Είναι τελικά stealth το ρωσικό “υπερμαχητικό” Su-57;



 Γράφει ο Παντελής Καρύκας

Πολλοί Μοσχοβίτες τρόμαξαν από τον οξύ ήχο που άκουσαν ξαφνικά από τον ουρανό. Από που προήλθε; Μα από τέσσερα μαχητικά Su-57 Felon που εκτελούσαν δοκιμαστική πτήση για την “Παρέλαση της Νίκης”. Τα ρωσικά, 5ης γενιάς κατά τη Μόσχα, μαχητικά Su-57 που θεωρούνται stealth, αντιμετωπίζουν προβλήματα. Ίσως το μεγαλύτερο αφορά τους κινητήρες τους.

Τα Su-57 προωθείται από δύο υποδείγματα του κινητήρα Saturn AL-41F-1 τον οποίο χρησιμοποιούν και τα Su-35. Αυτό θεωρείται ως ενδιάμεση λύση μέχρι η ρωσική βιομηχανία να αναπτύξει έναν νέο κινητήρα που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις ενός μαχητικού 5ης γενιάς.

Παρά τις διάφορες βαρύγδουπες δηλώσεις πάντως, ο Ρώσος υπουργός Άμυνας Σεργκέι Σοϊγκού, ξεκαθάρισε πως η ρωσική αεροπορία μέχρι το 2024 θα έχει στη διάθεσή της μόλις 22 Su-57, ενώ μέχρι το 2028 θα έχουν παραδοθεί μόλις 76 αεροσκάφη. Το αστείο είναι ότι και η Τουρκία εξεδήλωσε ενδιαφέρον για την απόκτησή του.

Το Su-57 χαρακτηρίζεται από τους Ρώσους ως stealth, δηλαδή “αόρατο” στα ραντάρ και πράγματι έχει γίνει προσπάθεια μείωσης του ίχνους του αεροσκάφους όσον αφορά την σχεδίαση των επιφανειών, ενώ και ο οπλισμός μεταφέρεται σε εσωτερική αποθήκη. Ωστόσο το κατά πόσο το αεροσκάφος είναι “αόρατο” παραμένει μυστήριο με πολλούς στη Δύση να αμφιβάλουν.

Είναι stealth;

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία στην κατασκευή του αεροσκάφους έχει γίνει εκτεταμένη χρήση πολυμερικών, ανθρακικών πλαστικών μερών και το αεροσκάφος διαθέτει 4 φορές λιγότερα απάρτια σε σχέση με το Su-27 κάτι που, σύμφωνα με την εταιρεία, μειώνει το κόστος παραγωγής και βοηθά την μαζική παραγωγή. Και οι δύο αυτοί παράμετροι πάντως, μέχρι στιγμής, δεν έχουν αποδειχθεί. Οι Ρώσοι έχουν παράξει ελάχιστα αεροσκάφη, όπως αναφέρθηκε.

Η σχεδίαση του αεροσκάφους δείχνει ότι έχει δοθεί έμφαση στην “αορατότητα” του αεροσκάφους στο εμπρόσθιο, κυρίως, ημισφαίριο, καθιστώντας το λιγότερο “αόρατο” από πίσω. Πάντως Δυτικοί αναλυτές θεωρούν ότι πράγματι το Su-57 παρουσιάζει 30 μικρότερο ίχνος στα ραντάρ σε σχέση με το Su-27.

Η μεγάλη πληγή του αεροσκάφους είναι οι κινητήρες του. Πώς είναι δυνατό το μαχητικό αιχμής, υποτίθεται, της ρωσικής αεροπορίας να χρησιμοποιεί “ενδιάμεσους” κινητήρες; Πώς είναι δυνατό να σχεδιαστεί ένα “υπερμαχητικό” χωρίς προηγουμένους να υπάρχουν οι αναγκαίοι κινητήρες για την προώθησή του; Και μόνο το γεγονός αυτό δείχνει τη βιασύνη των Ρώσων να προλάβουν –χωρίς επιτυχία– Αμερικανούς και Κινέζους στον τομέα αυτό.

Κινητήρες

Οι σε χρήση κινητήρες προσδίδουν στο Su-57 ώση 21.000 λιβρών, χωρίς μετάκαυση και 33.000 λιβρών με μετάκαυση. Οι κινητήρες διαθέτουν κινητά ακροφύσια για επίτευξη μεγαλύτερης ευελιξίας και ταχύτερης απογείωσης. Ωστόσο οι κινητήρες δεν είναι αξιόπιστοι και η ινδική αεροπορία τους καταλογίζει την ευθύνη για τα περισσότερα ατυχήματα/δυστυχήματα στα ρωσικά μαχητικά Su-30 που έχει προμηθευτεί και κάθε τόσο πέφτουν…

Ακόμα και στο αεροπορικό σόου της Μόσχας μαχητικό Su-57 ακύρωσε την πτήση επίδειξης που θα πραγματοποιούσε, λόγω προβλήματος στους κινητήρες… κοινοποιώντας το πρόβλημα διεθνώς. Θεωρητικά τα Su-57 θα εφοδιαστούν με τους πιο σύγχρονους κινητήρες izdeliye 30, ο οποίος θα παράγει ώση 24.000 λιβρών χωρίς μετάκαυση και 39,500 λιβρών με μετάκαυση.

Το Su-57 διαθέτει κύρια εσωτερική αποθήκη οπλισμού μήκους 4,6 μ. και πλάτους 1 μ. και άλλες δύο μικρότερες στα πλάγια της ατράκτου. Στη μάχη κατά εχθρικών αεροσκαφών το Su-57 αναμένεται να φέρει πυραύλους αέρος-αέρος μέσου βεληνεκούς Κ-77Μ και μικρότερου βεληνεκούς πυραύλους Κ-74Μ2, ή τους πλέον σύγχρονους Κ-ΜD όταν παραχθεί.

Οπλισμός-ηλεκτρονικά

Για πλήγματα πέραν του οπτικού ορίζοντα αναμένεται να φέρει πυραύλους izdeliye 810, ενώ οι Ρώσοι αναφέρουν ότι μπορεί να φέρει και το πολύ-ηχητικό βλήμα R-37M. Μπορεί επίσης να φέρει όπλα αέρος-εδάφους και αέρος-επιφανείας, ίσως και πυραύλους κρουζ, ή και αυτόνομα drones.

Ο μόνιμος οπλισμός του αποτελείται από το αυτόματο, υδρόψυκτο πυροβόλο 9A1-4071K (GSh-30-1) των 30χλστ. που έχει ταχυβολία 1.800 βλημάτων ανά λεπτό με βεληνεκές 800 μ. κατά εναέριων στόχων και 1.800 μ. κατά στόχων εδάφους ή στόχων επιφανείας.Το αεροσκάφος είναι σχεδιασμένο να επιτρέπει ελιγμούς έως 9g. Στο κόκπιτ η διαμόρφωση θυμίζει έντονα το Su-57.

Ο πιλότος διαθέτει εκτινασσόμενο κάθισμα Zvezda K-36D-5 το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ύψος έως 23.000 μ. Επίσης ο χειριστής διαθέτει ψηφιακό κράνος. Το αεροσκάφος θα διαθέτει ραντάρ N036 Byelka, τύπου AESA και σύστημα ηλεκτρονικών αντιμέτρων L402 Himalayas

από slpress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.