ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΚΗ ΣΤΟ ΕΚΚ
Ο Γρηγόρης Καραντινάκης καταστρατηγούσε τον νόμο που
όριζε ότι η θέση του είναι μόνιμης και αποκλειστικής απασχόλησης | ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ ΝΙΚΟΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ
Συντάκτης: Γιώργος Πετρόπουλος, Δημήτρης Κανελλόπουλος
Μετά την απόφαση του υπουργού Πολιτισμού Αρ. Μπαλτά να
παύσει το Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου άρχισε μπαράζ ανακοινώσεων
και απαντήσεων από τους ίδιους τους εμπλεκόμενους αλλά και τα περισσότερα
Σωματεία που δρουν στον κινηματογραφικό χώρο.
Εκτός από τις απαντήσεις του πρώην προέδρου του Δ.Σ.
Αλέξη Γρίβα και πρώην γενικού διευθυντή Γρηγόρη Καραντινάκη και των πρώην μελών
του Δ.Σ. Ολιας Λαζαρίδου και Εύας Στεφανή ακολούθησαν ανακοινώσεις από την
Ακαδημία Κινηματογράφου (ΕΑΚ), την Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, την Ενωση
Κινηματογραφιστών, τον Σύνδεσμο Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Εργων
(ΣΑΠΟΕ), την Ενωση Τεχνικών Κινηματογράφου (ΕΤΕΚΤ).
Ανάμεσά τους και η επιστολή του Κώστα Λιβιεράτου στην
«Εφ.Συν.» με την οποία αποκαλύπτει αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα που
διαδραματίστηκαν στο διάστημα της δεκάμηνης παραμονής του ως μέλους του Δ.Σ.
μέχρι πρόσφατα.
Ιδού τι σημειώνει για τον έκτακτο διαχειριστικό λογιστικό
έλεγχο που δρομολόγησε ο Α. Γρίβας και ο Γρ. Καραντινάκης: «Ο διαχειριστικός
και λογιστικός έλεγχος του ΕΚΚ, τον οποίο είχαν αναθέσει οι Γρίβας-Καραντινάκης
σε εταιρεία ορκωτών λογιστών αποδείχτηκε μετά από σοκαριστική πληροφορία
(απολύτως έγκυρη και διασταυρωμένη) ότι είχε υπάρξει παρέμβαση στη διαδικασία
ανάθεσης του ελέγχου προκειμένου να γίνει δυνατός ο επηρεασμός του»... Τι
ακριβώς εννοεί;
Το mail της εταιρείας
Πάντως το e-mail της συγκεκριμένης εταιρείας στις 26/10/2015
είναι περισσότερο διαφωτιστικό από τον Κ. Λιβιεράτο, αφού εκπρόσωπός της
διαβεβαιώνει τον γενικό διευθυντή του ΕΚΚ και τον πρόεδρο του Δ.Σ. ότι προέβη
«σε αντικατάσταση παλαιότερων εκθέσεών της όπως της ζητήθηκε» καθώς και στη
συμπλήρωση «πρόσθετων στοιχείων» για να καταλήξει, φυσικά, ότι περιμένει την
«εξόφληση της αμοιβής της» για να παραδώσει την Εκθεση Ελέγχου στο ΕΚΚ! Τι
αναγράφεται στο e-mail προς το «Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου»;
Το αποκαλυπτικό mail
της εταιρείας Ορκωτών Λογιστών και το απόσπασμα από τον Νόμο 3905/2010. Το
άρθρο 11 παρ. 4 που ορίζει πώς γίνεται ο διαχειριστικός έλεγχος στο ΕΕΚ |
Ιδού: «Υπόψη Γενικού Διευθυντή, Αξιότιμε Κύριε, Σε
συνέχεια της αποστολής στις 14/10/15 των ανανεωμένων και συμπληρωμένων Εκθέσεων
Διαχειριστικού Ελέγχου χρήσεων 2011-2014 του Ε.Κ.Κ., με τα πρόσθετα στοιχεία
στο τελευταίο μέρος της έκθεσης όπως μας ζητήθηκε, σε αντικατάσταση των παλαιών
εκθέσεων μας, παρακαλούμε θερμά να μας γνωρίσετε την πρόθεση εξόφλησής σας της
αμοιβής μας Ευρώ 23.370, που σύμφωνα με τους όρους της μεταξύ μας
υπογεγραμμένης σύμβασης καταβάλλεται με την ολοκλήρωση του ελέγχου και την παράδοση
της Εκθεσης Ελέγχου στο ΕΚΚ. Ευχαριστούμε για την άμεση ανταπόκρισή σας»...
Αλλά αν δεχτούμε ότι πράγματι είχε υπάρξει «παρέμβαση στη
διαδικασία ανάθεσης του ελέγχου προκειμένου να γίνει δυνατός ο επηρεασμός του»
όπως αναφέρει ο Κ. Λιβιεράτος, μια τέτοια παρανομία προστίθεται σε παρανομία
που προηγήθηκε, δηλαδή την επιλογή της εταιρείας ορκωτών λογιστών από τον
πρόεδρο και τον διευθυντή του ΕΚΚ.
Τι ορίζει ο νόμος
Κι αυτό γιατί την επιλογή της εταιρείας ορκωτών λογιστών
για τη διεξαγωγή έκτακτου διαχειριστικού, λογιστικού ελέγχου αποφασίζει
αποκλειστικά ο υπουργός Πολιτισμού βάσει του άρθρου 11 παραγράφου 4 του Νόμου
περί Κινηματογράφου 3905/23/12/2010, ΦΕΚ 219: («Ο τακτικός έλεγχος της
οικονομικής διαχείρισης του ΕΚΚ ασκείται από δύο ορκωτούς λογιστές που
ορίζονται με ισάριθμους αναπληρωτές με απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού και
ελέγχουν τη νομιμότητα της οικονομικής διαχείρισης. Με απόφαση του υπουργείου
Πολιτισμού μπορεί να διατάσσεται οποτεδήποτε έκτακτος έλεγχος στο ΕΚΚ ο οποίος
διενεργείται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις»).. .
Στην επιστολή του ο Κ. Λιβιεράτος αναφέρεται στην ύπαρξη
ιδιοτελών κύκλων: «Η εμπλοκή οφειλόταν στην ύπαρξη ενός λόμπι εντός και εκτός
του ΕΚΚ που λειτουργούσε και μέσα στο ίδιο το «στρατόπεδο των καλών» που ήρθαν
να καθαρίσουν τα πράγματα. Ενα άτυπος δηλαδή εξωθεσμικός πόλος συμφερόντων και
εξουσιών που επιδιώκει να αυξήσει την επιρροή του στο χώρο του κινηματογράφου
χρησιμοποιώντας μεταξύ άλλων το ΕΚΚ».
Επίσης: «Τα μέσα που χρησιμοποιούν κάποιοι συντελεστές
του ΕΚΚ, αν και έχουν προσφέρει αξιόλογες υπηρεσίες σε αυτό, δεν «αγιάζονται»».
Μεθοδεύσεις σαν αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν ανεκτές από κανέναν άνθρωπο
που σέβεται τον εαυτό του και έχει στοιχειώδη αντίληψη του δημοσίου
συμφέροντος». Ποιους εννοεί άραγε ο Κ. Λιβιεράτος;
ΤΟ ΦΕΚ ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΕΚΚ
Παύση χωρίς... αποζημίωση
Δημοσιεύτηκε χθες το ΦΕΚ ΑΡ. 27 της 25.01.2016 με το
οποίο παύεται το Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (με πρόεδρο τον
Αλέξη Γρίβα) καθώς και ο γενικός διευθυντής Γρηγόρης Καραντινάκης. Στην απόφασή
του ο υπουργός Πολιτισμού Αριστείδης Μπαλτάς επικαλείται μεταξύ άλλων κι ένα
σχετικό εδάφιο του άρθρου 32 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50/Α΄/14.05.2015).
Σύμφωνα με αυτό, «λήγει αζημίως η θητεία των μελών
διοικητικών συμβουλίων ή άλλης ονομασίας συλλογικών οργάνων διοίκησης και των
μονομελών οργάνων διοίκησης στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, στα νομικά
πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, στις ανώνυμες εταιρείες και στις Αποκεντρωμένες
Δημόσιες Υπηρεσίες που εποπτεύονται από το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και
Θρησκευμάτων».
Τζάμπα δηλαδή υπέγραφαν τον Αύγουστο τα συμφωνητικά οι
Καραντινάκης και Γρίβας ώστε ο πρώτος να έπαιρνε όλους τους μισθούς του μέχρι
τη λήξη της θητείας του σε περίπτωση που τον έδιωχναν από τη θέση του. Πράγμα
το οποίο τελικά συνέβη... άνευ αποζημιώσεως.
Παράλληλη και όχι
αποκλειστική η απασχόλησή του
Ο Γρ. Καραντινάκης καταστρατηγούσε τον νόμο που όριζε ότι
η θέση του είναι μόνιμης και αποκλειστικής απασχόλησης, αφού είχε μια σειρά
παράλληλες επαγγελματικές δραστηριότητες ενώ ήταν γενικός διευθυντής του ΕΚΚ
Δεν είναι μόνο οι υπογραφές συμβάσεων για αύξηση του
μισθού του με ρήτρες μάλιστα για αποζημίωση μέχρι τέλους της θητείας του
οποτεδήποτε κι αν απολυθεί, ούτε τα συμφωνητικά εχεμύθειας και
εμπιστευτικότητας που υποχρέωσε το προσωπικό του ΕΚΚ να υπογράψει. Ο Γρηγόρης
Καραντινάκης καταστρατηγούσε τον νόμο από τις πρώτες μέρες της πρώτης θητείας
του μέχρι και σήμερα αφού είχε παράλληλη επαγγελματική απασχόληση μαζί με τα
καθήκοντά του ως γενικός διευθυντής του ΕΚΚ.
Ο Γρηγόρης Καραντινάκης
Στο Αρθρο 20 του Νόμου για τον Κινηματογράφο («Κωλύματα,
ασυμβίβαστα, θέσεις αποκλειστικής απασχόλησης, τρόπος επιλογής Διευθυντών») στο
εδάφιο 4 αναφέρεται ξεκάθαρα ότι «Η θέση του Γενικού Διευθυντή και των
Διευθυντών του Ε.Κ.Κ. είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης».
Πόσο συνεπής ήταν ο Γρ. Καραντινάκης στον νόμο που αφορά
τον οργανισμό που είχε κληθεί να εποπτεύει από το 2011 μέχρι σήμερα; Ας δούμε
την επαγγελματική δραστηριότητα του Γρ. Καραντινάκη ταυτόχρονα με τη θητεία του
στο ΕΚΚ.
· ■ Το 2011, ένα μόλις χρόνο αφού έχει αναλάβει
καθήκοντα γενικού διευθυντή στο ΕΚΚ, ο Γρ. Καραντινάκης συνεργάζεται με τον
επιχειρηματία Φάνη Κιρκινέζο (και επιστήθιο φίλο του κατά δήλωση του
τελευταίου) ως σκηνοθέτης στο θέατρο «Ακροπόλ» και ως έχων «την επιμέλεια του
μεταμεσονύκτιου κύκλου παραστάσεων» στο συγκεκριμένο θέατρο. Είναι γνωστές οι
οικονομικές περιπέτειες όσων συνεργάστηκαν με τον Φ. Κιρκινέζο, τα χρέη που
άφησε, τη καμένη γη που παρέδωσε στο θεατρικό χώρο. Οι δραστηριότητες του
επιχειρηματία επεκτείνονταν στις δισκογραφικές εκδόσεις, στην κινηματογραφική
παραγωγή αλλά και στην εκμετάλλευση του συναυλιακού χώρου Gagarin…
· ■Τον Δεκέμβριο 2011 αναλαμβάνει τους
φωτισμούς στη μουσική παράσταση του Σταύρου Ξαρχάκου «Αμάν Αμήν» στο Βασιλικό
Θέατρο της Θεσσαλονίκης συμπαραγωγή (ΚΘΒΕ-Ακροπόλ) η οποία παρουσιάζεται και
στην Αθήνα, στο θέατρο «Ακροπόλ» (17 Φεβρουαρίου 2012- 24 Μαρτίου 2012).
·■Τον Οκτώβριο του 2013 αναλαμβάνει την
κινηματογραφική υποστήριξη της παράστασης «Λυπιού» (ποίηση Κατερίνας
Αγγελάκη-Ρουκ, σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη) στο πλαίσιο του «Θεατρικού φεστιβάλ με
θέμα την Αθήνα» (θέατρα «Ακροπόλ» και Βασιλάκου).
· ■Τον Μάρτιο του 2014 υπογράφει τη μετάφραση,
διασκευή, σκηνοθεσία και φωτισμούς της παράστασης «Το Παγκάκι» βασισμένης στο
ομότιτλο έργο του Αλ. Γκέλμαν που παρουσιάζει ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ σε
μορφή work in progress (Δευτέρα και Τρίτη στο φουαγιέ του Θεάτρου Βασιλάκου). Η παράσταση επαναλαμβάνεται τον Δεκέμβριο του
2014 στο θέατρο Επίκεντρο.
· ■Αλλά και στη δεύτερη θητεία του που
ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2015 ο Γρ. Καραντινάκης εξακολουθεί να καταστρατηγεί
το νόμο με παράλληλη απασχόληση. Το 2015 προετοίμαζε και πριν από μερικές μέρες
ανέβηκε σε δική του σκηνοθεσία το «Μαυροπούλι» του Ντ. Χάροουερ (Δευτέρα και
Τρίτη) στο Θέατρο Σημείο. Για όλες αυτές τις παράλληλες απασχολήσεις ο Γρ.
Καραντινάκης δίνει με μεγάλη περηφάνια συνεντεύξεις. Η στάση του δείχνει ή ότι
δεν έχει αίσθηση των νόμων και των δικών του παρανομιών του ή ότι μας λέει
κατάμουτρα ότι περιφρονεί κάθε νόμο.
Δεύτερη εκλογή παρά τις καταγγελίες
Είναι εντυπωσιακή η ανάδειξή του για δεύτερη συνεχή
θητεία ως γενικού διευθυντή του ΕΚΚ, ενώ εκκρεμούσαν έγγραφες καταγγελίες για
μη σύννομες πράξεις στη διάρκεια της πρώτης θητείας του, όπως μεταξύ άλλων η μη
πλήρη και αποκλειστική απασχόληση στο ΕΚΚ. Καταγγελίες προς τον τότε αν.
υπουργό Πολιτισμού Νίκο Ξυδάκη που κοινοποιήθηκαν σε όλα τα μέλη του Δ.Σ. καθώς
και στους συνυποψηφίους του Γρ. Καραντινάκη για τη θέση του διευθυντή.
Και όμως δύο μέρες μετά τις συγκεκριμένες καταγγελίες
ξεκίνησε η διαδικασία των συνεντεύξεων (είχε ήδη προκηρυχθεί ο διαγωνισμός) των
υποψηφίων για τη θέση (συμπεριλαμβανομένου και του κ. Καραντινάκη) ενώπιον ενός
Δ.Σ. σε ελλιπή σύνθεση. Είναι άξιον απορίας πώς σήμερα τα μέλη του τότε Δ.Σ.
καταγγέλλουν παράνομες πράξεις των Γρίβα-Καραντινάκη, ενώ εκείνη την περίοδο
δεν έβλεπαν το αυταπόδεικτο, δηλαδή την παράλληλη απασχόληση του Γρ. Καραντινάκη.
Κάποιοι κινηματογραφιστές, πολύ πριν προκύψει το θέμα
έκαναν λόγο για «παράνομη υποψηφιότητα του Γρηγόρη Καραντινάκη για τη θέση του
γενικού διευθυντή του Ελληνικού κέντρου Κινηματογράφου». Τόνιζαν μάλιστα ότι
όσοι έχουν έννομο συμφέρον (δηλ. το ΥΠΠΟ, το ΕΚΚ ή ακόμα και τόσοι άλλοι
υποψήφιοι στην διαδικασία επιλογής γεν. διευθυντή του ΕΚΚ) «θα κινηθούν έγκαιρα
για να μην εκλεγεί ο Γρ. Καραντινάκης στη θέση αυτή και να σταματήσει επιτέλους
η ανώμαλη κατάσταση των τελευταίων ετών, ειδάλλως φοβούμαστε ότι θα υπάρξουν
πάλι αγωγές και μηνύσεις από κάποιους και θα συνεχιστεί για μήνες η περιπέτεια
που καταδυνάστευσε το ΕΚΚ».
Για τη σχέση του Γρ. Καραντινάκη με τον Φάνη
Κιρκινέζο τόνιζαν:
«Ο Γρ. Καραντινάκης είναι μέτοχος σε μια από τις πολλές
εταιρείες του Φάνη Κιρκινέζου, αναζητήστε τα σχετικά ΦΕΚ όπου αποτυπώνεται η
σύνθεση των μετόχων στις εταιρείες αυτές. Στην διάρκεια ολόκληρης της
προηγούμενης θητείας του στη θέση του γενικού διευθυντή ο κ. Καραντινάκης
παρανομούσε (ο νόμος απαγορεύει ρητά τη συμμετοχή του διευθυντή σε εταιρείες
που συναλλάσσονται με το ΕΚΚ) άρα δεν μπορούσε να καταθέσει νόμιμη υποψηφιότητα
και εφόσον επανεκλεγεί θα συνεχίσει να παρανομεί και αυτό και το ΕΚΚ».
Γίνεται μάλιστα λόγος για «απόφαση που έχει ήδη ληφθεί
και ο διαγωνισμός είναι περιττός», καθώς και κλίμα τρομοκρατίας «Φοβούμενος
κανείς τις γνωστές συνέπειες αποκλεισμού από τις χρηματοδοτήσεις του ΕΚΚ δεν
τολμούσε να μιλήσει ανοικτά για τις οφθαλμοφανείς παρανομίες του Γρ.
Καραντινάκη μήπως και επέστρεφε στη παλιά του θέση στο ΕΚΚ».
ΠΗΓΗ: efsyn
Δεν υπάρχουν σχόλια: