται ότι θα εγγυηθούν «τη σταθερότητα του χρέους» αντί να μην το
αναγνωρίσουν, ως παράνομο, επονείδιστο και επαχθές για τον Ελληνικό λαό ως
όφειλαν και όπως υποσχέθηκαν προεκλογικά, και όπως υπαγορεύει σε ανάλογες
περιπτώσεις η πρακτική του διεθνούς δικαίου. Ο Βαρουφάκης υπόσχεται επίσης, να
πετύχει « τα πρέποντα πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα» για το σκοπό αυτό.
Ο
υπουργός οικονομικών Βαρουφάκης στερεί από την Ελλάδα το μοναδικό της αμυντικό
όπλο
Τρίτο
σημείο, τραγικότατης υποχώρησης, είναι ότι στην επιστολή Βαρουφάκη, ο
Βαρουφάκης και η κυβέρνηση υπόσχονται να μην χρησιμοποιήσει η Ελλάδα το
δικαίωμά της για μονομερείς ενέργειες, δηλαδή να μην χρησιμοποιήσει το μόνο
αμυντικό όπλο που της έχει απομείνει: να μην αποχωρήσει η Ελλάδα από την ΕΕ ή
το ευρώ με δική της πρωτοβουλία για να πάει στη δραχμή.
Ο
υπουργός οικονομικών Βαρουφάκης ζητά συνέχιση χρηματοδότησης με δάνεια μέσω
κρατικών ομολόγων.
Τέταρτο
σημείο τραγικής υποχώρησης του Βαρουφάκη και της κυβέρνησης, είναι ότι ζητούν
να συνεχίσει η τρόϊκα να συναινεί στην χορήγηση ευρώ μέσω έκδοσης Ελληνικών
Κρατικών Ομολόγων, ώστε να παίρνει η Ελλάδα δανεικά ευρώ μέσω του ΕFSF. Αυτού
του είδους η ομολογιακή χρηματοδότηση, εκτός από τους υψηλούς τόκους με τους
οποίους επιβαρύνει την Ελλάδα, έχει αναγκάσει την χώρα να πουλά λιμάνια, ορυκτά
κι άλλους κρατικούς πόρους επειδή δεν μπορεί να αποπληρώσει εγκαίρως τα
ομολογιακά της δάνεια με ευρώ.
Ο
υπουργός οικονομικών Βαρουφάκης ζητά εποπτεία από την τρόϊκα.
Πέμπτο
σημείο τραγικής υποχώρησης του Βαρουφάκη και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, είναι
ότι ζητούν την εποπτεία των εργασιών της κυβέρνησης από τη τρόϊκα: EE, EKT,
ΔΝΤ, ενώ προεκλογικά υπόσχονταν…
Ο
υπουργός οικονομικών Βαρουφάκης υπόσχεται επιβολή τεχνοκρατικού φασισμού.
Και
τέλος ο Βαρουφάκης και η κυβέρνηση υπόσχονται ότι θα φέρουν εις πέρας τις
μεταρρυθμίσεις που επιβάλλουν οι δανειστές μας. Οι μεταρρυθμίσεις αυτές είναι
με δύο λέξεις τεχνοκρατικός φασισμός. Για παράδειγμα, ο Βαρουφάκης και η
κυβέρνηση υπόσχονται την επιβολή ηλεκτρονικής ταυτότητας πολίτη με links στον
τραπεζικό του λογαριασμό, στον ιατρικό του φάκελλο, στα φορολογικά του και στα
προσωπικά του δεδομένα, με πρόσχημα την καταπολέμηση της ανθρωπιστικής κρίσης.
Μερικοί
υποστηρίζουν ότι ο Βαρουφάκης είχε ως μυστικό σχέδιο την πτώχευση της Ελλάδας
εντός του ευρώ.
O
Βαρουφάκης ανέκαθεν ήταν υπέρ της κυριαρχίας της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας
και της κατάργησης στην ουσία των εθνικών κυβερνήσεων και των κρατικών
τραπεζών. Πριν μερικά χρόνια τάχθηκε υπέρ της απόλυτης κυριαρχίας της
Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, με κατάργηση των κρατικών τραπεζών, και στην
χρηματοδότηση των Περιφερειών απευθείας από την ΕΚΤ….
Ο
Βαρουφάκης είχε πει, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα στην ομιλία του εκείνη
(μετάφραση από την ομιλία του, οι παρενθέσεις έχουν προστεθεί):
“Πρέπει
απλώς να πετάξουμε τις εθνικές κυβερνήσεις έξω από αυτό το παιχνίδι (της
ανακεφαλαίωσης) των τραπεζών. Και μπορούμε να το κάνουμε εύκολα αυτό. Τα EFSF κ
ΕSM μπορούν να ανακεφαλαιώνουν τις τράπεζες απευθείας και να πετυχαίνουν σωστή
διανομή και να την διατηρούν αυτή τη διανομή μέχρις ότου αυτές οι
τράπεζες να είναι έτοιμες να υπαχθούν στον ιδιωτικό τομέα. Τότε, μπορεί η ΕΚΤ
να τυπώσει χρήμα. Και η Εuropean Banking Authority τότε μπορεί να πάψει να
είναι ένα βλακώδης οργανισμός, να ξεφορτωθεί τις εθνικές τραπεζικές αρχές και
να επιθεωρεί ο ίδιος αυτή την αποεθνικοποίηση των εθνικών τραπεζών. Πάλι καμμία
συμμετοχή από τα κράτη-μέλη. Εν συντομία αυτό που προτείνω (λέει ο Βαρουφάκης
πάντα) είναι αποκεντρωμένος Ευρωπαϊσμός. (διαίρει και βασίλευε)”
Ο
Βαρουφάκης είναι λάτρης της ηλεκτρονικής παρακολούθησης των οικονομικών
δοσοληψιών κάθε πολίτη, και της κατάργησης των μετρητών με ψηφιακό νόμισμα.
Άλλωστε είναι μαθηματικός με μεταπτυχιακές σπουδές στους αλγόριθμους.
Δείτε
στο τέλος αυτού του άρθρου, μετά την παράθεση των δύο προαναφερθέντων επιστολών
του, αποσπάσματα από το τι έχει πει o ϊδιος σχετικά με το θέμα αυτό.
Ακολουθεί
η πρώτη επίσημη επιστολή του υπουργού οικονομικών
Γιάνη Βαρουφάκη προς τον πρόεδρο του Εurogroup:
«Αθήνα, 18
Φεβρουαρίου, 2015
Αγαπητέ πρόεδρε του Eurogroup
Τα τελευταία πέντε χρόνια ο λαός της Ελλάδας έχει καταβάλει αξιοσημείωτες προσπάθειες για την οικονομική προσαρμογή. Η νέα κυβέρνηση δεσμεύεται σε μια ευρύτερη και βαθύτερη μεταρρυθμιστική διαδικασία που αποσκοπεί στη διαρκή βελτίωση των αναπτυξιακών και εργασιακών προοπτικών στην επίτευξη της βιωσιμότητα του χρέους και της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, διασφαλίζοντας την κοινωνική δικαιοσύνη και μετριάζοντας το σημαντικό κοινωνικό κόστος της διαρκούσης κρίσης.
Οι ελληνικές Αρχές αναγνωρίζουν ότι οι από τις προηγούμενες κυβερνήσεις συμφωνηθείσες διαδικασίες διακόπηκαν από τις πρόσφατες προεδρικές και εθνικές εκλογές και ότι, ως αποτέλεσμα, αρκετές από τις τεχνικές διευθετήσεις έχουν ακυρωθεί.
Οι ελληνικές αρχές τιμούν τις οικονομικές υποχρεώσεις της Ελλάδας προς όλους τους πιστωτές, και δηλώνουν την πρόθεσή μας να συνεργαστούμε με τους εταίρους μας προκειμένου να αποτραπούν τεχνικές επιπλοκές στο πλαίσιο της Κύριας Σύμβασης Χρηματοπιστωτικής Διευκόλυνσης την οποία αναγνωρίζουμε ως δεσμευτική ως προς το χρηματοπιστωτικό και διαδικαστικό της περιεχομένου.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, οι ελληνικές Αρχές αιτούνται τώρα την επέκταση της Κύριας Σύμβασης Χρηματοπιστωτικής Διευκόλυνσης (MFA) για μια περίοδο έξι μηνών από την λήξη της, κατά την οποία περίοδο θα προχωρήσουμε από κοινού, αξιοποιώντας την υπάρχουσα ευελιξία στην παρούσα διευθέτηση, προς την κατεύθυνση της επιτυχούς ολοκλήρωσης και αναθεώρησης στην βάση των προτάσεων, από τη μια πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης και από την άλλη των θεσμών.
Ο στόχος της αιτούμενης εξάμηνης παράτασης της διάρκειας της Σύμβασης είναι :
α) Να συμφωνήσει στους αμοιβαία αποδεκτούς χρηματοπιστωτικούς και διοικητικούς όρους, η εφαρμογή των οποίων, σε συνεργασία με τους θεσμούς, θα σταθεροποιήσει την δημοσιονομική θέση της Ελλάδας, θα επιτύχει τα κατάλληλα πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, θα εγγυηθεί την βιωσιμότητα του χρέους και θα βοηθήσει στην επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων για το 2015 οι οποίοι λαμβάνουν υπόψη τους την παρούσα οικονομική κατάσταση.
β) να βεβαιώσει, συνεργαζόμενοι στενά με τους Ευρωπαίους και διεθνείς μας εταίρους, ότι οποιαδήποτε νέα μέτρα θα έχουν πλήρη χρηματοδότηση, απέχοντας από μονομερείς ενέργειες οι οποίες θα υπονόμευαν τους δημοσιονομικούς στόχους, την οικονομική ανάκαμψη και τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα.
γ) Να επιτραπεί στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να επαναφέρει την εξαίρεση (waiver) σύμφωνα με τις διαδικασίες και τους κανονισμούς.
δ) Να επεκταθεί η διαθεσιμότητα των ομολόγων του EFSF που διατηρεί το ΤΧΣ (HFSF) για τη διάρκεια της Συμφωνίας.
στ) Να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάμεσα στις τεχνικές ομάδες, για τη δυνατότητα ενός νέου Συμβολαίου για την Aνάκαμψη και την Aνάπτυξη στο οποίο προσβλέπουν οι ελληνικές Αρχές, ανάμεσα στην Ελλάδα, την Ευρώπη και το ΔΝΤ, και το οποίο θα μπορούσε να ακολουθήσει την τρέχουσα Συμφωνία.
η) Να συμφωνηθεί η εποπτεία υπό το πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και, στο ίδιο πνεύμα, υπό το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, κατά τη διάρκεια της επεκταθείσας Συμφωνίας.
θ) Να συζητηθούν οι τρόποι της ενεργοποίησης της απόφασης του Eurogroup του
Νοεμβρίου του 2012 σχετικά με τα δυνατά περαιτέρω μέτρα για το χρέος και τη βοήθεια τα οποία θα εφαρμοστούν , μετά την ολοκλήρωση της επεκταθείσας συμφωνίας, ως μέρος του Συμβολαίου που θα ακολουθήσει.
Αγαπητέ πρόεδρε του Eurogroup
Τα τελευταία πέντε χρόνια ο λαός της Ελλάδας έχει καταβάλει αξιοσημείωτες προσπάθειες για την οικονομική προσαρμογή. Η νέα κυβέρνηση δεσμεύεται σε μια ευρύτερη και βαθύτερη μεταρρυθμιστική διαδικασία που αποσκοπεί στη διαρκή βελτίωση των αναπτυξιακών και εργασιακών προοπτικών στην επίτευξη της βιωσιμότητα του χρέους και της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, διασφαλίζοντας την κοινωνική δικαιοσύνη και μετριάζοντας το σημαντικό κοινωνικό κόστος της διαρκούσης κρίσης.
Οι ελληνικές Αρχές αναγνωρίζουν ότι οι από τις προηγούμενες κυβερνήσεις συμφωνηθείσες διαδικασίες διακόπηκαν από τις πρόσφατες προεδρικές και εθνικές εκλογές και ότι, ως αποτέλεσμα, αρκετές από τις τεχνικές διευθετήσεις έχουν ακυρωθεί.
Οι ελληνικές αρχές τιμούν τις οικονομικές υποχρεώσεις της Ελλάδας προς όλους τους πιστωτές, και δηλώνουν την πρόθεσή μας να συνεργαστούμε με τους εταίρους μας προκειμένου να αποτραπούν τεχνικές επιπλοκές στο πλαίσιο της Κύριας Σύμβασης Χρηματοπιστωτικής Διευκόλυνσης την οποία αναγνωρίζουμε ως δεσμευτική ως προς το χρηματοπιστωτικό και διαδικαστικό της περιεχομένου.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, οι ελληνικές Αρχές αιτούνται τώρα την επέκταση της Κύριας Σύμβασης Χρηματοπιστωτικής Διευκόλυνσης (MFA) για μια περίοδο έξι μηνών από την λήξη της, κατά την οποία περίοδο θα προχωρήσουμε από κοινού, αξιοποιώντας την υπάρχουσα ευελιξία στην παρούσα διευθέτηση, προς την κατεύθυνση της επιτυχούς ολοκλήρωσης και αναθεώρησης στην βάση των προτάσεων, από τη μια πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης και από την άλλη των θεσμών.
Ο στόχος της αιτούμενης εξάμηνης παράτασης της διάρκειας της Σύμβασης είναι :
α) Να συμφωνήσει στους αμοιβαία αποδεκτούς χρηματοπιστωτικούς και διοικητικούς όρους, η εφαρμογή των οποίων, σε συνεργασία με τους θεσμούς, θα σταθεροποιήσει την δημοσιονομική θέση της Ελλάδας, θα επιτύχει τα κατάλληλα πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, θα εγγυηθεί την βιωσιμότητα του χρέους και θα βοηθήσει στην επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων για το 2015 οι οποίοι λαμβάνουν υπόψη τους την παρούσα οικονομική κατάσταση.
β) να βεβαιώσει, συνεργαζόμενοι στενά με τους Ευρωπαίους και διεθνείς μας εταίρους, ότι οποιαδήποτε νέα μέτρα θα έχουν πλήρη χρηματοδότηση, απέχοντας από μονομερείς ενέργειες οι οποίες θα υπονόμευαν τους δημοσιονομικούς στόχους, την οικονομική ανάκαμψη και τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα.
γ) Να επιτραπεί στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να επαναφέρει την εξαίρεση (waiver) σύμφωνα με τις διαδικασίες και τους κανονισμούς.
δ) Να επεκταθεί η διαθεσιμότητα των ομολόγων του EFSF που διατηρεί το ΤΧΣ (HFSF) για τη διάρκεια της Συμφωνίας.
στ) Να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάμεσα στις τεχνικές ομάδες, για τη δυνατότητα ενός νέου Συμβολαίου για την Aνάκαμψη και την Aνάπτυξη στο οποίο προσβλέπουν οι ελληνικές Αρχές, ανάμεσα στην Ελλάδα, την Ευρώπη και το ΔΝΤ, και το οποίο θα μπορούσε να ακολουθήσει την τρέχουσα Συμφωνία.
η) Να συμφωνηθεί η εποπτεία υπό το πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και, στο ίδιο πνεύμα, υπό το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, κατά τη διάρκεια της επεκταθείσας Συμφωνίας.
θ) Να συζητηθούν οι τρόποι της ενεργοποίησης της απόφασης του Eurogroup του
Νοεμβρίου του 2012 σχετικά με τα δυνατά περαιτέρω μέτρα για το χρέος και τη βοήθεια τα οποία θα εφαρμοστούν , μετά την ολοκλήρωση της επεκταθείσας συμφωνίας, ως μέρος του Συμβολαίου που θα ακολουθήσει.
Λαμβάνοντας
υπόψη τα παραπάνω, η Ελληνική Κυβέρνηση εκφράζει την αποφασιστικότητα της να
συνεργαστεί στενά με τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το Διεθνές
Νομισματικό Ταμείο ώστε: α) να επιτύχει δημοσιονομική και χρηματοπιστωτική
σταθερότητα, β) να διευκολύνει την Ελληνική Κυβέρνηση να εισάγει ουσιαστικές
μεταρρυθμίσεις μακράς πνοής που απαιτούνται για την αποκατάσταση του βιοτικού
επιπέδου εκατομμυρίων ελλήνων πολιτών μέσα από τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη,
την επωφελή απασχόληση και κοινωνική συνοχή.
Ειλικρινά,
Γιάνης Βαρουφάκης
Υπουργός Οικονομικών
Ελληνική Δημοκρατία»
Ειλικρινά,
Γιάνης Βαρουφάκης
Υπουργός Οικονομικών
Ελληνική Δημοκρατία»
Aκολουθεί
η δεύτερη επίσημη επιστολή του υπουργού
οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη, με το συνοδευτικό της έγγραφο στο οποίο περιγράφει
με κάθε λεπτομέρεια τις αλλαγές που υπόσχεται ο ίδιος και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ
ΑΝΕΛ εκ μέρους της Ελλάδας.
24 – 2- 2015
“Αγαπητέ Πρόεδρε του Eurogroup,
“Αγαπητέ Πρόεδρε του Eurogroup,
Στο
Eurogroup της 20ής Φεβρουαρίου η ελληνική κυβέρνηση κλήθηκε να παρουσιάσει
στους θεσμούς, μέχρι τη Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015, μια πρώτη περιεκτική λίστα
των σχεδιαζόμενων μεταρρυθμιστικών μέτρων που, η οποία θα εξειδικευτεί
περαιτέρω και θα συμφωνηθεί μέχρι το τέλος του Απριλίου 2015.
Πέραν της κωδικοποίησης της μεταρρυθμιστικής της ατζέντας, σύμφωνα με τις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο ελληνικό κοινοβούλιο, η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύτηκε να εργαστεί σε στενή συνεργασία με τους ευρωπαίους εταίρους και θεσμούς, καθώς και με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, και να αναλάβει δράσεις που ενισχύουν τη δημοσιονομική βιωσιμότητα, εγγυώνται την οικονομική σταθερότητα και προωθούν την οικονομική ανάκαμψη.
Ακολουθεί η πρώτη περιεκτική λίστα των μεταρρυθμιστικών μέτρων, όπως την οραματίζεται η ελληνική κυβέρνηση. Είναι πρόθεσή να τις εφαρμόσουμε, βασιζόμενοι ταυτόχρονα στην τεχνική βοήθεια και χρηματοδότηση από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία
Ειλικρινώς,
Γιάνης Βαρουφάκης
Υπουργός Οικονομικών
Ελληνική Δημοκρατία”.
Πέραν της κωδικοποίησης της μεταρρυθμιστικής της ατζέντας, σύμφωνα με τις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο ελληνικό κοινοβούλιο, η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύτηκε να εργαστεί σε στενή συνεργασία με τους ευρωπαίους εταίρους και θεσμούς, καθώς και με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, και να αναλάβει δράσεις που ενισχύουν τη δημοσιονομική βιωσιμότητα, εγγυώνται την οικονομική σταθερότητα και προωθούν την οικονομική ανάκαμψη.
Ακολουθεί η πρώτη περιεκτική λίστα των μεταρρυθμιστικών μέτρων, όπως την οραματίζεται η ελληνική κυβέρνηση. Είναι πρόθεσή να τις εφαρμόσουμε, βασιζόμενοι ταυτόχρονα στην τεχνική βοήθεια και χρηματοδότηση από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία
Ειλικρινώς,
Γιάνης Βαρουφάκης
Υπουργός Οικονομικών
Ελληνική Δημοκρατία”.
Ι. Δημοσιονομική πολιτική
Φορολογική πολιτική – Η Ελλάδα δεσμεύεται για
• Mεταρρύθμιση της πολιτικής για τον ΦΠΑ, τη διαχείριση και την επιβολή του. Ιδιαίτερες προσπάθειες θα γίνουν για την βελτίωση της είσπραξης φόρων και την πάταξη φοροαποφυγής με πλήρη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων και άλλων τεχνολογικών καινοτομιών. Η πολιτική γύρω από τον ΦΠΑ θα εξορθολογιστεί με τρόπο που θα μεγιστοποιεί τα πραγματικά έσοδα χωρίς αρνητικές επιπτώσεις στην κοινωνική δικαιοσύνη και με στόχο τον περιορισμό των εξαιρέσεων και την εξάλειψη των παράλογων εκπτώσεων.
• Τροποποίηση της φορολογίας των συλλογικών επενδύσεων και του φόρου εισοδήματος των δαπανών οι οποίες θα ενσωματωθούν στο κώδικα φορολογίας εισοδήματος.
• Διεύρυνση του ορισμού της φορολογικής απάτης και της φοροδιαφυγής με ταυτόχρονη κατάλυση της φορολογικής ασυλίας.
• Αποφασιστική επιβολή και βελτίωση της νομοθεσίας σχετικά με τις τιμές μετάβασης
• Εργασία προς τη δημιουργία μιας νέας κουλτούρας επάνω στη φορολογική συμμόρφωση για να εξασφαλιστεί ότι όλα τα τμήματα της κοινωνίας, και ιδιαίτερα οι έχοντες, θα συνεισφέρουν δίκαια στην χρηματοδότηση της δημόσιας πολιτικής. Σε αυτό το πλαίσιο, θα δημιουργηθεί, με τη βοήθεια των ευρωπαίων και των διεθνών εταίρων, μια υγιής βάση δεδομένων που θα βοηθά τις φορολογικέ αρχές στην εκτίμηση της εγκυρότητας των προηγούμενων φορολογικών δηλώσεων εισοδήματος.
Φορολογική πολιτική – Η Ελλάδα δεσμεύεται για
• Mεταρρύθμιση της πολιτικής για τον ΦΠΑ, τη διαχείριση και την επιβολή του. Ιδιαίτερες προσπάθειες θα γίνουν για την βελτίωση της είσπραξης φόρων και την πάταξη φοροαποφυγής με πλήρη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων και άλλων τεχνολογικών καινοτομιών. Η πολιτική γύρω από τον ΦΠΑ θα εξορθολογιστεί με τρόπο που θα μεγιστοποιεί τα πραγματικά έσοδα χωρίς αρνητικές επιπτώσεις στην κοινωνική δικαιοσύνη και με στόχο τον περιορισμό των εξαιρέσεων και την εξάλειψη των παράλογων εκπτώσεων.
• Τροποποίηση της φορολογίας των συλλογικών επενδύσεων και του φόρου εισοδήματος των δαπανών οι οποίες θα ενσωματωθούν στο κώδικα φορολογίας εισοδήματος.
• Διεύρυνση του ορισμού της φορολογικής απάτης και της φοροδιαφυγής με ταυτόχρονη κατάλυση της φορολογικής ασυλίας.
• Αποφασιστική επιβολή και βελτίωση της νομοθεσίας σχετικά με τις τιμές μετάβασης
• Εργασία προς τη δημιουργία μιας νέας κουλτούρας επάνω στη φορολογική συμμόρφωση για να εξασφαλιστεί ότι όλα τα τμήματα της κοινωνίας, και ιδιαίτερα οι έχοντες, θα συνεισφέρουν δίκαια στην χρηματοδότηση της δημόσιας πολιτικής. Σε αυτό το πλαίσιο, θα δημιουργηθεί, με τη βοήθεια των ευρωπαίων και των διεθνών εταίρων, μια υγιής βάση δεδομένων που θα βοηθά τις φορολογικέ αρχές στην εκτίμηση της εγκυρότητας των προηγούμενων φορολογικών δηλώσεων εισοδήματος.
Δημοσιοοικονομική
διαχείριση – Η Ελλάδα θα
• Υιοθετήσει τροποποιήσεις στον νόμο κατάρτισης του Προϋπολογισμού και θα λάβει μέτρα για τη βελτίωση της διαχείρισης των δημόσιων οικονομικών. Η εκτέλεση του προϋπολογισμού θα βελτιωθεί και διευκρινιστεί, όπως και ο έλεγχος και η κατανομή των αρμοδιοτήτων. Οι διαδικασίες πληρωμών θα εκμοντερνιστούν και θα επιταχυνθούν με την ταυτόχρονη παροχή ενός υψηλότερου βαθμού οικονομικής και δημοσιονομικής ευελιξίας καθώς και λογοδοσίας για τους ανεξάρτητους ή/και ρυθμιστικών φορέων.
• Εκπονήσει και εφαρμόσει μια στρατηγική σχετικά με την εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, των επιστροφών φόρων και των συνταξιοδοτικών αξιώσεων.
• Εργαστεί για τη μετατροπή του ήδη ορισθέντος (αν και μέχρι σήμερα αδρανούς) Δημοσιονομικού Συμβουλίου σε μια πλήρως λειτουργική οντότητα.
Διαχείριση των εσόδων – η Ελλάδα θα εκσυγχρονίσει τις φορολογικές και τελωνειακές διοικήσεις που επωφελούνται από τη διαθέσιμη τεχνική βοήθεια. Για το σκοπό αυτό, η Ελλάδα θα:
• Ενισχύσει την ανοικτή και διαφανή διαδικασία με την οποία διορίζεται, παρακολουθείται σε σχέση με τις επιδόσεις του και αντικαθίσταται ο ενικός Γραμματέας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων
• Ενδυναμώσει την ανεξαρτησία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (GSPR), μέσω, αν χρειαστεί, περαιτέρω νομοθεσίας, από κάθε είδους παρεμβολή (πολιτική ή με άλλο τρόπο), ενώ εγγυάται την πλήρη λογοδοσία και τη διαφάνεια των δραστηριοτήτων της. Για το σκοπό αυτό, η κυβέρνηση και η GSPR θα κάνει πλήρη χρήση της διαθέσιμης τεχνικής βοήθειας.
• Εκπονήσει και να εφαρμόσουν μια στρατηγική σχετικά με την εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, των επιστροφών φόρων και των συνταξιοδοτικών αξιώσεων.
•Στελεχώσει κατάλληλα, τόσο ποιοτικά όσο και προσωπικά, την ΓΓΔΕ, και ειδικά τους τομείς δημόσιας διοίκησης υψηλού πλούτου και μεγάλων οφειλετών και να διασφαλίσει ότι διαθέτει ισχυρές αρμοδιότητες καθώς και πόρους ερευνών/ διώξεων ώστε να στοχεύει αποτελεσματικά κατά της φοροδιαφυγής από και φορολογικών οφειλών. Να εξετάσει τέλος τα πλεονεκτήματα της ενσωμάτωσης του ΣΔΟΕ στην ΓΓΔΕ.
• Αυξήσει τους ελέγχους και τη συλλογή εσόδων επιδιώκοντας παράλληλα να ενσωματώσει τις λειτουργίες της κοινωνικής ασφάλισης και τις είσπραξης των εσόδων.
• Υιοθετήσει τροποποιήσεις στον νόμο κατάρτισης του Προϋπολογισμού και θα λάβει μέτρα για τη βελτίωση της διαχείρισης των δημόσιων οικονομικών. Η εκτέλεση του προϋπολογισμού θα βελτιωθεί και διευκρινιστεί, όπως και ο έλεγχος και η κατανομή των αρμοδιοτήτων. Οι διαδικασίες πληρωμών θα εκμοντερνιστούν και θα επιταχυνθούν με την ταυτόχρονη παροχή ενός υψηλότερου βαθμού οικονομικής και δημοσιονομικής ευελιξίας καθώς και λογοδοσίας για τους ανεξάρτητους ή/και ρυθμιστικών φορέων.
• Εκπονήσει και εφαρμόσει μια στρατηγική σχετικά με την εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, των επιστροφών φόρων και των συνταξιοδοτικών αξιώσεων.
• Εργαστεί για τη μετατροπή του ήδη ορισθέντος (αν και μέχρι σήμερα αδρανούς) Δημοσιονομικού Συμβουλίου σε μια πλήρως λειτουργική οντότητα.
Διαχείριση των εσόδων – η Ελλάδα θα εκσυγχρονίσει τις φορολογικές και τελωνειακές διοικήσεις που επωφελούνται από τη διαθέσιμη τεχνική βοήθεια. Για το σκοπό αυτό, η Ελλάδα θα:
• Ενισχύσει την ανοικτή και διαφανή διαδικασία με την οποία διορίζεται, παρακολουθείται σε σχέση με τις επιδόσεις του και αντικαθίσταται ο ενικός Γραμματέας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων
• Ενδυναμώσει την ανεξαρτησία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (GSPR), μέσω, αν χρειαστεί, περαιτέρω νομοθεσίας, από κάθε είδους παρεμβολή (πολιτική ή με άλλο τρόπο), ενώ εγγυάται την πλήρη λογοδοσία και τη διαφάνεια των δραστηριοτήτων της. Για το σκοπό αυτό, η κυβέρνηση και η GSPR θα κάνει πλήρη χρήση της διαθέσιμης τεχνικής βοήθειας.
• Εκπονήσει και να εφαρμόσουν μια στρατηγική σχετικά με την εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, των επιστροφών φόρων και των συνταξιοδοτικών αξιώσεων.
•Στελεχώσει κατάλληλα, τόσο ποιοτικά όσο και προσωπικά, την ΓΓΔΕ, και ειδικά τους τομείς δημόσιας διοίκησης υψηλού πλούτου και μεγάλων οφειλετών και να διασφαλίσει ότι διαθέτει ισχυρές αρμοδιότητες καθώς και πόρους ερευνών/ διώξεων ώστε να στοχεύει αποτελεσματικά κατά της φοροδιαφυγής από και φορολογικών οφειλών. Να εξετάσει τέλος τα πλεονεκτήματα της ενσωμάτωσης του ΣΔΟΕ στην ΓΓΔΕ.
• Αυξήσει τους ελέγχους και τη συλλογή εσόδων επιδιώκοντας παράλληλα να ενσωματώσει τις λειτουργίες της κοινωνικής ασφάλισης και τις είσπραξης των εσόδων.
Δημόσια
διαχείριση και διαφθορά
η
Ελλάδα θέλει να εκμοντερνίσει τη δημόσια διαχείριση – Η Ελλάδα δεσμεύεται να:
• Κάνει τον αγώνα κατά της διαφθοράς εθνική προτεραιότητα και να θέσει σε πλήρη λειτουργία το Εθνικό Σχέδιο κατά της Διαφθοράς.
• Στοχεύσει κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων και τσιγάρων, να ελέγχει τις τιμές των εισαγόμενων αγαθών (προκειμένου να
• Μειώσει (α) τον αριθμό των υπουργείων (από 16 σε 10), (β) τον αριθμό των «ειδικών συμβούλων» της κυβέρνησης και (γ) τις πρόσθετες παροχές των υπουργών, των βουλευτών και ανώτατων αξιωματούχων (π.χ. αυτοκίνητα, τα έξοδα ταξιδίου, επιδόματα)
• Αυστηροποιήσει τη νομοθεσία που αφορά τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και περιλαμβάνει τα μέγιστα επίπεδα του δανεισμού από χρηματοπιστωτικά και άλλα ιδρύματα.
• Ενεργοποιήσει άμεσα την τρέχουσα (αν και αδρανή) νομοθεσία ρύθμισης των εσόδων των μέσων μαζικής ενημέρωσης (έντυπα και ηλεκτρονικά) διασφαλίζοντας (με κατάλληλα σχεδιασμένες δημοπρασίες) ότι θα πληρώνουν τις τιμές της αγοράς για τις συχνότητες, και απαγορεύοντας τη συνέχιση της λειτουργίας του μονίμως ζημιογόνων μέσα μαζικής ενημέρωσης (χωρίς μια διαφανή διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης)
• Προχωρήσει στη δημιουργία διαφανούς, ηλεκτρονικού και σε πραγματικό χρόνο θεσμικού πλαισίου για τις δημόσιες συμβάσεις / προμήθειες – αποκαθιστώντας την ΔΙΑΥΓΕΙΑ (ένα ηλεκτρονικό δημόσιο μητρώο των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τις δημόσιες συμβάσεις)
• Μεταρρυθμίσει το μισθολόγιο του δημόσιου τομέα, με σκοπό την αποσυμπίεση της κατανομής των μισθών μέσω της βελτίωσης της παραγωγικότητας και των κατάλληλων πολιτικών προσλήψεων χωρίς μείωση των σημερινών κατώτατων μισθών, αλλά και τη διασφάλιση του ότι είναι ο μισθός στον δημόσιο τομέα δεν θα αυξηθεί.
• Εξορθολογίσει της παροχές μη μισθολογικού κόστους, να μειώσει τις συνολικές δαπάνες, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία του δημόσιου τομέα και σε συνέχεια τις καλές πρακτικές της ΕΕ
• Προωθήσει μέτρα για την: Βελτίωση των μηχανισμών πρόσληψης, ενθάρρυνση των αξιοκρατικών διορισμών προπονητών, αξιολογήσεις των υπαλλήλων με βάση την πραγματική αξιολόγηση, και θέσπιση δίκαιων διαδικασιών για τη μεγιστοποίηση της κινητικότητας των ανθρώπινων και άλλων πόρων εντός του δημόσιου τομέα
• Κάνει τον αγώνα κατά της διαφθοράς εθνική προτεραιότητα και να θέσει σε πλήρη λειτουργία το Εθνικό Σχέδιο κατά της Διαφθοράς.
• Στοχεύσει κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων και τσιγάρων, να ελέγχει τις τιμές των εισαγόμενων αγαθών (προκειμένου να
• Μειώσει (α) τον αριθμό των υπουργείων (από 16 σε 10), (β) τον αριθμό των «ειδικών συμβούλων» της κυβέρνησης και (γ) τις πρόσθετες παροχές των υπουργών, των βουλευτών και ανώτατων αξιωματούχων (π.χ. αυτοκίνητα, τα έξοδα ταξιδίου, επιδόματα)
• Αυστηροποιήσει τη νομοθεσία που αφορά τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και περιλαμβάνει τα μέγιστα επίπεδα του δανεισμού από χρηματοπιστωτικά και άλλα ιδρύματα.
• Ενεργοποιήσει άμεσα την τρέχουσα (αν και αδρανή) νομοθεσία ρύθμισης των εσόδων των μέσων μαζικής ενημέρωσης (έντυπα και ηλεκτρονικά) διασφαλίζοντας (με κατάλληλα σχεδιασμένες δημοπρασίες) ότι θα πληρώνουν τις τιμές της αγοράς για τις συχνότητες, και απαγορεύοντας τη συνέχιση της λειτουργίας του μονίμως ζημιογόνων μέσα μαζικής ενημέρωσης (χωρίς μια διαφανή διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης)
• Προχωρήσει στη δημιουργία διαφανούς, ηλεκτρονικού και σε πραγματικό χρόνο θεσμικού πλαισίου για τις δημόσιες συμβάσεις / προμήθειες – αποκαθιστώντας την ΔΙΑΥΓΕΙΑ (ένα ηλεκτρονικό δημόσιο μητρώο των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τις δημόσιες συμβάσεις)
• Μεταρρυθμίσει το μισθολόγιο του δημόσιου τομέα, με σκοπό την αποσυμπίεση της κατανομής των μισθών μέσω της βελτίωσης της παραγωγικότητας και των κατάλληλων πολιτικών προσλήψεων χωρίς μείωση των σημερινών κατώτατων μισθών, αλλά και τη διασφάλιση του ότι είναι ο μισθός στον δημόσιο τομέα δεν θα αυξηθεί.
• Εξορθολογίσει της παροχές μη μισθολογικού κόστους, να μειώσει τις συνολικές δαπάνες, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία του δημόσιου τομέα και σε συνέχεια τις καλές πρακτικές της ΕΕ
• Προωθήσει μέτρα για την: Βελτίωση των μηχανισμών πρόσληψης, ενθάρρυνση των αξιοκρατικών διορισμών προπονητών, αξιολογήσεις των υπαλλήλων με βάση την πραγματική αξιολόγηση, και θέσπιση δίκαιων διαδικασιών για τη μεγιστοποίηση της κινητικότητας των ανθρώπινων και άλλων πόρων εντός του δημόσιου τομέα
Δημόσιες
δαπάνες – Οι ελληνικές Αρχές θα:
• Αναθεωρήσουν και ελέγξουν τις δαπάνες σε κάθε τομέα των δημόσιων δαπανών (για παράδειγμα: εκπαίδευση, άμυνα, μεταφορές, αυτοδιοίκηση, κοινωνική πρόνοια)
• Εργαστούν στην κατεύθυνση της δραστικής βελτίωσης της αποδοτικότητας των τμημάτων που διοικούνται από την κεντρική και την τοπική διακυβέρνηση επικεντρώνοντας στις διαδικασίες προϋπολογισμών, την αναδιάρθρωση της διοίκησης και την μετακίνηση μέσων που χρησιμοποιούνται με μη αποδοτικό τρόπο
• Προσδιορίσουν μέτρα εξοικονόμησης μέσω λεπτομερούς αναθεώρησης δαπανών σε κάθε Υπουργείο και εξορθολογισμού μη μισθολογικών και μη συνταξιοδοτικών δαπανών οι οποίες, επί του παρόντος, αντιστοιχούν σε ένα εντυπωσιακό 56% των συνολικών δημόσιων δαπανών
• Εισάγουν νομοθεσίες (επί του παρόντος σε μορφή προσχεδίων στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους) για την αναθεώρηση των μη μισθολογικών δαπανών για επιδόματα σε όλο το φάσμα του Δημοσίου
• Υπολογίσουν τα επιδόματα με διασταυρωμένους ελέγχους εντός των σχετικών Αρχών και αρχείων (για παράδειγμα, μητρώο ΑΦΜ και μητρώο ΑΜΚΑ), ώστε να εντοπιστούν άτομα που τα εισπράττουν χωρίς να τα δικαιούνται
• Ελέγξουν τις δαπάνες Υγείας και θα βελτιώσουν τις πρόνοιες και την ποιότητα των ιατρικών υπηρεσιών, ταυτόχρονα με την εξασφάλιση της παροχής τους σε όλους. Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση σκοπεύει να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις σε συνεργασίες με ευρωπαϊκούς και διεθνείς θεσμούς, μεταξύ τους και τον ΟΟΣΑ.
• Αναθεωρήσουν και ελέγξουν τις δαπάνες σε κάθε τομέα των δημόσιων δαπανών (για παράδειγμα: εκπαίδευση, άμυνα, μεταφορές, αυτοδιοίκηση, κοινωνική πρόνοια)
• Εργαστούν στην κατεύθυνση της δραστικής βελτίωσης της αποδοτικότητας των τμημάτων που διοικούνται από την κεντρική και την τοπική διακυβέρνηση επικεντρώνοντας στις διαδικασίες προϋπολογισμών, την αναδιάρθρωση της διοίκησης και την μετακίνηση μέσων που χρησιμοποιούνται με μη αποδοτικό τρόπο
• Προσδιορίσουν μέτρα εξοικονόμησης μέσω λεπτομερούς αναθεώρησης δαπανών σε κάθε Υπουργείο και εξορθολογισμού μη μισθολογικών και μη συνταξιοδοτικών δαπανών οι οποίες, επί του παρόντος, αντιστοιχούν σε ένα εντυπωσιακό 56% των συνολικών δημόσιων δαπανών
• Εισάγουν νομοθεσίες (επί του παρόντος σε μορφή προσχεδίων στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους) για την αναθεώρηση των μη μισθολογικών δαπανών για επιδόματα σε όλο το φάσμα του Δημοσίου
• Υπολογίσουν τα επιδόματα με διασταυρωμένους ελέγχους εντός των σχετικών Αρχών και αρχείων (για παράδειγμα, μητρώο ΑΦΜ και μητρώο ΑΜΚΑ), ώστε να εντοπιστούν άτομα που τα εισπράττουν χωρίς να τα δικαιούνται
• Ελέγξουν τις δαπάνες Υγείας και θα βελτιώσουν τις πρόνοιες και την ποιότητα των ιατρικών υπηρεσιών, ταυτόχρονα με την εξασφάλιση της παροχής τους σε όλους. Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση σκοπεύει να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις σε συνεργασίες με ευρωπαϊκούς και διεθνείς θεσμούς, μεταξύ τους και τον ΟΟΣΑ.
Μεταρρύθμιση
κοινωνικής ασφάλισης – Η Ελλάδα δεσμεύεται να συνεχίσει
τον εκσυγχρονισμό του συνταξιοδοτικού συστήματος. Οι Αρχές θα:
• Συνεχίσουν να εργάζονται επάνω σε διοικητικά μέτρα για την ενοποίηση και επιτάχυνση των συνταξιοδοτικών πολιτικών και την εξάλειψη των «παραθύρων» και των αντικινήτρων που έχουν οδηγήσει σε υπέρμετρη αύξηση των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων μέσω της οικονομίας και, ειδικότερα, στον τραπεζικό κλάδο και το Δημόσιο.
• Ενοποιήσουν τα ασφαλιστικά ταμεία για εξοικονόμηση πόρων.
• Καταργήσουν τις επιβαρύνσεις «υπέρ τρίτων» με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο.
• Θεσμοθετήσουν στενότερο δεσμό μεταξύ των συνταξιοδοτικών εισφορών και του εισοδήματος, θα τελειοποιήσουν το καθεστώς των επιδομάτων, θα ενισχύσουν τα κίνητρα για την δήλωση της αμοιβόμενης εργασίας και θα παρέχουν στοχευμένη υποστήριξη σε εργαζόμενους από 50 ως 65 ετών, μεταξύ άλλων μέσω ενός σχήματος Εγγυημένου Βασικού Εισοδήματος, με τρόπο ώστε να εξαφανίσουν την κοινωνική και πολιτική πίεση για πρόωρη συνταξιοδότηση που έχει εξουθενώσει τα ασφαλιστικά Ταμεία.
• Συνεχίσουν να εργάζονται επάνω σε διοικητικά μέτρα για την ενοποίηση και επιτάχυνση των συνταξιοδοτικών πολιτικών και την εξάλειψη των «παραθύρων» και των αντικινήτρων που έχουν οδηγήσει σε υπέρμετρη αύξηση των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων μέσω της οικονομίας και, ειδικότερα, στον τραπεζικό κλάδο και το Δημόσιο.
• Ενοποιήσουν τα ασφαλιστικά ταμεία για εξοικονόμηση πόρων.
• Καταργήσουν τις επιβαρύνσεις «υπέρ τρίτων» με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο.
• Θεσμοθετήσουν στενότερο δεσμό μεταξύ των συνταξιοδοτικών εισφορών και του εισοδήματος, θα τελειοποιήσουν το καθεστώς των επιδομάτων, θα ενισχύσουν τα κίνητρα για την δήλωση της αμοιβόμενης εργασίας και θα παρέχουν στοχευμένη υποστήριξη σε εργαζόμενους από 50 ως 65 ετών, μεταξύ άλλων μέσω ενός σχήματος Εγγυημένου Βασικού Εισοδήματος, με τρόπο ώστε να εξαφανίσουν την κοινωνική και πολιτική πίεση για πρόωρη συνταξιοδότηση που έχει εξουθενώσει τα ασφαλιστικά Ταμεία.
ΙΙ. Οικονομική Σταθερότητα
Η Ελλάδα δεσμεύεται να:
• Βελτιώσει άμεσα, σε συμφωνία με τους θεσμούς, τη νομοθεσία για τις αποπληρωμές οφειλών σε εφορίες φόρων και κ καθυστερημένων ασφαλιστικών εισφορών
• Ρυθμίσει τα σχήματα εφαρμογής με τρόπο που να βοηθά τον αποτελεσματικό διαχωρισμό μεταξύ (α) στρατηγικών χρεοκοπίας/μη πληρωμής και (β) αδυναμίας πληρωμής· θα στοχοποιήσουν τις περιπτώσεις της κατηγορίας (α) προσώπων και επιχειρήσεων, μέσω αστικών και ποινικών διαδικασιών (ειδικά σε ομάδες υψηλού εισοδήματος) και ταυτόχρονα θα παρέχουν σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις της κατηγορίας (β) όρους αποπληρωμής κατά τρόπο που θα επιτρέψει σε πιθανώς χρεοκοπημένες επιχειρήσεις να επιβιώσουν, θα αποτρέπει την κακή εκμετάλλευση πόρων, θα αποκλείει ηθικούς κινδύνους και θα ισχυροποιεί εκ νέου την κοινωνική υπευθυνότητα, μαζί με την κατάλληλη κουλτούρα αποπληρωμής
• Αποποινικοποίηση των οφειλετών χαμηλών εισοδημάτων με μικρές οφειλές
-Εντατικοποίηση των μεθόδων και διαδικασιών επιβολής του νόμη, συμπεριλαμβανομένου νομικού πλαισίου για την συλλογή μη καταβληθέντων φόρων και την αποτελεσματική εφαρμογή των μηχανισμών εφαρμογής της
Η Ελλάδα δεσμεύεται να:
• Βελτιώσει άμεσα, σε συμφωνία με τους θεσμούς, τη νομοθεσία για τις αποπληρωμές οφειλών σε εφορίες φόρων και κ καθυστερημένων ασφαλιστικών εισφορών
• Ρυθμίσει τα σχήματα εφαρμογής με τρόπο που να βοηθά τον αποτελεσματικό διαχωρισμό μεταξύ (α) στρατηγικών χρεοκοπίας/μη πληρωμής και (β) αδυναμίας πληρωμής· θα στοχοποιήσουν τις περιπτώσεις της κατηγορίας (α) προσώπων και επιχειρήσεων, μέσω αστικών και ποινικών διαδικασιών (ειδικά σε ομάδες υψηλού εισοδήματος) και ταυτόχρονα θα παρέχουν σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις της κατηγορίας (β) όρους αποπληρωμής κατά τρόπο που θα επιτρέψει σε πιθανώς χρεοκοπημένες επιχειρήσεις να επιβιώσουν, θα αποτρέπει την κακή εκμετάλλευση πόρων, θα αποκλείει ηθικούς κινδύνους και θα ισχυροποιεί εκ νέου την κοινωνική υπευθυνότητα, μαζί με την κατάλληλη κουλτούρα αποπληρωμής
• Αποποινικοποίηση των οφειλετών χαμηλών εισοδημάτων με μικρές οφειλές
-Εντατικοποίηση των μεθόδων και διαδικασιών επιβολής του νόμη, συμπεριλαμβανομένου νομικού πλαισίου για την συλλογή μη καταβληθέντων φόρων και την αποτελεσματική εφαρμογή των μηχανισμών εφαρμογής της
Τραπεζικά
και μη εξυπηρετούμενα δάνεια – Η Ελλάδα δεσμεύεται
για:
• Λειτουργία των τραπεζών με θεμιτές εμπορικές/τραπεζικές αρχές
• Πλήρης αξιοποίηση του ελληνικού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας -σε συνεργασίά με τον SSM, την ΕΚΤ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή- διασφαλίζοντας ότι θα παίξει καλά τον καθοριστικό της ρόλο για την εξασφάλιση της σταθερότητας του τραπεζικού τομέα και το δανεισμού σε εμπορική βάση και σε συμφωνία τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
• Αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων κατά τρόπο που θα λαμβάνει πλήρως υπόψη την κεφαλαιοποίηση των τραπεζών, τη λειτουργία του δικαστικού συστήματος, την κατάσταση στην αγορά ακινήτων, τα θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης και τον αρνητικό αντίκτυπο στη δημοσιονομική θέση της χώρας.
• Συνεργασία με τις διοικήσεις και τους θεσμούς των τραπεζών ώστε να αποφύγει, στην προσεχή χρονική περίοδο πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας νοικοκυριών κάτω από ένα ορισμένο εισόδημα, καθώς και στρατηγική τιμωρία των παραβατών με στόχο: α) να διατηρηθεί η υποστήριξη προς το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της κυβέρνησης, β) αποτροπή περαιτέρω πτώσης των τιμών των ακινήτων (που επηρέασαν αρνητικά το χαρτοφυλάκιο των τραπεζών), γ) μείωση των δημοσιονομικών επιπτώσεων από την αύξηση των αστέγων και δ) προώθηση μίας ισχυρής κουλτούρας πληρωμής. Τα μέτρα θα ληφθούν για τη στήριξη των πιο ευάλωτων νοικοκυριών, που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους.
• Ευθυγράμμιση της νομοθεσίας για τις εξωδικαστικές διευθετήσεις με τις ρυθμίσεις μετά την προσαρμογή τους ώστε να περιοριστεί ο κίνδυνος στα δημοσιονομικά και στη νοοτροπία πληρωμών, ενώ παράλληλα θα διευκολύνεται η αναδιάρθρωση ιδιωτικών χρεών
• Εκσυγχρονισμός του πτωχευτικού δικαίου και διευθέτηση των εκκρεμμών υποθέσεων.
• Λειτουργία των τραπεζών με θεμιτές εμπορικές/τραπεζικές αρχές
• Πλήρης αξιοποίηση του ελληνικού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας -σε συνεργασίά με τον SSM, την ΕΚΤ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή- διασφαλίζοντας ότι θα παίξει καλά τον καθοριστικό της ρόλο για την εξασφάλιση της σταθερότητας του τραπεζικού τομέα και το δανεισμού σε εμπορική βάση και σε συμφωνία τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
• Αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων κατά τρόπο που θα λαμβάνει πλήρως υπόψη την κεφαλαιοποίηση των τραπεζών, τη λειτουργία του δικαστικού συστήματος, την κατάσταση στην αγορά ακινήτων, τα θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης και τον αρνητικό αντίκτυπο στη δημοσιονομική θέση της χώρας.
• Συνεργασία με τις διοικήσεις και τους θεσμούς των τραπεζών ώστε να αποφύγει, στην προσεχή χρονική περίοδο πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας νοικοκυριών κάτω από ένα ορισμένο εισόδημα, καθώς και στρατηγική τιμωρία των παραβατών με στόχο: α) να διατηρηθεί η υποστήριξη προς το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της κυβέρνησης, β) αποτροπή περαιτέρω πτώσης των τιμών των ακινήτων (που επηρέασαν αρνητικά το χαρτοφυλάκιο των τραπεζών), γ) μείωση των δημοσιονομικών επιπτώσεων από την αύξηση των αστέγων και δ) προώθηση μίας ισχυρής κουλτούρας πληρωμής. Τα μέτρα θα ληφθούν για τη στήριξη των πιο ευάλωτων νοικοκυριών, που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους.
• Ευθυγράμμιση της νομοθεσίας για τις εξωδικαστικές διευθετήσεις με τις ρυθμίσεις μετά την προσαρμογή τους ώστε να περιοριστεί ο κίνδυνος στα δημοσιονομικά και στη νοοτροπία πληρωμών, ενώ παράλληλα θα διευκολύνεται η αναδιάρθρωση ιδιωτικών χρεών
• Εκσυγχρονισμός του πτωχευτικού δικαίου και διευθέτηση των εκκρεμμών υποθέσεων.
ΙΙΙ. Πολιτικές για την προώθηση
της ανάπτυξης
Ιδιωτικοποιήσεις
και διαχείριση δημόσιων περιουσιακών στοιχείων
Για την προσέλκυση επενδύσεων σε βασικούς τομείς και τη χρησιμοποίηση κρατικών περιουσιακών στοιχείων αποτελεσματικά οι ελληνικές αρχές:
• δεσμεύονται να μην ανακαλέσουν ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ήδη ολοκληρωθεί, όπου η διαδικασία υποβολής προσφορών έχει ήδη ξεκινήσει, η κυβέρνηση θα σεβαστεί τη διαδικασία σύμφωνα με τον νόμο.
• η κυβέρνηση θα διασφαλίσει την παροχή βασικών δημοσίων αγαθών και υπηρεσιών από τις ιδιωτικοποιημένες εταιρείες- βιομηχανίες σύμφωνα με τους στόχους της εθνικής πολιτικής και σε συμφωνία με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
• επαναθεωρήσει τις ιδιωτικοποιήσεις που δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει με σκοπό την βελτίωση των όρων έτσι ώστε να μεγιστοποιήσει τα μακροπρόθεσμα οφέλη του κράτους να παραγάγει έσοδα, να ενισχύσει τον ανταγωνισμό των τοπικών οικονομιών, να προωθήσει την εθνική οικονομική ανάκαμψη και να τονώσει προοπτικές μακροπρόθεσμης ανάπτυξης.
• να υιοθετήσει από εδώ και στο εξής μία προσέγγιση κατά την οποία κάθε νέα περίπτωση (σ.σ. ιδιωτικοποιήσεις) θα εξετάζεται ξεχωριστά και αξιοκρατικά με έμφαση στις μακροχρόνιες υπενοικιάσεις και κοινοπραξίες (συνεργασίες ιδιωτικού –δημοσίου τομέα) και συμβόλαια που μεγιστοποιούν όχι μόνο τα έσοδα της κυβέρνησης αλλά επίσης τα μελλοντικά επίπεδα ιδιωτικών επενδύσεων.
• να ενοποιήσει (το ΤΑΙΠΕΔ) με διάφορους οργανισμούς διαχείρισης δημόσιων περιουσιακών στοιχείων (που προς το παρόν βρίσκονται διασκορπισμένες στο δημόσιο τομέα) με σκοπό την ανάπτυξη της κρατικής περιουσίας και την ενδυνάμωση της αξίας τους μέσα από μικροοικονομικές μεταρρυθμίσεις και μεταρρυθμίσεις που αφορούν τα περιουσιακά δικαιώματα.
Για την προσέλκυση επενδύσεων σε βασικούς τομείς και τη χρησιμοποίηση κρατικών περιουσιακών στοιχείων αποτελεσματικά οι ελληνικές αρχές:
• δεσμεύονται να μην ανακαλέσουν ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ήδη ολοκληρωθεί, όπου η διαδικασία υποβολής προσφορών έχει ήδη ξεκινήσει, η κυβέρνηση θα σεβαστεί τη διαδικασία σύμφωνα με τον νόμο.
• η κυβέρνηση θα διασφαλίσει την παροχή βασικών δημοσίων αγαθών και υπηρεσιών από τις ιδιωτικοποιημένες εταιρείες- βιομηχανίες σύμφωνα με τους στόχους της εθνικής πολιτικής και σε συμφωνία με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
• επαναθεωρήσει τις ιδιωτικοποιήσεις που δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει με σκοπό την βελτίωση των όρων έτσι ώστε να μεγιστοποιήσει τα μακροπρόθεσμα οφέλη του κράτους να παραγάγει έσοδα, να ενισχύσει τον ανταγωνισμό των τοπικών οικονομιών, να προωθήσει την εθνική οικονομική ανάκαμψη και να τονώσει προοπτικές μακροπρόθεσμης ανάπτυξης.
• να υιοθετήσει από εδώ και στο εξής μία προσέγγιση κατά την οποία κάθε νέα περίπτωση (σ.σ. ιδιωτικοποιήσεις) θα εξετάζεται ξεχωριστά και αξιοκρατικά με έμφαση στις μακροχρόνιες υπενοικιάσεις και κοινοπραξίες (συνεργασίες ιδιωτικού –δημοσίου τομέα) και συμβόλαια που μεγιστοποιούν όχι μόνο τα έσοδα της κυβέρνησης αλλά επίσης τα μελλοντικά επίπεδα ιδιωτικών επενδύσεων.
• να ενοποιήσει (το ΤΑΙΠΕΔ) με διάφορους οργανισμούς διαχείρισης δημόσιων περιουσιακών στοιχείων (που προς το παρόν βρίσκονται διασκορπισμένες στο δημόσιο τομέα) με σκοπό την ανάπτυξη της κρατικής περιουσίας και την ενδυνάμωση της αξίας τους μέσα από μικροοικονομικές μεταρρυθμίσεις και μεταρρυθμίσεις που αφορούν τα περιουσιακά δικαιώματα.
Μεταρρυθμίσεις
στην αγορά εργασίας – Η Ελλάδα δεσμεύεται να:
• επιτύχει τις καλύτερες ευρωπαϊκές πρακτικές μέσα από την εργατική νομοθεσία μέσα από μία διαδικασία συνεννόησης με τους κοινωνικούς εταίρους ενώ την ίδια στιγμή θα επωφελείται από την τεχνογνωσία και την υφιστάμενη συνεισφορά του διεθνούς ινστιτούτου εργασία του ΟΟΣΑ και της διαθέσιμης τεχνικής βοήθειας.
• Επεκτείνει και αναπτύξει το υπάρχον σχήμα που παρέχει προσωρινή απασχόληση σε ανέργους, σε συμφωνία με τους εταίρους και όταν τα δημοσιονομικά περιθώρια το επιτρέψουν και να βελτιώσει τα προγράμματα στήριξης της ενεργούς αγοράς εργασίας με στόχο την αναβάθμιση των ικανοτήτων των μακροχρόνια ανέργων.
• Να υιοθετήσει μία νέα «έξυπνη» προσέγγιση στις συλλογικές διαπραγματεύσεις που εξισορροπεί τις ανάγκες της ευελιξίας με το δίκαιο. Αυτή περιλαμβάνει τη φιλοδοξία να βελτιώσει και να αυξήσει εν ενθέτω χρόνο τον κατώτατο μισθό κατά τρόπο που διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα και τις προοπτικές της απασχόλησης. Το εύρος και ο χρόνος των αλλαγών στον κατώτατο μισθό θα γίνουν με διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους και τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς θεσμούς συμπεριλαμβανομένου και του Διεθνούς Ινστιτούτου Εργασίας, θα λάβει δε πλήρως υπόψη τις συμβουλές ενός νέου ανεξάρτητου οργανισμού για το κατά πόσον οι αλλαγές στους μισθούς συμβαδίζουν με τις εξελίξεις στην παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα.
Μεταρρυθμίσεις στην αγορά προϊόντων και καλύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον– Ως τμήμα της νέας μεταρρυθμιστικής ατζέντας η Ελλάδα παραμένει δεσμευμένη να:
• αφαιρέσει τα εμπόδια στον ανταγωνισμό με βάση την συμβολή (σ.σ..εργαλειοθήκη) του ΟΟΣΑ, ενδυναμώσει την ελληνική επιτροπή ανταγωνισμού, αναλάβει δράσεις ώστε να μειώσει τα διοικητικά βάρη και τα βάρη της γραφειοκρατίας σε συμφωνία με τη συμβολή του ΟΟΣΑ, συμπεριλαμβανομένης νομοθεσίας που απαγορεύει από δημόσιες υπηρεσίες να ζητούν (από πολίτες και επιχειρήσεις) έγγραφα που πιστοποιούν πληροφορίες που το κράτος έχει ήδη στην κατοχή του (είτε στην ίδια είτε σε άλλη υπηρεσία).
• Να κάνει καλύτερη διαχείριση γαιών συμπεριλαμβανομένων πολιτικών που σχετίζονται με τον χωροταξικό σχεδιασμό, τη χρήση γης και την ολοκλήρωση ενός κατάλληλου κτηματολογίου.
• επιτύχει τις καλύτερες ευρωπαϊκές πρακτικές μέσα από την εργατική νομοθεσία μέσα από μία διαδικασία συνεννόησης με τους κοινωνικούς εταίρους ενώ την ίδια στιγμή θα επωφελείται από την τεχνογνωσία και την υφιστάμενη συνεισφορά του διεθνούς ινστιτούτου εργασία του ΟΟΣΑ και της διαθέσιμης τεχνικής βοήθειας.
• Επεκτείνει και αναπτύξει το υπάρχον σχήμα που παρέχει προσωρινή απασχόληση σε ανέργους, σε συμφωνία με τους εταίρους και όταν τα δημοσιονομικά περιθώρια το επιτρέψουν και να βελτιώσει τα προγράμματα στήριξης της ενεργούς αγοράς εργασίας με στόχο την αναβάθμιση των ικανοτήτων των μακροχρόνια ανέργων.
• Να υιοθετήσει μία νέα «έξυπνη» προσέγγιση στις συλλογικές διαπραγματεύσεις που εξισορροπεί τις ανάγκες της ευελιξίας με το δίκαιο. Αυτή περιλαμβάνει τη φιλοδοξία να βελτιώσει και να αυξήσει εν ενθέτω χρόνο τον κατώτατο μισθό κατά τρόπο που διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα και τις προοπτικές της απασχόλησης. Το εύρος και ο χρόνος των αλλαγών στον κατώτατο μισθό θα γίνουν με διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους και τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς θεσμούς συμπεριλαμβανομένου και του Διεθνούς Ινστιτούτου Εργασίας, θα λάβει δε πλήρως υπόψη τις συμβουλές ενός νέου ανεξάρτητου οργανισμού για το κατά πόσον οι αλλαγές στους μισθούς συμβαδίζουν με τις εξελίξεις στην παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα.
Μεταρρυθμίσεις στην αγορά προϊόντων και καλύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον– Ως τμήμα της νέας μεταρρυθμιστικής ατζέντας η Ελλάδα παραμένει δεσμευμένη να:
• αφαιρέσει τα εμπόδια στον ανταγωνισμό με βάση την συμβολή (σ.σ..εργαλειοθήκη) του ΟΟΣΑ, ενδυναμώσει την ελληνική επιτροπή ανταγωνισμού, αναλάβει δράσεις ώστε να μειώσει τα διοικητικά βάρη και τα βάρη της γραφειοκρατίας σε συμφωνία με τη συμβολή του ΟΟΣΑ, συμπεριλαμβανομένης νομοθεσίας που απαγορεύει από δημόσιες υπηρεσίες να ζητούν (από πολίτες και επιχειρήσεις) έγγραφα που πιστοποιούν πληροφορίες που το κράτος έχει ήδη στην κατοχή του (είτε στην ίδια είτε σε άλλη υπηρεσία).
• Να κάνει καλύτερη διαχείριση γαιών συμπεριλαμβανομένων πολιτικών που σχετίζονται με τον χωροταξικό σχεδιασμό, τη χρήση γης και την ολοκλήρωση ενός κατάλληλου κτηματολογίου.
Εκ του Δεσμώτη-Μπαγιαρτάκη Νικόλαου του "Νεωτερικού Κράτους - Λεβιάθαν": τα συγχαρητήρια μου φίλε"Ελεύθερε Δεσμώτη" για το σπουδαίο εύρημα σου τούτο.
Το βρήκαμε εδώ protagorasnews
Δεν υπάρχουν σχόλια: