“Πράσινες” αρπαχτές σε μνημειακό φόντο
Γράφει ο Άλκης Κόκκινος
Πολλά ερωτήματα γεννά η επικοινωνιακή φιέστα που έστησε η κυβέρνηση, δια του επίσημου κρατικού Οργανισμού Enterprise Greece, γύρω από την υπογραφή μιας επιστολής “πρόθεσης συνεργασίας” της εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Next.e.Go Mobile να επενδύσει στην Ελλάδα.
Δεν είναι παράδοξο μόνο το γεγονός πως επιστρατεύτηκε ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και το μισό υπουργικό συμβούλιο για να πλαισιώσουν την επικοινωνιακή προβολή μιας εκδήλωσης που δεν συνοδεύτηκε από καμιά συγκεκριμένη δέσμευση, κανένα αναλυτικό business plan, καμία συμφωνία. Είναι και το ότι η συγκεκριμένη εταιρεία, όπως έχει επισημανθεί δεν εμπνέει και… τόσο μεγάλη εμπιστοσύνη, δεδομένων όχι μόνο των οικονομικών της μεγεθών αλλά και του γεγονότος πως το περασμένο καλοκαίρι είχε κηρύξει πτώχευση.
Από την πλευρά μας θα προσθέσουμε κάποια ακόμη ερωτήματα, που ενδέχεται να μοιάζουν ήσσονος σημασίας, αλλά θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον να απαντηθούν από τους αρμοδίους. Για ποιον λόγο λ.χ. επιλέχθηκε τα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης εταιρείας να προβληθούν μέσα από μια φωτογραφική σύνθεση που τα παρουσιάζει με φόντο τον ναό του Ολυμπίου Διός στην Αθήνα;
Ας σημειωθεί πως η τουλάχιστον ακαλαίσθητη αυτή φωτογραφική σύνθεση διανεμήθηκε από την Enterprise Greece στα μέσα μαζικής ενημέρωσης μαζί με το ενημερωτικό υλικό της διαδικτυακής εκδήλωσης, “έπαιξε” στα πρώτα κιόλας λεπτά της σχετικής συνέντευξης και αναπαράχθηκε από πολλά ενημερωτικά μέσα, εντός και εκτός χώρας, συμεριλαμβανομένου και του πρακτορείου ειδήσεων ΜΙΑ της Βόρειας Μακεδονίας.
Και τίνος ήταν άραγε αυτή η πρωτοβουλία; Της ενδιαφερόμενης εταιρείας παραγωγής αυτοκινήτων ή της κρατικής Enterprise Greece; Σε κάθε περίπτωση υποθέτουμε πως για την διαφημιστική αυτή προβολή των αυτοκινήτων της Next.e.Go Mobile με χρήση οπτικού υλικού από το Ολυμπιείο τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες από τον αρχαιολογικό νόμο διαδικασίες: υποβλήθηκε το σχετικό αίτημα στην αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων, δόθηκε η απαραίτητη έγκριση και καταβλήθηκαν τα νόμιμα τέλη. Ή μήπως όχι;
Θυμίζουμε πως τον περασμένο Σεπτέμβρη είχε προκληθεί σάλος από την διαφήμιση αυτοκινήτου άλλης αυτοκινητοβιομηχανίας, που έκανε ο Σάκης Ρουβάς με φωτογραφία μπροστά από το Ηρώδειο. Τότε ο δημοφιλής τραγουδιστής είχε ζητήσει συγγνώμη για το ατόπημά του, ενώ το Υπουργείο Πολιτισμού είχε εκδώσει σχετική ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία η διαφήμιση εκείνη δεν είχε λάβει την σχετική άδεια. “Ως εκ τούτου”, κατέληγε η ανακοίνωση, “η αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλεως Αθηνών θα εφαρμόσει τις προβλεπόμενες από τον Ν. 3028/2002 διατάξεις”.
Λογικά, έκτοτε θα έχει σε όλους γίνει κατανοητό πως για ανάλογα θέματα θα πρέπει να ακολουθούνται οι νόμιμες διαδικασίες, αλλιώς υπάρχουν κυρώσεις. Με την ευκαιρία, θα ήταν χρήσιμο το υπουργείο Πολιτισμού να ενημερώσει για την εξέλιξη της υπόθεσης εκείνης με τον Σάκη Ρουβά στο Ηρώδειο και για τις ενέργειες στις οποίες προέβη η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλεως Αθηνών, στης οποίας της αρμοδιότητα υπάγεται, άλλωστε, και το Ολυμπιείο.
Φαίνεται, πάντως, πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μια έφεση στο να παρουσιάζουν τα νέα μοντέλα που πλασάρουν στη χώρα μας αξιοποιώντας επώνυμα πρόσωπα και σε σύνδεση όχι μόνο με αρχαιοελληνικά μνημεία, αλλά και με περισσότερο σύγχρονα πολιτιστικά γεγονότα.
Θυμίζουμε σχετικά την ευαρέσκεια που εξέφρασε ο ισχυρός άνδρας της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, Elon Musk, όταν τον περασμένο Οκτώβρη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης φωτογραφήθηκε έξω από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης με ένα ακυκλοφόρητο στην ελληνική αγορά ηλεκτροκίνητο μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla…
από kosmodromio
Δεν υπάρχουν σχόλια: