Τι καταναλωτική εμπειρία θα φέρει το 2021
Γράφει η Σταματελοπούλου Κατερίνα
Η καταναλωτική εμπειρία, όπως και τα περισσότερα πράγματα το 2020, έμειναν σπίτι και λειτούργησαν ηλεκτρονικά. Βέβαια όχι για πολύ γιατί σύντομα κατέρρευσαν οι υπηρεσίες ταχυμεταφορών. O αντίκτυπος του Covid-19 ήταν τουλάχιστον καταστροφικός για τον επιχειρηματικό κόσμο και ειδικά για τις μικρές επιχειρήσεις.
Οι εμβολιασμοί ξεκίνησαν φέρνοντας μια κάποια αισιοδοξία, όμως, η έρευνα της Global Business Compass καταγράφει πολύ μεγάλη απαισιοδοξία για την ανάκαμψη της αγοράς. Καθώς με μεγάλη χαρά σε όλο τον κόσμο το 2020 επιτέλους τελειώνει τι περιμένουν οι επιχειρήσεις το 2021; Στην έρευνα συμμετείχαν 4.500 στελέχη επιχειρήσεων με το 57% να δηλώνουν ότι οι προοπτικές ανάκαμψης θα είναι μακροχρόνιες και θα χρειαστεί τουλάχιστον ένας χρόνος.
Ενώ το 27% πιστεύει ότι η κρίση θα διαρκέσει τουλάχιστον 2 χρόνια. Το τέλος του 2020 βρίσκει τα δύο τρίτα των επιχειρήσεων με πτώση πάνω από 40%. Το 54% των επιχειρήσεων χρειάζονται κρατική στήριξη, βελτίωση των φορολογικών συντελεστών και αναβολή πληρωμών. Όσον αφορά τις δαπάνες προβολής και προώθησης των επιχειρήσεων τους, το 61% των εταιριών μείωσε τον προϋπολογισμό στις δαπάνες μάρκετινγκ κατά 37%. Το 2020, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μόλις το 20% των επιχειρήσεων είδε να αυξάνεται ο τζίρος τους. Από αυτές τις επιχειρήσεις το ένα τέταρτο επένδυσε στην καινοτομία και προχώρησε σε δραστικές αλλαγές στο επιχειρηματικό τους μοντέλο.
Η καταναλωτική εμπειρία επανεξετάζεται
Μέσα σε ένα χρόνο η πανδημία άλλαξε στην κυριολεξία όλο τον κόσμο και τον τρόπο ζωής από άκρη σε άκρη στον πλανήτη. Η αβεβαιότητα και οι αντίξοες συνθήκες φαίνεται ότι θα επηρεάσουν και το 2021, με στελέχη των επιχειρήσεων να δηλώνουν ότι θα πρέπει να υπάρχει μια θεμελιώδης επανεξέταση στον τρόπο λειτουργίας και στις στρατηγικές.
Το 90% από αυτούς, αναμένουν ότι οι αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών που καθιερώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας θα συνεχιστούν μετά την κρίση. Παρόλα αυτά, το 48% ισχυρίστηκε ότι επενδύει λιγότερα σε τρόπους που θα βοηθήσουν να κατανοήσει την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Καταλαβαίνουν δηλαδή ότι πρέπει να μετεξελιχθούν αλλά δεν προχωρούν σε αλλαγές στις στρατηγικές τους όσον αφορά την καταναλωτική εμπειρία.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και το ηλεκτρονικό εμπόριο, βρίσκεται στην υψηλότερη θέση στις βασικές στρατηγικές για την ανάκαμψη μιας επιχείρησης. Με τις απαιτήσεις των χρηστών/καταναλωτών να αυξάνονται σημαντικά, οι επιχειρήσεις πρέπει να καταφέρουν να επιβιώσουν στον ψηφιακό κόσμο με αποτελεσματικό τρόπο. Άλλο μεγάλο στοίχημα είναι η προσέγγιση των ηλικιών 18-34 ετών που εμπιστεύονται Brands που έχουν ενσωματώσει την εταιρική κοινωνική ευθύνη ουσιαστικά.
Χαρακτηριστικά, το 51% της λεγόμενης Generation Z σε όλο τον κόσμο, επιλέγει εταιρίες με έντονη κοινωνική προσφορά. Ενώ, επιζητούν ένα διαφορετικό μοντέλο καταναλωτικής εμπειρίας. Όμως, μόλις το 34% των εταιριών έχει στα άμεσα σχέδια της να προβεί σε τέτοιες διαδικασίες και στρατηγικές ώστε να παραμείνουν ενεργοί στις επερχόμενες καταναλωτικές αλλαγές.
Και παρότι φαίνεται να υπάρχει μια έκρηξη στο ηλεκτρονικό εμπόριο οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις αδυνατούν να προσελκύσουν καταναλωτές. Από τα τεχνικά χαρακτηριστικά που πολλές φορές έχουν στηθεί χωρίς μέθοδο και στρατηγική μέχρι το web design, την πλοήγηση, την ταξινόμηση, η λειτουργία ενός eshop έχει πολλές και σημαντικές παραμέτρους. Και όλες εστιάζονται στην εμπειρία που θα αποκομίσει ο χρήστης/καταναλωτής ώστε να πειστεί να βάλει προϊόντα στο ηλεκτρονικό καλάθι.
Το 2020 ήταν μια χρονιά που οι περισσότεροι άνθρωποι συνειδητοποίησαν ότι η υπερκατανάλωση δεν είναι αναγκαιότητα. Αυτό από μόνο του είναι ένα ισχυρό μήνυμα για τις επιχειρήσεις και στο πως θα μπορέσουν να δημιουργήσουν την επιθυμία για αγορές προϊόντων, κυρίως μέσα από τα ψηφιακά κανάλια. Η ανάκαμψη θα απαιτήσει από τις επιχειρήσεις να κάνουν δραστικές αλλαγές σε παρωχημένους τρόπους βιωσιμότητας και τον ρυθμό θα δώσουν οι καταναλωτές.
από slpress
Δεν υπάρχουν σχόλια: