Διατροφική επάρκεια και στα μούτρα σου

 

Του Μανώλη Βασιλογιώργη

Πιτσιρίκο γεια σου,

Σου γράφω σχετικά με την διατροφική επάρκεια που είχες δημοσιεύσει από ένα φίλο πριν λίγες μέρες. Είμαι γεωπόνος, και μάλιστα από εκείνους του χωραφιού όχι του γραφείου.


Θέλω να ξέρεις και εσύ και οι αναγνώστες σου, ότι ειναι μεγάλη προσβολή για τους γεωπόνους -αλλά και για τους αγρότες αυτής της χώρας- όταν διάφορα πολιτικά σκουπίδια – συγγνώμη δεν βρίσκω άλλον όρο πιο πολιτικά ορθό- βγαίνουν στο γυαλί και απευθύνονται στον ελληνικό λαό και του λένε «Οι πολιτικές που ακολουθούμε ειναι μονόδρομος γιατί δεν παράγουμε τίποτα».

Ακομα και ο πολύς Μιχαλολιάκος, ο φυρερίσκος της ΧΑ, μας είπε προ ημερών ότι δεν πρέπει να φύγουμε από το ευρώ γιατί η παραγωγή μας ειναι διαλυμένη. Μόλις την φτιάξουμε εντός ευρώ, τότε εντάξει, φεύγουμε….τι βλάκας!

Θελω να βάλω τα πράγματα στην σωστή τους διάσταση.

Τα στοιχεία που παρουσίασε ο φίλος που αφορούν την διατροφική επάρκεια της Ελλάδας, όποιος θέλει να ψάξει είναι εκεί, αλλά ειναι αδύνατον να πειστούν ορισμενοι ότι η Ελλάδα παράγει, ακόμα και όταν τους πετάς γιαούρτια με 100% ελληνικό γάλα.

Είναι αδύνατο γιατί υπάρχουν Έλληνες που πράγματι δεν παράγουν τίποτα, που ζουν με άδεια και κατεβασμένα χέρια, που είναι παράσιτα στην ελληνική κοινωνία, που και παράγει και εξάγει τρόφιμα και αγροτικά προϊόντα.

Είναι αδύνατο γιατί κρίνουν εξ ιδίων – επειδή είμαι, για παράδειγμα, ενας τηλεβιβιλιοπώλης που δεν έχω δει ποτε μου χωράφι, και φυσικά δεν εχω ουδεμία σχέση με οποιαδήποτε παραγωγική διαδικασία σε όλη την χώρα, έτσι θα είναι όλοι.

Κοιταζει στον καθρέφτη του και δηλώνει «Οι Έλληνες ειναι τεμπέληδες και ανεπρόκοποι.»

Πράγματι, η παραγωγή μας φθίνει και καταστρέφεται χρόνο με τον χρόνο, εντός και εξαιτίας της ΕΕ και του ευρώ.

Αξίζει να δει κανεις την πορεία του γάλακτος λχ.το 1994-1995: για δυο χρονιές η ΕλλΆδα πλήρωσε σχεδόν τέσσερα δισ. δραχμές πρόστιμα στην ΕΕ για υπέρβαση των ποσοστώσεων στην παραγωγή γάλακτος.

Με απλά λογια, είχαμε μεγαλύτερη παραγωγή σε ενα βασικό τρόφιμο εν δύναμει εξαγώγιμο σε ολο τον πλανήτη και η ΕΕ μας τιμώρησε.

Τα χρονια του μνημονίου, η παραγωγή αγελαδινού γάλακτος έχει μειωθεί τριάντα τα εκατό.

Ειναι πρακτικά ασύμφορο οικονομικά, όπως διαμορφώνουν την οικονομία μας Γερμανοί και γερμανοτσολιάδες, να παράγουμε γάλα.

Ξέρουμε να το κανουμε, οι αγελάδες «ευδοκιμούν» στην χώρα -δεν ειμαστε στην βόρεια Γροιλανδία- αλλα ειναι οικονομικότερο να εισάγουμε παγωμένες κολώνες γάλακτος απο την Ολλανδία και την Γερμανία. Έτυχε…

Ήδη, πριν τέσσερα χρόνια, όταν μας εκβίαζε,ποιος ηταν τοτε; Σαμαράς; Παπαδήμος; Τέλος πάντων, εγώ ήδη μιλούσα δημόσια ως επαμίτης για εθνικό νόμισμα κτλ.

Εκείνο το πρωί λοιπόν, στο μίνι μάρκετ του χωριού, βαριόμουν την ώρα που πλήρωνα και δεν ήμουν για πολλά πολλά.

Καθώς πλήρωνα, με ευρώ πάντα, ένα κουτί νες καφέ, πέταξα στον μπακάλη «πάρε αυτά τα κωλοευρώ να δούμε ποτε επιτέλους θα γυρίσουμε στην δραχμούλα μας.»

Ο προηγούμενος πελάτης, γνωστός συγχωριανός, σήκωσε το γάντι.

-Χωρις ευρω να δω πως θα εισάγουμε τρόφιμα,αφου δεν παράγουμε τιποτα.θα πεθάνουμε της πείνας!

-Τι εννοείς δεν παράγουμε τιποτα; Εσύ ή η Ελλάδα;

-Η Ελλάδα, ορίστε ο καφές που αγοράζεις ειναι εισαγωγής.

-Μα ο καφές παράγεται σε δυο τρεις χώρες του κόσμου, και οι υπόλοιπες διακόσιες χώρες τον εισάγουν. Είμαι δε βέβαιος οτι ¨τεχνικα¨ θα μπορούσαμε να καλλιεργήσουμε και καφέ. Στην Ελλάδα ευδοκιμούν τα πάντα.

-Προς το παρόν εισάγουμε τα πάντα, δεν παράγουμε τίποτα.

-Άφησα τα ψώνια στο ταμείο και κινήθηκα απειλητικά προς το μέρος του.

-Ειμαστε μεσα σε σουπερ μάρκετ, εδώ ειναι τα ελληνικά τυριά εδώ ειναι τα ελληνικά αυγά εδω ειναι τα αλλαντικά μας.

Συγχρόνως, το χέρι μου έδειχνε στον χώρο.

Αυτά ειναι τα λαχανικά μας, εδω ειναι τα ελληνικά μπισκότα, εδώ τα ελληνικά αναψυκτικά, γάλατα, γιαούρτια, οι σοκολάτες μας, εδώ έχουμε κοτόπουλο Άρτας, ψωμί, φρυγανιές, όσπρια, ζυμαρικά, σαπούνια, απορρυπαντικά….Όλα μπροστά μας! Μπροστά στα μάτια του!

Εδώ ειναι οι τσίχλες, είπα και έδειξα το σταντ με τις τσίχλες που συνήθως έχουν κοντά στο ταμείο τα μπακάλικα. Αυτές, πράγματι, είναι όλες εισαγωγής! Έχεις δικιο! Στην μοναδική χώρα στον πλανήτη που ευδοκιμεί ειδικό δέντρο που παράγει μαστίχα, εμείς κοιτάζουμε αυτόν είπα -και του έδειξα το αστραφτερό χαμόγελο του Σάκη Ρούβα που μας πρότεινε απο το πόστερ του να αγοράσουμε μια εισαγόμενη τσίχλα- και αγοράζουμε τσίχλες αντί για μαστίχα!

-Ποτέ να μην μπερδεύεις αυτά που παράγουμε, με αυτά που έχουμε την δυνατότητα να παράγουμε με αυτά που μας επιτρέπει η ΕΕ να παράγουμε και αυτά που η έλλειψη πατριωτισμού και ορθολογισμού μας επιτρέπει να καταναλώνουμε.

Και τοτε συνέβη το αδιανόητο: Μετά από όλο αυτό το σόου, μετά από αυτό το ξέσπασμα , άκουσα εμβρόντητος το εξής επιμύθιο:

-Δεν ξέρω τι λες εσύ! Εγώ ξέρω οτι δεν παράγουμε τίποτα, και, αν πάμε στην δραχμή, θα πεινάσουμε.

Δεν είπα τίποτα άλλο, πιτσιρίκο. Πήρα τον γαμημένο εισαγόμενο φραπέ μου, και πήγα στο θερμοκήπιο για δέκα τουλάχιστον ώρες δουλειά, όπου θα φύγω χωρίς να παράγω τίποτα.

Πιτσιρίκο, να ξέρεις, το πρόβλημα δεν ήταν ποτε η διατροφική επάρκεια και τα ελλείμματα, αλλά τα πλεονάσματα ραγιαδισμού και εθελοδουλείας.

Μ. Βασιλογιώργης
Γεωπόνος Ρόδος

Υ.Γ. Η διατροφική επάρκεια στην ΙσλανδΊα ειναι 2%, δηλαδη εισάγουν 98% τα είδη διατροφής τους. Δεν είδα να τους εμπόδισε να ειναι αξιοπρεπείς.

(Αγαπητέ φίλε, μια πλούσια -από κάθε άποψη- χώρα σαν την Ελλάδα, δεν είναι δυνατόν να μην παράγει. Όποιος έχει μάτια, βλέπει. Καλά, αν περιμένει να δει κηπευτικά στο Σύνταγμα, θα πιστεύει πως η χώρα μας δεν παράγει τίποτα. Από την άλλη, υπάρχει το θέμα τι μας επιτρέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση να παράγουμε και σε τι ποσότητες. Αυτό, πολλοί Έλληνες δεν μπορούν να το καταλάβουν. Δηλαδή, λένε να μείνουμε μέσα στην παγίδα. Όταν δεν θα μπορούν να αγοράσουν τα βασικά -πολλοί ήδη δεν μπορούν-, θα αλλάξουν γνώμη. Την περασμένη άνοιξη, ένας φίλος οικολόγος μου έλεγε πως δεν παράγουμε. Τον ρώτησα αν έχει φυτέψει ποτέ κάτι στη ζωή του. Μου απάντησε «όχι». Τον ρώτησα πώς γίνεται αυτός που είναι οικολόγος να μην έχει φυτέψει ποτέ τίποτα και εγώ -που δεν είμαι- να έχω φυτέψει; Απάντηση δεν πήρα. Μόνο θεωρίες. Είναι πολύ χαμηλή η αυτοεκτίμηση πολλών Ελλήνων σήμερα. Νομίζουν -ή τους έχουν κάνει να νομίζουν- πως δεν αξίζουν τίποτα, πως είναι ανίκανοι. Εγώ ξέρω πως οι προγονοί μας φύτευαν τα πάντα -και παρήγαγαν σχεδόν τα πάντα από τα απαραίτητα- και δεν το έκαναν και θέμα. Τώρα κάποιοι ονειρεύονται επαναστάσεις και συλλογικότητες αλλά ούτε μια ντομάτα δεν ξέρουν να φυτέψουν. Νομίζουν πως είναι ανώτερα μαθηματικά. Τέλος πάντων, ούτε εσείς θα πεινάσετε, ούτε εγώ. Θα φυτέψουμε και θα φάμε. Εγώ μπορεί να μην προλαβαίνω να φυτέψω -δεν έχω πάντα τον χρόνο ή την δυνατότητα- αλλά θα μου δίνει ο γειτονάς μου, ο Μανώλης, ο οποίος είναι άρχοντας και έχει φυτέψει και κάποια ντοματίνια που τα λέει «πιτσιρίκος», γιατί είναι από τους σπόρους που μου είχε στείλει μια καλή αναγνώστρια από την Θάσο. Και θα γελάει τώρα ο Μανώλης που θα το διαβάζει αυτό. Γιατί ξέρει και γράμματα ο Μανώλης. Δεν είναι αγρότης, είναι καθηγητής. Αλλά αυτό δεν τον εμποδίζει να φυτεύει τα πάντα για να ταΐζει τα παιδιά του. Όποιος ξέρει από πρωτογενή παραγωγή, όποιος παράγει, γελάει με τις ανοησίες ότι η Ελλάδα δεν παράγει τίποτα και δεν μπορεί να ταΐσει τους πολίτες της. Τον Μπόμπολα,τον Λάτση και τους άλλους ολιγάρχες μπορεί, όμως, να τους ταΐζει για πάντα η Ελλάδα. Για την ακρίβεια, μπορεί να τους σκάσει από το πολύ τάισμα. Να είστε καλά.)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.