Οι «κακοί» του ελληνικού κινηματογράφου ήταν στη ζωή τους το ακριβώς αντίθετο


Στον ελληνικό κινηματογράφο πολλοί ήταν οι ηθοποιοί εκείνοι που ταυτίστηκαν, ακόμα και χαρακτηρίστηκαν από τους ρόλους που έπαιζαν. Μάλιστα, δεν ήταν και λίγες οι περιπτώσεις εκείνες που για κάποιους ηθοποιούς υπήρχαν συγκεκριμένοι ρόλοι: του καλού, του κακού, του φιλότιμου, του κατατρεγμένου φτωχού, του άσχημου, του γκαφατζή και πάει λέγοντας.

Και ήταν, δε, τέτοια η ταύτιση που το κοινό δύσκολα μπορούσε να δει έναν ηθοποιό να υποδύεται τον αντίθετο ρόλο. Εδώ, έχουμε δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα: του Διονύση Παπαγιαννόπουλου και του Σπύρου Καλογήρου. Ο πρώτος ταυτίστηκε με το ρόλο του κωμικού, του καλού, ενίοτε και γκρινιάρη, αλλά πάντα γλυκού πατέρα. Όταν στην ταινία υποδύθηκε υποδειγματικά το ρόλο του κακού, το κοινό ναι μεν υποκλίθηκε στο ανυπέρβλητο ταλέντο του, όμως, μετά μάλλον θα έβλεπε μια το «Τζένη-Τζένη» για να έρθει στα ίσα με την ερμηνεία.

Ο Σπύρος Καλογήρου, πάλι, ταυτίστηκε με το ρόλο του «κακού», του μοχθηρού. Όταν, στην ταινία «Η νεράιδα και το παλικάρι» είχε έναν κωμικό ρόλο, το κοινό είδε μία άλλη πλευρά του. Μία πλευρά που αντικατόπτριζε τον πραγματικό χαρακτήρα του ηθοποιού, αφού στην καθημερινή του ζωή δεν είχε καμία σχέση με τον κακό του σινεμά. Και όχι μόνο ο Καλογήρου. Αρκετοί από τους «κακούς» του ελληνικού κινηματογράφου, στην πραγματικότητα δεν είχαν καμία σχέση με τους ρόλους, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις, οι προσωπικές τους ιστορίες είχαν και μία τραγική πινελιά.

Ας δούμε, λοιπόν, ποιοι «κακοί» του σινεμά, στην πραγματικότητα ήταν καλοί.

Ο Νο. 1 δοσίλογος των Γερμανών

«Παίζω τόσο καλά τον καταδότη για να κάνω τον κόσμο να μισήσει τους καταδότες», είχε απαντήσει κάποτε σε σχετική ερώτηση ο Αρτέμης Μάτσας. Και έτσι αποκάλυψε την τραγική οικογενειακή ιστορία που κουβαλούσε, αλλά και το κίνητρο που τον ώθησε να υποδύεται στον κινηματογράφο με απίστευτη μαεστρία το ρόλο του δοσίλογου των Γερμανών.

Ο σπουδαίος ηθοποιός γνώρισε από πολύ μικρός τις φρικαλεότητες του ζυγού των ναζί, όταν έβαλαν τον εβραϊκής καταγωγής πατέρα του στα τρένα για τα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Η οικογένεια δεν θα τον ξανάβλεπε ποτέ, καθώς μετατράπηκε κι αυτός σε έναν ακόμα αριθμό στη μακάβρια λίστα των θυμάτων του Ολοκαυτώματος, άλλο ένα θύμα της ναζιστικής λαίλαπας.

Τα τρία παιδιά περνούν δύσκολα παιδικά χρόνια, όπως και όλα τα ελληνόπουλα εξάλλου και ο Αρτέμης λίγο έλειψε να πεθάνει από την πείνα και τις κακουχίες της Κατοχής. Μεγάλωσε μισώντας λοιπόν τους ναζί κατακτητές, γι’ αυτό και αποφάσισε να παίξει τον ρόλο που δεν ήθελε κανείς!

Έναν ρόλο που το κοινό τον ταύτισε τόσο πολύ, δημιουργώντας προβλήματα στην πραγματική ζωή του καλλιτέχνη. Ο Μάτσας έφαγε τουλάχιστον δύο φορές ξύλο στον δρόμο από θεατές που δεν μπορούσαν να ξεχωρίσουν τον ηθοποιό από τον ρόλο! Όπως θυμόταν εξάλλου η «Καθημερινή» της εποχής: «Ανηλεές κυνηγητό περίμενε στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τον κακό του κινηματογράφου Αρτέμη Μάτσα».

Η ρετσινιά του κακού έμεινε ανεξίτηλη στο πέρασμα του χρόνου. «Δεν υπάρχει περίπτωση να περάσω από τη Φωκίωνος Νέγρη -εκεί κοντά μένω- και να μη μου φωνάξουν ‘‘προδότη’’, ‘‘ρουφιάνε’’, ‘‘τσιφούτη’’», θυμόταν ο ίδιος ο Μάτσας.

Διαβάστε την συνέχεια στο newsbeast

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.