Κινηματογραφικά Φεστιβάλ ονλάιν: μια νέα πραγματικότητα;


Γράφει η  Ιφιγένεια Καλαντζή

Το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, που είχε προγραμματιστεί για τις αρχές του Μάρτη, στη Θεσσαλονίκη, υπήρξε από τα πρώτα θύματα της πανδημίας του Covid-19, με την αναγγελία της ακύρωσής του. Τελικά διεξάχθηκε διαδικτυακά 19-28/5/2020, με ελεύθερη πρόσβαση στο κοινό, αλλά με περιορισμό θεάσεων στις 400.

Αναζητώντας το κινηματογραφικό αποτύπωμα της ελληνικής επικαιρότητας, θα αναφερθούμε σε πέντε ελληνικά ντοκιμαντέρ με πολιτικό χαρακτήρα, που παρουσιάστηκαν στο Τμήμα Πλατφόρμα.

Ζυμωμένος με τα οράματα της Αριστεράς, ο εικαστικός και σκηνοθέτης Κυριάκος Κατζουράκης έχει δημιουργήσει με το έργο του το δικό του πολιτικό αποτύπωμα, σε άμεση πάντα σχέση με τη βιωμένη επικαιρότητα.
Στο πυκνό 40λεπτο πολιτικό ντοκιμαντέρ του «Η Επιστροφή του Προμηθέα», επιχειρεί μια κριτική αποτύπωση της ενεργειακής πολιτικής και της μετάβασης προς τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), κατά τη μνημονιακή οικονομική κρίση της χώρας μας, που δεν κατάφερε να αναχαιτίσει ούτε η «πρώτη φορά Αριστερά».
Μέσα από αναλύσεις και συνεντεύξεις επιστημόνων, εργαζομένων σε ορυχεία, συνδικαλιστών και ακτιβιστών αναδεικνύονται τα προβλήματα που συνδέονται με τη χρήση ορυκτών καυσίμων, έναντι αυτών που τελευταία προωθήθηκαν ως εναλλακτικές «πράσινες» ΑΠΕ, με χρήση ανεμογεννητριών και φωτοβολταϊκών.
Εξετάζοντας τα υπέρ και τα κατά, καθώς αποδεικνύεται ότι δεν αποφέρουν όσα υποσχέθηκαν, ενώ το ρεύμα παραμένει ακριβό, οι επιστήμονες επισημαίνουν την ανεπανόρθωτη περιβαλλοντική καταστροφή που προκαλούν.
Διαβάστε την συνέχεια στο edromos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.