Το μέλλον των αγορών και οι φόβοι των καταναλωτών



 Γράφει η Κατερίνα Σταματελοπούλου

Το μέλλον των αγορών έχει επιταχυνθεί κατά 5 χρόνια, σύμφωνα με την IBM. Με την αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών να έχει φέρει το μέλλον… σήμερα.

Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πως θα διαμορφωθεί η αγορά μετά την πανδημία. Όμως, είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να κατανοήσουν και να αναλύσουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Να προβλέψουν ή και να αξιοποιήσουν τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους.

Το facebook δημοσίευσε μια έρευνα με σκοπό να αναλύσει αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά που αφορούν το μέλλον των αγορών. Η έρευνα εντάσσεται στη σειρά «Βιομηχανικές προοπτικές» σε συνεργασία με ειδικούς σε διαφορετικούς κλάδους. Σκοπός όπως αναφέρεται είναι να γεφυρώσει τις σημερινές αβεβαιότητες με τις αυριανές ευκαιρίες.

Σύμφωνα με την έρευνα η ασφάλεια και η αξιοπιστία είναι τα νέα πρότυπα για αγορές στο κατάστημα. Περίπου το 71% των καταναλωτών παγκοσμίως, δηλώνουν ότι είναι σημαντικό ένας έμπορος να δημιουργεί ασφαλές περιβάλλον στο κατάστημα. Το 68% δηλώνει ότι είναι σημαντικό να υπάρχουν αποθέματα εμπορευμάτων και ευέλικτες πολιτικές επιστροφής αγορών. Στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ινδία, η πολιτική επιστροφών ήταν ο σημαντικότερος παράγοντας αγορών από τον Μάιο έως τον Αύγουστο του 2020.

Το 68%  της γενιάς Gen Z και Millennial δηλώνουν ότι η εξυπηρέτηση πελατών είναι πολύ σημαντική όταν ψωνίζουν στο κατάστημα. Ενώ το 53% των Baby Boomers δήλωσαν το ίδιο. Επιπλέον, το 64% των Gen Z και το 66% των Millennial καταναλωτών, θεωρούν σημαντικό να υπάρχει ευρεία επιλογή προϊόντων. Για την γενιά των Baby Boomers αυτό είναι σημαντικό σε ποσοστό 51%.

Το ενδιαφέρον στοιχείο αυτής της έρευνας βρίσκεται στην ψυχολογία των καταναλωτών. Όπως φαίνεται η ανασφάλεια στη χρήση των νέων τεχνολογιών επηρεάζει τους καταναλωτές. Μόνο το 13% των ηλικιών πάνω από τα 55 χρόνια έχουν άνεση χειρισμού των ηλεκτρονικών μέσων για ψηφιακές αγορές. Ενώ, κενό γνώσης στην ψηφιακή τεχνολογία έχει το 27% των καταναλωτών γενικά. Η μη γνώση της τεχνολογίας συντελεί στο να αντιμετωπίζουν ψυχολογικούς φόβους και να μην έχουν εμπιστοσύνη στις ψηφιακές αγορές.

Διαβάστε την συνέχεια στο slpress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.