«Βατερλώ» για τα καταστήματα του κέντρου


Την σκληρή πραγματικότητα για τα καταστήματα τουριστικού ενδιαφέροντος που λειτουργούν στην παραδοσιακή αγορά της Αθήνας, καταγράφει η πρόσφατη Έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. Το 13,7% των καταστημάτων είναι κλειστά και το σύνολο του δείγματος να καταγράφει τεράστια πτώση τζίρου σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. 

Η συντριπτική πλειονότητα, το 79,1%, είτε δεν άνοιξε καθόλου το κατάστημα ή πραγματοποίησε σχεδόν μηδενικό τζίρο κατά τον πρώτο μήνα επαναλειτουργίας της επιχείρησης του.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συλλόγου Σταύρο Καφούνη, «επιβεβαιώνεται κάτι που όλοι αναμέναμε δεδομένου ότι η περιοχή αυτή στηρίζεται αποκλειστικά στον εισερχόμενο τουρισμό που έως σήμερα είναι ανύπαρκτος. Η συγκεκριμένη έρευνα αποδεικνύει ότι τα εμπορικά καταστήματα της συγκεκριμένης περιοχής αλλά και όλων των τουριστικών περιοχών της χώρας, πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε ως αμιγώς τουριστικές επιχειρήσεις και να ενισχυθούν με ειδικά μέτρα στήριξης,  ώστε να παραμείνουν σε λειτουργία το 2021 που ευελπιστούμε σε δυναμική επάνοδο του τουριστικού ρεύματος. Σε κάθε άλλη περίπτωση  την επόμενη τουριστική περίοδο θα υπάρχει αυξημένος τουρισμός, αλλά δεν θα έχουμε τουριστικά καταστήματα και θα μετράμε χιλιάδες λουκέτα και χαμένες θέσεις εργασίας».

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, σημειώνει ότι στην περιοχή δεν λειτουργούν πολυεθνικές επιχειρήσεις, ούτε μεγάλες Ελληνικές αλυσίδες, αλλά μικρές και πολύ μικρές Ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις, που απευθύνονται αποκλειστικά στον εισερχόμενο τουρισμό (Shopping). Οι πωλήσεις των προϊόντων στους ξένους επισκέπτες, στην πραγματικότητα αποτελούν άμεσες εξαγωγές και όλες αυτές οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις τουριστικού ενδιαφέροντος, αποτελούν ενεργό τμήμα του Τουριστικού Προϊόντος της χώρας.

Στο δείγμα της έρευνας αποτελείται από 153 καταστήματα που δραστηριοποιούνται στην αμιγώς παραδοσιακή τουριστική περιοχή της Πλάκας και ανήκουν στις κατηγορίες, εμπορικά τουριστικού ενδιαφέροντος και εστίασης. Από αυτά τα καταστήματα κανένα δεν είχε καλύτερο ή ίδιο τζίρο σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Η συντριπτική πλειοψηφία (79,1%)είτε δεν άνοιξε καθόλου το κατάστημα ή πραγματοποίησε σχεδόν μηδενικό τζίρο κατά τον πρώτο μήνα  επαναλειτουργίας της επιχείρησης του. Μάλιστα οι διενεργούντες την έρευνα δεν είχαν πρόσβαση σε πολλούς  επιχειρηματίες που διατηρούν τα καταστήματα τους κλειστά.
Διαβάστε την συνέχεια στο tvxs

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.