Περί δημοσκοπήσεων...



Tου Δημήτρη Κυπριώτη

Και εκεί που ο κόσμος είχε  «ησυχάσει» και το μόνο που επιζητούσε και συνεχώς επιζητεί είναι το πώς θα ξεφορτωθεί  τους δηλωσίες της «πρώτης φοράς Αριστεράς» που του έχουν καθίσει στο σβέρκο, του πίνουν το αίμα και του αδειάζουν την τσέπη του, αλλά και όλους τους άλλους που ετοιμάζονται να τους διαδεχθούν, νάσου και έκαναν την εμφάνησή τους οι νέες δημοσκοπήσεις. Καιρός ήταν! 

Τώρα, αν η αναξιοπιστία των δημοσκοπησεων έχει φτάσει στο Ναδίρ, πολύ λίγη σημασία έχει. Αρκεί και μόνο να υπάρχουν αποτελέσματα και εκτιμήσεις για τους …κουτόφραγκους. Πάντα κάποιοι ανυποψίαστοι θα… τσιμπάνε και η δουλειά θα γίνεται.. Βέβαια ο περισσότερος κόσμος σήμερα δεν την πατάει και έχει κατατάξει τις δημοσκοπήσεις και τις εταιρείες που τις κάνουν στα πρώτα  σκαλοπάτια της……. αναξιοπιστίας.

Και αυτή η αναξιοπιστία των δημοσκοπήσεων, που συμβαίνει να χρονολογείται τα τελευταία χρόνια, οφείλεται σε δύο κυρίως  λόγους. Ο πρώτος , που είναι και ο πλέον σημαντικός, είναι ότι χρησιμοποιούνται σαν ένα καθαρά πολιτικό-προπαγανδιστικό εργαλείο, που έχει σαν στόχο  να παραπλανήσει συστηματικά και συνειδητά  τους πολίτες και να τους κατευθύνουν εκεί που θέλουν. 

Αυτό γίνεται γιατί όλες οι μεγάλες εταιρείες δημοσκοπήσεων ελέγχονται από το σύστημα που θέλει την άσκηση μιας συγκεκριμένης πολιτικής σε βάρος των πολιτών.

Αν δούμε δε και ποιοι είναι αυτοί που δίνουν τις εντολές για τις δημοσκοπήσεις, τότε  θα διαπιστώσουμε ότι στην πλειοψηφία τους είναι  ΜΜΕ , κατά βάση διαπλεκόμενα, αλλά  και πολιτικά κόμματα, που ο κόσμος όλο και περισσότερο, τους έχει γυρίσει την πλάτη, γιατί  αντιλαμβάνεται τα παιχνίδια που παίζουν στην πλάτη του. 

Ο δεύτερος λόγος που οι δημοσκοπήσεις θεωρούνται αναξιόπιστες, είναι πως οι ερωτήσεις θα «μαγειρευτούν» κατά τέτοιο τρόπο,  ώστε να δώσουν το αποτέλεσμα εκείνο που θέλει το σύστημα.  Και αυτό για να προωθήσει τα συμφέροντα του. Εδώ έχουμε και το φαινόμενο οι ερωτώμενοι να δίνουν εσκεμμένα λάθος απαντήσεις ή να μην  απαντούν καθ’ όλου.

Τέλος  δε, θα πρέπει να σημειώσουμε πως οι περισσότερες δημοσκοπήσεις είναι τηλεφωνικές και  τα τηλέφωνα που γίνονται από τις εταιρείες είναι μόνο  σε σταθερά. Το ερώτημα λοιπόν που τίθεται εδώ  είναι, ποιος σήμερα θα έχει την όρεξη  να καθίσει πάνω από ένα σταθερό τηλέφωνο για να απαντήσει στους δημοσκόπους; Ελάχιστοι, ή ακριβέστερα οι πιο μεγάλοι σε ηλικία. 

Αυτό σημαίνει, πώς οι δημοσκοπήσεις δεν μπορούν να καταγράψουν  την εκλογική συμπεριφορά των νέων, αφού αυτοί τις περισσότερες φορές και ώρες είναι χρήστες των κινητών τηλεφώνων τους.  Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός, που το μεγαλύτερο ποσοστό των αναποφάσιστων φαίνεται  να προέρχεται από  τις μικρότερες  ηλικίες των ψηφοφόρων.

Το ζητούμενο όμως είναι, να μπορεί ο κόσμος κάθε φορά να διαψεύδει όχι μόνο τους δημοσκόπους και τα ευρήματά τους, αλλά κυρίως όλους τους διαπλεκόμενους εντολείς τους.


Δημήτρης Κυπριώτης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.