Οι χριστιανοί της ανατολικής Συρίας πολεμούν για την υπεράσπιση της γης και της ταυτότητάς τους

Σχόλιο: Όταν η αντίσταση απέναντι στον φασισμό και την βαρβαρότητα γίνεται καθήκον.
Η βία της βαρβαρότητας και του φασισμού μπορεί να μην επιβάλλεται υποχρεωτικά με όπλα (βλέπε Ελλάδα), αλλά να προκαλεί εξίσου γενοκτονία, μετανάστευση και χιλιάδες θανάτους. Αυτός που θέλει να παλέψει πρέπει να οργανωθεί και να αντισταθεί ανάλογα με την συγκυρία. Πριν να είναι αργά.
Αργά είναι ήδη για τους παρακάτω αγωνιστές που δηλώνουν πρώτα από όλα Σύριοι και αναγκάστηκαν να  πιάσουν το όπλο για να μην χαθεί η μειονοτική ιστορική ταυτότητα τους ηλικίας 2000 ετών, από την γη-πατρίδα που υπερασπίζονται.

Χριστιανοί μαχητές της "Sotoro" στη πόλη Qamishli

Jean Azziz*

Τα ένοπλα μέρη στον πόλεμο της Συρίας περιλαμβάνουν το στρατό του καθεστώτος, διάφορες παρατάξεις της αντιπολίτευσης, το Ισλαμικό Κράτος (ΙΚ), το Μέτωπο Αλ-Νούσρα και άλλες ομάδες, όπως επίσης τις ομάδες των Κούρδων, όπως το Εργατικό Κόμμα του Κουρδιστάν και τις ένοπλες ομάδες της κουρδικής αυτόνομης διοίκησης. Ωστόσο, μόνον ελάχιστοι γνωρίζουν ότι υπάρχει επίσης μια ένοπλη χριστιανική πολιτοφυλακή στη Συρία που μάχεται σε διάφορα μέτωπα, μαζί με όλες αυτές τις ομάδες, σε μια προσπάθεια να προστατεύσει τις μικρότερες μειονότητες της Συρίας που απειλούνται με εξαφάνιση.

Το Αλ-Μόνιτορ πήρε συνέντευξη από τον Αλικάρ Ίσσα, έναν αξιωματούχο της χριστιανικής πολιτοφυλακής, που μίλησε σχετικά με την ένοπλη δύναμη που ανήκει. Μίλησε για τις επιτυχίες της ομάδας του και τις πλέον πρόσφατες ένοπλες συγκρούσεις, και επέμεινε ότι θεωρεί τον εαυτόν του πρώτα απ’ όλα Σύρο, και έπειτα Σύρο Ορθόδοξο.

Ο Ίσσα με υπερηφάνεια είπε ότι ανήκει σε μια γηγενή ομάδα που συγκροτήθηκε στη Συρία πριν από 2.000 χρόνια –πολύ πριν από τις άλλες μειονότητες της Συρίας- και ότι αυτό είναι που τον οδήγησε αυτόν και την πολιτοφυλακή του να πάρουν τα όπλα και να υπερασπιστούν τη ταυτότητά και τη γη τους.

Ο Ίσσα ζει σε μια περιοχή της αλ-Τζαζίρα, που είναι έρημος, στα σύνορα με το Ιράκ και τη Τουρκία. Αυτή η περιοχή διοικητικά εκτείνεται κατά μήκος πολλών επαρχιών της Συρίας, συμπεριλαμβανομένων της Deir ez-Zor, της Ράκκα, της Χασάκα και της Qamishli.

Ο Ίσσα είπε ότι μέχρι το ξέσπασμα του πολέμου στη Συρία το 2011, οι χριστιανοί των διαφόρων δογμάτων σε αυτές τις περιοχές αριθμούσαν σχεδόν 250.000 ανθρώπους. Ωστόσο, μόνον 100.000 έχουν απομείνει σήμερα, καθώς οι υπόλοιποι ήταν αναγκασμένοι να εγκαταλείψουν τα σπίτια και τα χωριά τους για να αποφύγουν τις διώξεις και τις δολοφονίες από τα χέρια των πολλών εχθρών τους.

Με μεγάλη λύπη, ο Ίσσα επιβεβαίωσε ότι οι περισσότεροι χριστιανοί (Σύροι και Ασσύριοι) που διέφυγαν από τις περιοχές τους έχουν όλοι σχεδόν μεταναστεύσει, ιδιαίτερα στη βόρεια Ευρώπη, και κυρίως στη Σουηδία, όπου έχει γίνει πατρίδα για μια μεγάλη συριακή κοινότητα για πολλές δεκαετίες. Αυτοί που μετακινήθηκαν σε ασφαλέστερες περιοχές εντός της Συρίας είναι μια μικρή ομάδα. Η μετεγκατάσταση των χριστιανών μπορεί να επηρεάσει το μέλλον αυτής της αυθεντικής συριακής κοινότητας και να εμποδίσει την αποκατάσταση της παρουσίασης τους στις περιοχές της καταγωγής τους, ακόμη και μετά το τέλος του συριακού πολέμου.

Ο Ίσσα είπε ότι οι χριστιανοί άρχισαν σταδιακά να παίρνουν τα όπλα στην αλ-Τζαζίρα από τότε που έπεσαν η Deir ez-Zor και η Ράκκα, τον Ιούνιο του 2014, και από τότε που το συριακό κράτος και οι θεσμοί του δεν ήσαν πλέον ενεργά παρόντες σε αυτές τις απομακρυσμένες περιοχές, που απέχουν περίπου 1.000 χλμ από τη Δαμασκό. Ωστόσο, η ανάληψη ανεξάρτητης ένοπλης δράσης από τους χριστιανούς, ακολούθησε την ανάδυση του ΙΚ, το οποίο επεκτάθηκε στις επαρχίες Ράκα και Deir ez-Zor, και ανακήρυξε το χαλιφάτο στα τέλη του Ιουνίου 2014 και στη συνέχεια απείλησε τις περιοχές Χασάκα και QamishliΗ διείσδυση του ΙΚ από τις πεδιάδες της Μοσούλης και της Νινευή στο Ιράκ, όπου εκτόπισε και ξερίζωσε εντελώς όλους τους χριστιανούς μεταξύ του Ιουνίου και του Αυγούστου του 2014, ενθάρρυνε την κινητοποίηση της συριακής χριστιανικής κοινότητας.

Σε απάντηση στο ερώτημα από πού πήραν όπλα και πυρομαχικά, ο Ίσσα είπε ότι είναι πολύ εύκολο να βρεις και μπορείς να τα αγοράσεις σε όλες τις περιοχές που το συριακό κράτος απουσιάζει, καθώς έτσι διευκολύνεται το λαθρεμπόριο όπλων, πυρομαχικών και στρατιωτικού εξοπλισμού στα σύνορα με το Ιρακινό Κουρδιστάν και το Ιράκ.

Σύμφωνα με τον Ίσσα, μέσα σε ένα χρόνο οι ένοπλες χριστιανικές δυνάμεις –γνωστές με την ονομασία «Sotoro» μια λέξη που αποτελείται από τις πρώτες συλλαβές των λέξεων «Δυνάμεις Προστασίας και Άμυνας» στην αρχαία ανατολική συριακή γλώσσα- αριθμούν μερικές εκατοντάδες μέλη σε αυτές τις περιοχές.

Αλλά τι μπορούν να κάνουν μερικές εκατοντάδες για να ανατρέψουν την εναντίον τους ισορροπία στρατιωτικών δυνάμεων σε έναν άγριο και βάρβαρο πόλεμο; Με μεγάλη εμπιστοσύνη ο Ίσσα απήντησε ότι οι μαχητές του έχουν εμποδίσει τις εξτρεμιστικές ομάδες να καταλάβουν πλήρως την περιοχή Khabur και την επαρχία Χασάκα.
Είπε ότι αυτή η περιοχή αποτελείται από περίπου 30 χριστιανικά χωριά και πόλεις που είναι η πατρίδα των Σύρων και Ασσύριων χριστιανών και εκτείνεται σε μια περιοχή 1.200 τ.χλμ. Στα τέλη του Φεβρουαρίου του 2015, μεγάλες ομάδες μαχητών του ΙΚ επιτέθηκαν στη περιοχή, σκότωσαν έναν αριθμό πολιτών και απήγαγαν εκατοντάδες άλλους, των οποίων η τύχη ακόμη αγνοείται. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Ίσσα, οι δυνάμεις της «Sotoro» τους αντιμετώπισαν σε διάφορες τοποθεσίες και ενεπλάκησαν σε λυσσώδεις μάχες, που οδήγησαν σε υποχώρηση του ΙΚ και στην απελευθέρωση των περισσότερων χωριών του Khabur.

Επιπλέον, ο Ίσσα υποστήριξε ότι οι δυνάμεις του απελευθέρωσαν τη Χασάκα, σε μια μάχη που οδήγησε τους μαχητές του ΙΚ και της αλ-Νούσρα σε υποχώρηση στα μέσα Ιουνίου. Μετά τη μάχη και μετά την υποχώρηση των μαχητών, ένας Σύρος αξιωματικός του στρατού επισκέφθηκε την περιοχή που ήταν η «Sotoro» και συνάντησε τη μικρή ομάδα των μαχητών που νίκησε τις ορδές των επιτιθεμένων. Ο Ίσσα είπε ότι ο αξιωματικός τους είχε ρωτήσει για τα όπλα που χρησιμοποίησαν στη μάχη και ότι εξεπλάγη όταν έμαθε ότι όλοι είχαν χρησιμοποιήσει μερικά τυφέκια και μεσαία οπλοπολυβόλα.

Όταν τον ρωτήσαμε πως βλέπει την κατάστασή της η συριακή χριστιανική κοινότητα και η πολιτοφυλακή της σήμερα, υπό το φως των πρόσφατων εξελίξεων, ο Ίσσα σημείωσε ότι υπάρχουν τώρα δύο επιπλέον παράγοντες που παίζουν ρόλο: οι σχέσεις με τους Κούρδους και η ρωσική επέμβαση στο συριακό πόλεμο, οι συνέπειες της οποίας μένει ακόμη να εκδηλωθούν.             

*Δημοσιογράφος της λιβανέζικης εφημερίδας Al-Akhbar

Πηγή: http://www.al-monitor.com/


http://sotiriosdemopoulos.blogspot.com.cy/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.