Το πανηγύρι με τη μοιρασιά και η αμοιβή τής Initiative Media


Γράφει ο Δημήτρης Κανελλόπουλος

Γιατί κρύβεται η εταιρεία - διαχειριστής των 20 εκατ. ευρώ • Πώς έλαβαν μερίδιο sites με μηδενική επισκεψιμότητα, sites της ομογένειας, εκκλησιαστικά και άλλα που δεν βρίσκονται καν στο Μητρώο Online Media του υπουργείου • Η απίστευτη εξήγηση Πέτσα για την «black list» των αποκλεισμένων.


Χθες το μεσημέρι τηλεφώνησα στην εταιρεία Initiative Media, το media shop εκείνο που μοίρασε τα 20 εκατομμύρια ευρώ για τις γνωστές καμπάνιες «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς».
Στην αρχή νόμιζαν πως τους τηλεφώνησα για διαφήμιση και χάρηκαν, μόλις κατάλαβαν πως ήταν για ρεπορτάζ έδιναν ο ένας στον άλλον το τηλέφωνο. Η ερώτηση που τους ζήτησα να απαντήσουν ήταν μία και μοναδική. Και σαφής: Με ποιο κριτήριο έδωσαν διαφήμιση σε sites που φαίνονται ανύπαρκτα; Θα με έπαιρναν πίσω, είπαν. Οσο πήραν εσάς, άλλο τόσο πήραν κι εμένα.
Η Initiative Media είναι η εταιρεία που διαχειρίστηκε τα 20 εκατομμύρια ευρώ και πήρε τη δουλειά με απευθείας ανάθεση. Οπως μάλιστα έγραψε το κλαδικό περιοδικό των διαφημιστικών εταιρειών advertising.gr, «το συμβατικό τίμημα για την παροχή των υπηρεσιών ανέρχεται σε ποσοστό 3% επί της τελικής συνολικής δαπάνης». Δηλαδή, αν όντως η «Initiative Media» μοίρασε 20 εκατομμύρια ευρώ (τόσα ανακοίνωσε το υπουργείο), θα λάβει και ως αμοιβή 600 χιλιάδες ευρώ!
Το πανηγύρι ωστόσο ξεκίνησε από τη στιγμή που ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας αναγκάστηκε να δώσει τη λίστα με τα ΜΜΕ που μπήκαν στο διαφημιστικό πρόγραμμα (μπορείτε να τη δείτε στην efsyn.gr). Μέσα σε αυτήν ανακαλύψαμε πράματα και θάματα. Είδαμε site με μηδενική επισκεψιμότητα. Είδαμε site της ομογένειας - να μην πάρει χρήματα ένα site της Νέας Υόρκης ώστε να το διαβάσει και να «μείνει σπίτι» ένας αναγνώστης από τα Φιλιατρά; Είδαμε εκκλησιαστικά sites στα αγγλικά.
Είδαμε εκκλησιαστικά sites γενικότερα. Είδαμε τον Μένιο Φουρθιώτη. Είδαμε και sites που φτιάχτηκαν τον Μάιο χωρίς περιεχόμενο. Είδαμε και sites που δεν υπήρχαν. Αλλά στη λίστα της χρηματοδότησης υπήρχαν. Αυτό ακριβώς ρωτήσαμε την Ιnitiative Media: Με ποιο κριτήριο έδωσαν διαφήμιση σε sites που φαίνονται ανύπαρκτα; Εκτός και αν η επίσημη λίστα έχει συνεχώς λάθη.
Για ένα από αυτά έδωσε απάντηση χθες ο Στέλιος Πέτσας, για το menta.gr: «Είναι προφανές, για όποιον έχει καλή διάθεση, ότι πρόκειται για ένα ορθογραφικό λάθος. Πρόκειται για έναν πολύ γνωστό ραδιοφωνικό σταθμό και ένα γνωστό site. Το σωστό είναι menta88.gr. Οποιος έχει καλή διάθεση, θα μπορούσε αυτό να το δει από την πρώτη στιγμή».
Και υπάρχει κι ένα ακόμα θέμα: Γιατί έδωσαν διαφήμιση σε sites που δεν βρίσκονται στο Μητρώο Online Media του υπουργείου;
Το μεγάλο ζήτημα έχει να κάνει φυσικά και με αυτούς που αποκλείστηκαν από την καμπάνια. Οπως τα ΜΜΕ του Κώστα Βαξεβάνη. Οπως τα ΜΜΕ του Σεραφείμ Κοτρώτσου. Οπως το enallaktikos.gr του Ανδρέα Ρουμελιώτη. Και άλλα. Ο Στέλιος Πέτσας απάντησε γι’ αυτά και αποκάλυψε ότι αποκλείστηκαν επειδή, μεταξύ άλλων, δημοσίευαν fake news. Επειδή δεν «λειτουργούν πληρώντας κριτήρια αντικειμενικότητας και αμεροληψίας και τηρώντας τις αρχές της ηθικής και δεοντολογίας, συνεκτιμώμενης της αξιοπιστίας των μέσων αναφορικά με τη μη αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων (fake news) και τη μη πρόκληση σύγχυσης στο κοινό», είπε στη Βουλή προχθές.
Και στο μπρίφινγκ χθες το συνέχισε: «Μπορεί να συμμετέχει σε μια καμπάνια, που έχει ως βασικό της σύνθημα το “Μένουμε σπίτι”, μια εφημερίδα ή ένα μέσο που χαρακτηρίζει αυτό το σλόγκαν “Μένουμε ταπί”;
Μπορεί να συμμετέχει στην καμπάνια, που προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει το κοινό για την απειλή που δέχεται από τον κορονοϊό, ένα μέσο που χαρακτηρίζει τον κορονοϊό “κοροϊδο-ιό”; Είναι προφανές ότι όταν δεν υπάρχει η αντίληψη στο μέσο αυτό ότι υπάρχει απειλή από τον κορονοϊό και όταν δεν θεωρεί ότι είναι σοβαρό το μήνυμα “Μένουμε σπίτι“ ή “Μένουμε ασφαλείς”, τότε δεν μπορεί να συμμετέχει σε αυτή την καμπάνια. Και προκαλεί κατάπληξη το πώς ζητά, εκ των υστέρων, να συμμετάσχει σε μια καμπάνια για θέματα που δεν θεωρούσε απειλή».
Το Documento απάντησε μετά επ’ αυτού και ανέδειξε τα ψέματα, όπως έγραψε χαρακτηριστικά, του κ. Πέτσα. Ποιος έκρινε όμως αν κάποια sites δημοσιεύουν fake news; Η Initiative Media ή ο κυβερνητικός εκπρόσωπος;
Η αλήθεια είναι πως μοιάζει κωμικοτραγικό να αναφέρεται ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σε ΜΜΕ που πρέπει να πληρούν «κριτήρια αντικειμενικότητας και αμεροληψίας και τηρώντας τις αρχές της ηθικής και δεοντολογίας» όταν έξι μήνες πριν πήγαινε να δώσει, ο ίδιος και το υπουργείο του, 200 χιλιάδες ευρώ στο «Μακελειό».

Το 0,19% της «Εφ.Συν.»

Ο Στέλιος Πέτσας αναφέρθηκε για μία ακόμα φορά στην εφημερίδα μας. «Θα ήθελα, λοιπόν, να ξεκαθαρίσω ότι δεν υπήρχε καμία πολιτική σκοπιμότητα στα μέσα που συμμετείχαν σε αυτή την καμπάνια», είπε χθες στην ενημέρωση των συντακτών. «Απόδειξη ότι πολλές εφημερίδες, όπως η «Αυγή», η «Εφημερίδα των Συντακτών», ο «Ριζοσπάστης» και άλλα μέσα που φυσικά ασκούν κριτική στην κυβέρνηση, συμμετείχαν κανονικά στην καμπάνια».
Είχαμε γράψει ξανά, ας το επαναλάβουμε ακόμα μία φορά. Τα τιμολόγια που κόπηκαν στην «Εφ.Συν.» για τις συγκεκριμένες καμπάνιες «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς» είναι, ακριβώς, ούτε «δραχμή» παραπάνω, 39.715 ευρώ. Αν το υπολογίσετε, είναι το 0,19% των 20 εκατομμυρίων. Μένει ο κ. Πέτσας να μας πει λοιπόν, μια και παρουσιάζεται λαλίστατος γι’ αυτό το 0,19%, το δικό μας, πού πήγε το υπόλοιπο 99,81%.
από efsyn

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.