«Σκοτωμένο» το εμπόριο: Στο 5% - 20% του περσινού ημερήσιου τζίρου οι μικροί με το click away
Γράφει η Αντριάνα Βασιλά
Διασώθηκαν η λιανική τροφίμων και ηλεκτρονικών υπολογιστών και οι «online» πωλήσεις
Αποκαρδιωτικές είναι οι εκτιμήσεις για την πλέον εμπορική περίοδο του χρόνου, αφού η πανδημία περιόρισε κατά 70% την αγοραστική δραστηριότητα του λιανεμπορίου στην Αττική. Τα πρώτα συμπεράσματα από την αγορά, τόσο από μικρά μεμονωμένα συνοικιακά, όσο και από μεγάλα εμπορικά καταστήματα στα κέντρα των πόλεων της Αττικής, δείχνουν πως συνολικά ο κύκλος εργασιών σε αξία και όγκο κυμάνθηκε φέτος πριν από τα Χριστούγεννα μεταξύ 35% και 40% του αντίστοιχου περσινού.
Επιπλέον, οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν πως η λειτουργία του click away επέτρεψε στις μικρές επιχειρήσεις να κάνουν από 5% έως το πολύ 20% του περσινού ημερήσιου τζίρου τους, ενώ η μάχη για τη διεκδίκηση του εορταστικού τζίρου στο λιανεμπόριο εκτιμάται ότι, με τις ελάχιστες μέρες που απομένουν μέχρι το τέλος του έτους, υπολείπεται κατά πολύ του περσινού με περίπου 1,5 δισ. ευρώ πωλήσεις.
Τα στοιχεία αυτά σχετικά με την πορεία της φετινής εορταστικής αγοράς τα δίνει ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης, ο οποίος τονίζει ότι οι αλυσίδες και οι μεγάλες επιχειρήσεις σίγουρα είχαν το προβάδισμα στην online εξυπηρέτηση των καταναλωτών, αλλά και οι μικρές επιχειρήσεις αντέδρασαν εγκαίρως προσπαθώντας με εξ αποστάσεως πωλήσεις να μετριάσουν τη χασούρα τους.
Οι πρώτες εκτιμήσεις
Οι δύσκολες και σύνθετες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία για την κίνηση της αγοράς την τελευταία Κυριακή του χρόνου είχαν αποτέλεσμα να «την πάρει ο άνεμος».
Οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν πως η λειτουργία του click away επέτρεψε στις μικρές επιχειρήσεις να κάνουν από 5% έως το πολύ 20% του περσινού ημερήσιου τζίρου τους. Επίσης πρόσφατη έρευνα του ΟΠΑ εκτιμά πως φέτος στις γιορτές οι 7 στους 10 καταναλωτές περιόρισαν στο ένα τρίτο τις αγορές τους, με 3 στους 10 να μην κάνουν καθόλου αγορές ή το πολύ μέχρι 50 ευρώ, 2 στους 10 να κάνουν αγορές μέχρι 100 ευρώ, 3 στους 10 μέχρι 200 ευρώ και 2 στους 10 μέχρι ή άνω των 500 ευρώ.
Οι διασωθέντες της λιανικής πάντως τη φετινή χρονιά και κατά συνέπεια στην εορταστική αγορά, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, είναι η λιανική τροφίμων και φαρμακευτικών ειδών με αύξηση 4%, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών με 10% και γενικότερα οι «online» πωλήσεις με επιπλέον αύξηση 15%.
Οι πληγέντες είναι πάνω από 40 κλάδοι του λιανεμπορίου, με μεγάλους χαμένους τα καταστήματα πώλησης ρολογιών και κοσμημάτων με -47%, καλλυντικών με -37%, ένδυσης με -30%, υπόδησης με -29%, επίπλων και ειδών οικιακής χρήσης με -19%. Οι επιλογές και προτιμήσεις στα δώρα δεν άλλαξαν ούτε φέτος.
από topontiki
Δεν υπάρχουν σχόλια: