Γιατί τόσος ντόρος για το Clubhouse; – Το βροντερό “όχι” του Πεκίνου
Γράφει η Σταματελοπούλου Κατερίνα
Η εφαρμογή Clubhouse είναι ένα νέο είδος κοινωνικής δικτύωσης και κυκλοφόρησε σε iOS τον Απρίλιο του 2020, από την εταιρία επιχειρηματικών δραστηριοτήτων Andreessen Horowitz.Βασίζεται σε συνομιλία ήχου όπου οι χρήστες μπορούν να ακούσουν συνομιλίες, συνεντεύξεις και συζητήσεις μεταξύ ενδιαφερομένων ατόμων σε διάφορα θέματα. Όλα αυτά ζωντανά και αποκλειστικά με όσους συμμετέχουν.
Τον Δεκέμβριο του 2020, η εφαρμογή είχε 600.000 εγγεγραμμένους χρήστες ενώ είναι μόνο κατόπιν πρόσκλησης. Μετά από μια συνέντευξη του Elon Musk είδε την δημοτικότητα του να εκτινάσσεται στα ύψη. Ενώ και στη Γερμανία απέκτησε μεγάλη αύξηση τον Ιανουάριο του 2021 από δύο Γερμανούς podcaster που προσκάλεσαν μαζικά Γερμανούς influencers, δημοσιογράφους και πολιτικούς. Όμως τον Φεβρουάριο του 2021, η Ομοσπονδία Γερμανικών Οργανώσεων Καταναλωτών κατηγόρησε την εφαρμογή ότι ακολουθεί παράνομες επιχειρηματικές πρακτικές και παραβιάσεις προστασίας δεδομένων. Ενώ η Κίνα έχει αποκλείσει το Clubhouse από τις 8 Φεβρουαρίου 2021.
Την 1η Φεβρουαρίου 2021, το Clubhouse είχε 2 εκατομμύρια χρήστες. Ενώ έχει ανακοινώσει νέες δυνατότητες, όπως συμβουλές, εισιτήρια ή συνδρομές. Πλέον η εφαρμογή υπολογίζεται ότι αξίζει 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Στο Clubhouse μπορεί να συμμετέχει κάποιος μόνο αν προσκαλεστεί από κάποιον άλλον χρήστη της εφαρμογής. Κατόπιν λαμβάνει έναν σύνδεσμο με κείμενο στον αριθμό τηλεφώνου του, ο οποίος οδηγεί σε μια σελίδα εγγραφής στην εφαρμογή. Προς το παρόν οι εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν μόνο 2 προσκλήσεις διαθέσιμες.
Αφού αποδεχτεί κάποιος την πρόσκληση επιλέγει θέματα ενδιαφέροντος, όπως τεχνολογία, βιβλία, επιχειρήσεις ή υγεία. Όσο περισσότερες πληροφορίες αποκτά η εφαρμογή για τα ενδιαφέροντα ενός χρήστη τόσο περισσότερες αίθουσες συνομιλιών και άτομα θα προτείνει. Η αίθουσα συνομιλίας μοιάζει ακριβώς με μια κλήση συνδιάσκεψης, αλλά με ορισμένα άτομα στην κλήση να μιλούν και να ακούνε τα περισσότερα. Και, όπως και σε μια τηλεφωνική κλήση, μόλις τελειώσει η συνομιλία, η αίθουσα κλείνει. Ωστόσο, αυτό δεν εμποδίζει τους χρήστες να καταγράφουν τη ζωντανή συνομιλία. Σκοπός των δημιουργών της εφαρμογής είναι να ολοκληρώσουν το στάδιο beta της εφαρμογής μέσα στο 2021, έτσι ώστε να «ανοίξουν το Clubhouse σε ολόκληρο τον κόσμο».
Σύμφωνα με το Reuters η ζήτηση για ένταξη είναι τόσο μεγάλη που πλέον έχει αναπτυχθεί μια ιδιότυπη αγορά σε πλατφόρμες όπως το Reddit, το eBay και το Craigslist. Μάλιστα στην Κίνα, οι προσκλήσεις πωλούνται στη μεταχειρισμένη αγορά της Alibaba Idle Fish.
Διαβάστε την συνέχεια στο slpress
Δεν υπάρχουν σχόλια: